دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

ارتودنسی زود هنگام در کودکان

فهرست مطالب

ارتودنسی زود هنگام در کودکان

ارتودنسی زود هنگام در کودکان :انجمن ارتودنسی آمریکا توصیه می کند که همه ی کودکان در ۷ سالگی معاینه شوند و در صورت نیاز برای ارتودنسی اقدام کنند.

به طور کلی دندان های دائمی از ۷ _ ۶ سالگی رشد می کنند، این دوران مهم می باشد زیرا مشکلات ارتودنسی دندان ها مشخص می شود.

به دلیل این که استخوان ها در حال رشد هستند این محدوده ی سنی زمان مناسبی برای معاینه کودک می باشد تا اگر لازم به ارتودنسی می باشدT انجام گیرد. حتی معاینات در این دوره مشخص می کند که آیا درمان ارتودنسی در همين زمان باید انجام شود یا در آینده باید انجام گیرد.

جذاب کردن دستگاه ها

برای این که افراد خواهان استفاده از این دستگاه ها باشند و بیشتر جذب این درمان شوند، کمپانی ها الاستیک رنگی براقی تولید می کند که می توان از آن ها استفاده کرد.

الاستیک ها کش های نازکی می باشند که از سیم ارتودنسی درون براکت های ارتودنسی نگه داری می کنند. کودکان می توانند حتی رنگ آن ها را طبق سلیقه ی خود انتخاب کنند.

انتخاب رنگ  موجب می شود تا بیماران احساس کنند در پروسه ی درمانی بیشتر شریک هستند و همکاری می کنند.

 

ارتودنسی زود هنگام در کودکان

 

اصلاح رشد فک

ارتودنسی زود هنگام  در کودکان می تواند به قوس های دندانی و فکی که در موقعیت مناسب قرار ندارند کمک کند. دستگاهی به نام فانکشنال می تواند جهت ازبین بردن این مشکلات مفید باشد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی فلزی : این نوع ارتودنسی ارزان ترین آن می باشد که برای بزرگسالان از جنس فولاد ضد زنگ می باشد.

در ارتودنسی فلزی یک سیم نازک توسط کش های نازکی نگه داشته می شوند، این امر باعث می شود به دندان ها فشار وارد شود و به سمت محل مناسب هدایت شوند.

بریس های سرامیکی : این بریس ها همانند بریس های فلزی می باشند با این تفاوت که هم رنگ دندان ها می باشند. بیماران می توانند انتخاب کنند که جهت نگه داشتن بریس ها از کش های الاستیک استفاده شود یا بند های فلزی.

بریس های لینگوال و بریس های نامرئی راه های دیگر در ارتودنسی هستند که در مقاله بعدی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

هزینه ارتودنسی

تعیین کردن هزینه ی دقیق این درمان تا زمان برگزار شدن یک جلسه جهت مشاوره امکان ندارد ، این هزینه به پیچیدگی درمان بستگی دارد مخصوصا اگر در این درمان به کشیدن دندان نیاز باشد.

در اصل هزینه ی هر فردی متفاوت است و به کار هایی که جهت درمان بر روی دندان های بیمار صورت می گیرد بستگی دارد.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

(ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات