دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترين دندانپزشک متخصص کودکان

فهرست مطالب

بهترين دندانپزشک متخصص کودکان 

با رویش اولین دندان های کودک، والدین برای اینکه کودک شان دارای دندان های سالم و زیبایی باشد بهتر است کودک را به بهترين دندانپزشک متخصص کودکان ببرند تا با معاینه، نحوه مراقبت از دندان را به آن ها آموزش دهد. انتخاب دندانپزشك اطفال خوب نيازمند دقت و بررسي در اين زمينه مي باشد، چرا كه كنترل رفتار و درمان دندانپزشكى كودكان نيازمند مهارتى است كه تنها يك متخصص دندانپزشكى كودكان در اين زمينه آموزش هاى لازم را ديده است.

ترس از دندانپزشكى مسئله اى است كه در اكثر افراد يافت مى شود. با بررسي علل اين ترس شايد به اين نتيجه برسيم كه ترس ها و تجربيات تلخ دندانپزشكى در دوران كودكي سبب ايجاد اين حس در بزرگسالى شده باشد.

در صورتى كه تجربه دندانپزشكى در دوران كودكى با خاطره اي شيرين همراه باشد ، بسيارى از ترس هاى دوران بزرگسالى از بين خواهند رفت. متخصص دندانپزشكى،  با تجربه و آموزشي كه در اين زمينه ديده است،  مى تواند با توضيحات ساده و كودكانه دندانپزشكى ، كودكان را براي انجام درمان آماده سازد.

متخصص دندانپزشكى كودكان

دندانپزشکی کودکان رشته ای از دندانپزشکی می باشد که به موضاعات مرتبط با بهداشت دهان و دندان کودک و نوجوان می پردازد و بهترين دندانپزشک متخصص کودکان می تواند در آرامش و راحتی درمان های مخصوص کودکان را انجام دهد.

دندانپزشك كودكان پس از گذراندن دوره عمومي در رشته دندانپزشكى ، يك دوره سه ساله تخصصى در زمينه دندانپزشكى كودكان را ميگذراند. متخصص دندانپزشکی کودکان ، آموزش های لازم را در زمینه ارتباط با کودک، چگونگی برخورد با ترس کودکان در دندانپزشکی و انجام بهترین درمان دندانپزشکی در کودکان می آموزند.

با توجه به این شرایط، می توان اهمیت یک متخصص دندانپزشکی اطفال خوب برای ایجاد خاطره ای شیرین از دندانپزشکی و انجام درمان های صحیح را درک کرد. بنابراین طبیعی است والدین نیز همواره به دنبال یافتن دندانپزشک اطفال خوب برای انجام درمان های دندانپزشکی کودکان خود باشند، زیرا اگر کودک در جلسات اولیه درمان دندانپزشکی آمادگی لازم برای همکاری و درمان را پیدا نکند، متخصص دندانپزشکی کودکان نیز نمی تواند در آینده همکاری مناسبی جهت انجام درمان ها را در کودک ایجاد نماید

یک دندانپزشک متخصص کودکان خوب چه خدماتی را انجام می دهد؟بهترین دندانپزشک متخصص کودکان

بهترين دندانپزشک متخصص کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان خدمات ذیل را ارائه می دهد.

  • کشیدن دندان
  • ارتودنسی و ارتودنسی پیشگیری
  • درمان بیماری های لثه
  • درمان پوسیدگی دندان
  • جرمگیری و فیشور سیلانت
  • فلوراید تراپی
  • عصب کشی دندان
  • معاینه
  • تشخیص آسیب دیدگی دندان و درمان آن
  • پیشگیری از بروز پوسیدگی و نامرتبی دندان
  • درمان ریشه دندان های شیری و دائمی
  • روکش دندان
  • درمان شکستگی دندان
  • هدایت رفتاری کودکان
  • مشاوره و رفع عادات دهانی کودک
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی
  • دندانپزشکی کودکان خاص و ناتوان

 

ارتودنسی دندان

تشخيص صحیح و یافتن بهترین روش درمانی ، جهت انجام ارتودنسى به علت ماهيت پيچيده رشد ،  تكامل دندان ها و فک كودكان بسيار پيچيده بوده و نیازمند زمان طولانی می باشد ؛ به همین علت والدین باید براى انجام درمان ارتودنسى كودکان خود به بهترين متخصص ارتودنسى اطفال مراجعه کنند.

همانطور که گفته شد رفع نامرتبی دندان ها با استفاده از روش درمانی ارتودنسى ، طولانى می باشد ، به همین علت والدین باید معاینات ماهیانه را به طور مرتب جهت جلوگیری از بروز مشکلی انجام دهند.

در حالت کلی می توان گفت ارتودنسى را به دو روش ارتودنسى ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می کنند.بهترین دندانپزشک متخصص کودکان

ارتودنسی ثابت

برای انجام ارتودنسی ثابت ، براکت های ارتودنسی بر روی دندان های کودکان نصب شده و بیماران توانایی جدا کردن آن ها را ندارند.

معمولا زمانی از روش درمانی ارتودنسی ثابت ، استفاده می شود که میزان نامرتبى دندان های بیماران بسیار زیاد باشد.

یک دندانپزشک متخصص کودکان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترين دندانپزشک متخصص کودکان در دوره تحصیل خود روانشناسی کودکان را آموزش می بیند تا بتواند به خوبی رفتار کودکان را در مطب کنترل کند و آن ها را برای درمان آماده نماید.

بهترين دندانپزشک متخصص کودکان باید با کودک صادق باشد و میزان دردی را که باید تحمل کند به او بگوید هر چند برای درمان از مواد بیحسی و در صورت نیاز بیهوشی استفاده می شود. نحوه مراقبت از دهان و دندان کودک به والدین آموزش داده می دهد. دندانپزشک اطفال باید توانا باشد و از بهترین روش های درمانی برای درمان دهان و دندان کودک استفاده کند.

در مقابل کودک صحبت هایی را که مناسب سن او نیست نکند. در صورتی که کودک برای درمان دندانپزشکی اجتناب می کرد، بهترين دندانپزشک متخصص کودکان می تواند با او یک قرار داد تنظیم کند تا او را تشویق به درمان نماید.

استفاده از جايزه اى كه البته قبل از درمان به كودك گفته نمى شود و صرفاً پس از انجام درمان به عنوان پاداش همكارى به او داده مى شود، يكى از راه هاى ترغيب كودكان براى انجام درمان هاى دندانپزشكى مى باشد.

دیگر ویژگی های دندانپزشک متخصص کودکان خوب عبارت است از :

در اکثر مواقع مراجعه به بهترين دندانپزشک متخصص کودکان ، سبب افزایش استرس در کودکان می شود ؛ به همین علت دندانپزشک کودکان ، باید توانایی ایجاد کردن محیطی آرام به منظور کاهش استرس کودکان را داشته باشد.

بهترین دندانپزشک کودکان ، باید وقت کافی جهت آموزش نکات مهم در رابطه با رعایت بهداشت دهان و دندان به والدین و کودکان اختصاص دهد.

بهترین دندانپزشک اطفال ، باید از تحمیل درمان های اضافی به کودکان خودداری کرده و سعی کنند در کوتاه ترین زمان ، بهترین روش درمانی را برای رفع مشکلات آن ها انجام دهد.

دندانپزشک اطفال ، باید با آرامش با کودکان رفتار کرده تا توانایی علاقمند کردن کودکان به امور دندانپزشکی را داشته باشد.

بهترین دندانپزشک اطفال ، فردی است که درباره چگونگی رفتار با کودکان آگاهی داشته باشد ، تا بتواند کودکان ترسیده از امور دندانپزشکی را آرام کند.

بهترین دندانپزشک اطفال ، شخصی است که علاوه بر درمان دندان های کودکان ، سلامت دندان های کودکان در آینده را نیز در نظر بگیرد.

چگونه می توان یک دندانپزشك متخصص كودكان خوب برای کودک مان انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشک اطفال می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید، یا در گوگل جستجو نمایید. پس از انتخاب بهترين دندانپزشک متخصص کودکان درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری او تحقیق کنید.

يك متخصص دندانپزشكى اطفال حتما در مهر خود عنوان متخصص را درج مى كند.  برای معاینه و مشاوره کودک خود را به مطب او ببرید. مطب او دارای محیط مناسب برای کودکان باشد. يكى از موارد مهم در مركز تخصصى دندانپزشكى كودكان وجود كودكان همسن و سال است كه با به اشتراك گذاشتن تجربيات دندانپزشكى خود، همسالان خود را براى انجام درمان ترغيب مى كنند.

اهميت درمان توسط دندانپزشك متخصص كودكانبهترین دندانپزشک متخصص کودکان

دندان هاي شيرى نقش مهمى در تكامل و رشد دندان هاي دائمي دارند. وجود اين دندان ها براي رويش دندانه اي دائمي جايگزين لازم و ضروري است. بنابراين تشخيص و درمان مناسب اين دندان ها ،  توسط  دندانپزشك متخصص كودكان بسيار اهميت دارد، زيرا در صورت تشخيص و يا درمان نامناسب امكان دارد دندان ها دچار مشكلات غير قابل درماني شوند كه ديگر امكان نگهدارى اين دندان ها نباشد و منجر به زود از دست رفتن  دندان هاى شيرى شود.

بی حوصلگی و کم تجربه بودن دندانپزشکان غیر متخصص می تواند سبب مى شود کودکان آمادگی لازم برای انجام درمان ها را پیدا نکنند و بنابراین این تجربه ناخوشایند سبب عدم همکاری کودکان در جلسات بعدی نیز خواهد شد.

دندانپزشک اطفال به دلیل آموزش هایی که دیده است می تواند بسیاری از شرایط رفتاری و مشکلات کودک را تشخیص دهد و درمان کند. آن ها مجهز به ابزار و وسایل آرامش کودکان هستند و نحوه برخورد با کودکان ناتوان را می دانند. با مراجعه به دندانپزشکی کودکان در صورتی که کودکان دچار مشکلات فکی شده باشد تشخیص داده می شود و اقدامات لازم برای درمان و جلوگیری از ناهنجاری های فکی انجام می شود.

مطب تخصصى دندانپزشكى كودكان

محیط دندانپزشکی کودکان تأثیر بسزایی در ایجاد همکاری در کودکان دارد. برخورد اولیه مناسب دستیاران و منشی ها با کودکان و والدین در ایجاد اعتماد و انگیزه جهت انجام درمان دندانپزشکی حائز اهمیت است.

در مطب دندانپزشکی کودکان توصیه می شود محیط بازی مجزایی برای سرگرم کردن کودکان وجود داشته باشد تا کودکان قبل از رسیدن نوبت درمان شان در آنجا مشغول بازی شوند و استرس های ناشی از انجام درمان در آن ها از بین برود و متوجه گذر زمان نشوند.

محیط درمانی مطب دندانپزشکی نیز نقش بسزایی در ایجاد همکاری در کودکان دارد. استفاده از پوسترهای کارتونی شخصیت های مورد علاقه کودکان و وجود عروسک در این محیط از میزان استرس کودکان می کاهد.

استفاده از مانیتورهایی جهت پخش کارتون در حین درمان سبب پرت کردن حواس کودکان و ایجاد همکاری در آن ها می شود. فاکتور مهم دیگر در این مکان ها وجود کودکان هم سن و سال می باشد.

کودکان با مشاهده کودکان دیگر که تجربه قبلی مثبتی از دندانپزشکی داشته اند یا کودکانی که بعد از انجام درمان با خوشحالی و دریافت جایزه از اتاق خارج می شوند، علاقه و همکاری  بيشترى نسبت به درمان دندانپزشکى خواهند داشت.

مركز تخصصى دندانپزشكى كودكان كرج

بهترین دندانپزشک متخصص کودکانشهر كرج داراى جمعيت بسيارى مي باشد. بنابراين نيازهاى درمانى اين شهر وسيع بوده و به دنبال آن نياز هاى دندانپزشكى و بخصوص دندانپزشكى كودكان  نيز بالا مى باشد.  تعدادى متخصص دندانپزشكى كودكان در كرج مشغول به كار مى باشند كه البته توزيع آن ها در شهر كرج يكسان نمى باشد.

مثلاً تعداد متخصص دندانپزشكى كودكان در فرديس كه يكي از قسمت هاي پر جمعيت شهر كرج است، بسيار كم  است بنابراين بيماران براى پيدا كردن بهترين دندانپزشک متخصص کودکان ممكن است دچار سختى شوند.

با توجه به توضيحات داده شده، به دليل اهميت درمان توسط متخصص دندانپزشكى كودكان ، توصيه مى شود والدين با استفاده از روش هاي گفته شده، بهترين متخصص دندانپزشكى كودكان در كرج را براي انجام درمان پيدا كنند.

كلينيك تخصص دندانپزشكي كودكان دكتر حجازى و دكتر اصلاني

كلينيك تخصصى دندانپزشكى كودكان دكتر حجازى، به صورت تخصصى به انجام درمان هاى دندانپزشكى كودكان در كرج مشغول مى باشد. در اين مجموعه، از ابتداى شروع پذيرش بيماران، سعى مي شود با بهترين امكانات، بهترين خدمات تخصصى دندانپزشكى كودكان در زمينه هاى مختلف ارائه شود.

اين مجموعه داراي محيط بازي كودكان، اتاق مخصوص درمان كودكان با محيطى شاد و كودكانه و دارا بودن تجهيزاتي مانند مانيتور پخش كارتون، راديوگرافي مخصوص كودكان مي باشد. همچنين در اين مجموعه خدمات تخصصي درمان ارتودنسى كودكان با حضور متخصص ارتودنسى و فوق تخصص ارتودنسي – جراحي فك ( دكتر اصلانى )  انجام مى شود.

دندانپزشکی تحت بیهوشی

یکی از خدمات مهمی که یک متخصص دندانپزشک کودکان خوب ارائه می کند دندانپزشکی تحت بیهوشی می باشد.

این روش درمانی برای کودکانی مناسب می باشد که با صحبت ، آموزش و غیره اجازه درمان به دندانپزشک کودکان نمی دهند به همین علت برای اینکه کودک از نظر روحی آسیب نبیند و خاطره بدی از دندانپزشکی نداشته باشد با استفاده از روش بیهوشی مشکلات دهان و دندان او برطرف می شود.

به این نکته مهم توجه کنید برای انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی باید دندانپزشک تخصص این کار را داشته باشد، دکتر ماندانا حجازی یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان در کرج در مطب خود با توجه به دانش و تجربه ای که دارند اقدام به ارائه این نوع درمان به کودکان می کند.

در این روش ابتدا وضعیت جسمی و روحی کودک بررسی شده و پس از آن  با بیهوش کردن بیمار در مركز بيهوشى مجهز اقدام به برطرف کردن مشکلات دهان و دندان کودک می کند.

هزینه خدمات دندانپزشکی کودکان تحت بيهوشى چقدر می باشد؟

هزینه خدمات دندانپزشکی كودكان تحت بيهوشى با توجه به دستمزد دندانپزشک ، نوع درمان و خدماتی که ارائه می شود و همچنين دستمزد متخصص بيهوشى و هزينه بسترى در مركز بيهوشى تعیین می شود.

والدین به این نکته مهم توجه کنند که اگر هر ۴ الی ۶ ماه کودک خود را برای معاینه به دندانپزشکی کودکان ببرند، دندان های کودک شان سالم و زیباتر بوده و کمتر دچار مشکلات دندانی می شود و دیگر لازم نیست هزینه زیادی برای درمان کنند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات