دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

آمادگی کودکان برای عصب کشی

فهرست مطالب

آمادگی کودکان برای عصب کشی

آمادگی کودکان برای عصب کشی : عصب کشی دندان با هدف ترمیم ریشه دندان انجام می شود. عصب کشی دندان کودکان همانند عصب کشی دندان بزرگسالان انجام می شود، اما به دلیل اینکه کودکان تحمل کمتری برای درمان دارند قبل از عصب کشی باید آمادگی لازم را پیدا کنند.

جهت آمادگی کودکان برای عصب کشی بهتر است به نکات ذیل توجه شود:

در دندانپزشکی کودکان به جای واژه ” عصب کشی دندان ” از واژه ” درمان ریشه ” استفاده می شود تا کودک با شنیدن واژه عصب کشی دچار ترس و دلهره نشود.

ممکن است کودک تجربه خوبی از درمان دندان های خود در گذشته نداشته باشد به همین دلیل آماده کردن او برای درمان کمی دشوار می شود، پس بهتر است برای آماده کردن کودک خود از متخصص دندانپزشک اطفال کمک بگیرید.

در مقابل کودک از تجربیات تلخ گذشته خود از دندانپزشکی صحبت نکنید و به دیگران هم اجازه انجام این کار را ندهید و بگذارید کودک بدون هیچ پیش زمینه ذهنی برای درمان ریشه دندان آماده شود.

کودک خود را از آمپول نترسانید، چرا که هنگام درمان ریشه دندان نیاز است یک ماده بی حسی با استفاده از آمپول در لثه تزریق شود، در صورتی که کودک بترسد ممکن است درمان ریشه به خوبی انجام نشود.

 

آمادگی کودکان برای عصب کشی

 

جهت آمادگی کودکان برای عصب کشی بهتر است به نکات ذیل توجه شود:

برای بردن کودک به دندانپزشکی به او وعده ندهید، چرا که بر روی رفتار او تاثیر نامطلوبی می گذارد و کودک فکر می کند با چه اتفاق ناخوشایندی می خواهد مواجه شود.

هنگام مراجعه به متخصص دندانپزشک کودکان از همراه بردن تمامی اعضای خانواده اجتناب کنید، چرا که وجود تمامی اعضای خانواده باعث استرس و اضطراب کودک می شود.

در صورتی که اضطراب دارید آن را به کودک خود نگویید چرا که کودک تحت تاثیر عواطف والدین قرار می گیرد.

زمانی که کودک برای درمان ریشه دندان وارد اتاق می شود بهتر است او را با متخصص دندانپزشکی کودکان تنها بگذارید.

در صورتی که کودک در حین درمان فریاد زد و مانع از انجام عصب کشی شد با منطق سعی کنید کودک را آرام کنید و از پرخاش جلوی دندانپزشک اطفال و کارکنان به او خودداری کنید.

پیش از مراجعه به دندانپزشکی کودکان به کودک خود غذا دهید و بگذارید استراحت کند تا میزان استرس او کاهش پیدا کند.

عصب کشی دندان برای کودکان :

به وجود آمدن درد در ناحیه پالپ باعث ایجاد حساسیت و درد در دندان کودکان می شود، در صورتی که متخصص دندانپزشک کودکان تشخیص دهد که ناحیه پالپ دچار آسیب دیدگی شده یا از بین رفته، بهتر است قبل از آبسه و عفونت درمان شود.

در صورتی که دندانپزشک کودکان دارویی برای کاهش درد عصب کشی تجویز کرد، والدین راس ساعت دارو را به کودک خود بدهند تا کودک احساس درد کمتری کند.

همچنین والدین به کودک خود توصیه کنند تا چند ساعت با ناحیه تحت درمان غذا نجوند و آن ناحیه را تحت فشار قرار ندهند.

هزینه عصب کشی دندان کودکان چقدر است ؟

هزینه عصب کشی دندان شیری کودکان یا دندان دائمی آن ها با توجه به میزان شدت مشکل ایجاد شده و وضعیت دندان آسیب دیده متفاوت می باشد.

همچنین قیمت عصب کشی دندان شیری یا دائمی به تعداد کانال های دندان استفاده شده و موقعیت دندان بستگی دارد.

 

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات