دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

فهرست مطالب

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

اغلب والدین برای بردن کودک خود برای معاینه و درمان دندان ها با این سوال مواجه هستند که بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان کجاست؟ چگونه می توانند آن را انتخاب کنند؟ کلینیک دندانپزشکی دکتر ماندانا حجازی ، متخصص دندانپزشکی اطفال ، به دلیل دارا بودن یک تیم تخصصی و محیط مناسب برای کودکان جزء بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در کرج شناخته شده است.

ایشان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان علاوه بر درمان و معاینه دهان و دندان  کودکان آموزش های لازم در خصوص هدایت رفتاری کودکان برای مراجعه به دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان دندان را به والدین می دهد.

در اين كلينيك كودكان از سنين پائين مورد معاينه و بررسى ارتودنسى قرار ميگيرند تا در صورت نياز، از همان سنين ابتدايي زير نظر يك متخصص دندانپزشكى كودكان و يك متخصص ارتودنسى تحت درمان و نظارت قرار گيرند و در سنين بالاتر نيز برايشان درمان ارتودنسي ثابت انجام گيرد.

 

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

کلینیک دندانپزشکی خوب کودکان :

  • افرادی که برای درمان به یک کلینیک مراجعه می کنند آن محیط را از نظر بهداشت و برخورد کارکنان و تجهیزات مورد بررسی قرار می دهند.
  • بهتر است بدانید یک کلینیک دندانپزشکی خوب کلینیکی است که دارای ۴ فضای مجزا باشد.
  • اتاق انتظار با اتاق درمان فاصله داشته باشد تا کودکان با شنیدن صدای تجهیزات دچار ترس و دلهره نشوند. اتاق انتظار کودکان دارای پوسترهای کودکانه و وسایل بازی باشد تا سرگرم شده و گذر زمان را  احساس نکنند.
  • به کودک اجازه داده شود تا در محیط کلینیک کنجکاوی کرده تا با آن ارتباط برقرار کند.
  • اتاق درمان نيز داراي تصاوير كودكانه و تجهيزاتى همچون مانيتوررپخش كارتون باشد تا كودكان حين درمان سرگرم شده و متوجه درمان و زمان نشوند.
  • بودن كودكان در كنار ساير همسن و سالان خود ، سبب خواهد شد علاوه بر بازى و دوست شدن با ساير كودكان، با به اشتراك گذاشتن تجربه هاى خوب دندانپزشكى خود ، از ترس و اضطراب كودكان ديگر بكاهند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان چه اهدافی را دنبال می کند؟

  • یک کلینیک دندانپزشکی خوب اولویت خود را سلامت دهان و دندان کودکان قرار می دهد و از بهترین دستگاه ها و مواد درمانی استفاده می نماید.
  • با ارتقاء بهداشت دهان و دندان ، سلامت جسمی ، روحی و اجتماعی افراد به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
  • برای وقت و هزینه بیماران ارزش قائل شده و بهترین درمان به آن ها پیشنهاد داده می شود.

 

 

در بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان چه خدماتی ارائه می شود؟

ارتودنسی دندان

برخی مواقع کودک به دلیل استفاده از پستانک یا عادات بد دهانی دچار نامرتبی دندان می شود که دندانپزشک کودکان با روش ارتودنسی پیشگیری اقدام به برطرف کردن آن ناهنجاری ها می کند.

بهترين زمان براى اولين ويزيت ارتودنسى، سن ٧ سالگى است. با معاينه كودك در اين سن مى توان بسيارى از مشكلات را شناسايي نمود. برخى از مشكلات به دليل ماهيت خود نيازمند درمان در همين سنين هستند زيرا با توجه به رشد و شدت ناهنجارى ، اين مشكلات را با يك ارتودنسى پيشگيرانه درمان نمود.

اما در مواقعی که با روش های پیشگیرانه درمان نشود دندانپزشک اطفال ، کودک را به یک متخصص ارتودنسی جراحی فک مجرب معرفی می کند تا درمان او از کودکی اغاز شود و در بزرگسالی نیاز به جراحی فک و درمان ها بیشتر نداشته باشد.

 

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان با هدف برطرف کردن بدرنگی های دندان انجام مى شود.

در این روش دندانپزشک خوب ژل مخصوصی را بر روی دندان ها مالیده و پس از مدتی آن ها را پاک می کند و باعث سفید شدن دندان ها می شود. البته بايد دانست كه سفيد كردن دندانها در كودكان محدود به موارد خاصى مى باشد و به طور كلى در كودكان كاربرد زيادى ندارد و معمولاً بر روي دندانهاى دائمى انجام ميگيرد.

جرمگیری دندان

بعد از خوردن غذا ، در صورت تميز نكردن دندانها، لايه نازكى از پلاك بر روي دندانها شكل مى گيرد. اين لايه در صورتى كه به صورت طولانى مدت بر روي دندان باقى بماند و تميز نشود، تبديل به جرم دندان شود.

جرم دندان در صورتی که به موقع از روی دندان ها برداشته نشود موجب پوسیدگی دندان می شود. اين جرم ها به دليل ايجاد عدم دسترسى مناسب به فضاهاى بين دندانى سبب مى شوند تا اين فضا ها به درستى تميز نشوند و سبب ايجاد پوسيدگى و ايجاد بوى بد دهان مى شود.

متخصص دندانپزشكى كودكان با انجام جرمگيرى دندان و آموزش استفاده از مسواك، نخ دندان و دهانشويه به بيمار، سلامت لثه ها و دندانها را به كودك باز مى گرداند.

پوسیدگی دندان

در صورتی که کودک دچار پوسیدگی دندان شده باشد، دندانپزشک كودكان  پس از معاینه و بررسی دقیق پوسیدگی را برداشته و دندان را پر می کند.

پر كردن دندانهاى شيرى يك راه جلوگيرى از پيشرفت پوسيدگى و ايجاد دردهاى دندانى و درمان هاى پيشرفته تر مانند عصب كشى دندان شيرى است.

بنابراين به والدين توصيه مى شود با مراجعه به موقع به دندانپزشك كودكان از بروز مشكلات بزرگتر جلوگيرى كنند.

معمولاً زمان ويزيت هاى دوره اي براى كودكان با پوسيدگى كم و يا بدون پوسيدگى هر ٦ ماه يكبار و در واقع سالى دو بار است ، اما براى كودكان داراى پوسيدگى هاى بيشتر دفعات بيشتر ٣ ماه يكبار و يا در واقع سالى ٤ بار ترصيه مى شود.

ارتودنسی دندان

در بعضی از مواقع کودکان ، نیاز به انجام ارتودنسی پیشگیری دارند ؛ که برخی از آن ها عبارت اند از :

از بین رفتن دندان های شیری سریع تر از موعد معین

افتادن دندان های شیری دیرتر از زمان اصلی

كوچك بودن فك پائين

بزرگ بودن فك بالا

كوچك بودن و تنگى فك بالا

وجود عادات دهانى

انجام ارتودنسی ، در سنین پایین بسیار راحت تر می باشد ؛ زیرا در آن زمان استخوان های فک محکم نشده است و به راحتی می توان باعث حرکت آن ها شد در نتیجه زودتر شاهد مشاهده نتایج ناشی از ارتودنسی خواهیم بود.

فلوراید تراپی

فلوراید ، ماده ای معدنی می باشد که به وفور در طبیعت یافت می شود حتی در برخی از مواد غذایی که ما استفاده می کنیم نیز وجود دارد ؛ استفاده از این ماده باعث استحکام و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود ، از فلوارید نه تنها برای کودکان استفاده می کنند بلکه برای بزرگسالان نیز تجویز می شود.

فلوراید ، در برخی از خمیر دندان ها نیز وجود دارد اما باید با اجازه از متخصص دندانپزشک کودکان از آن ها استفاده شود ؛ هم چنین مصرف این خمیر دندان ها برای کودکانی که قادر به تف کردن نیستند توصیه نمی شود زیرا ممکن است فلوراید موجود در خمیر دندان ، باعث مسموميت کودک شود.

انجام روش درمانی فلوراید تراپی ، در کودکان باید توسط متخصص دندانپزشک کودکان انجام گیرد ؛ زیرا انجام آن بسیار حساس می باشد و نیازمند دقت بالایی است.

 

 

سفید کردن دندان

وجود لکه های رنگی بر روی دندان ها ، باعث آسیب دیدن آن ها نمی شود و تاثیری بر روی مقاومت و استحکام دندان ها نمی گذارد ؛ تنها باعث از بین رفتن ظاهر زیبای دندان ها می شود.

وجود لک های سیاه بر روی دندان های کودکان ، دلایل مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از :

مصرف نوشیدنی های اسیدی هم چون نوشابه

مصرف قطره آهن

مصرف زیاد مولتی ویتامین

مصرف نوشیدنی های رنگى مانند چاى

پوسیدگی دندان

وجود پوسیدگی در دندان های کودکان ، می تواند منجر به ایجاد لکه های رنگی بر روی دندان های آن ها شود که متخصص دندانپزشک کودکان برای رفع مشكل درمان پوسيدگى دندان را پیشنهاد می دهد.

در برخی از مواقع ، به علت مصرف قطره آهن ، بر روی دندان های کودکان لکه های سیاه رنگی به وجود مى آيد که می توان با انجام روش سفید کردن دندان با استفاده از خميرهاى مخصوص و ابزار مخصوص ، آن ها را از بین برد كه به اين روش بروساژ گفته مى شود.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

هزینه مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان چقدر می باشد؟

هزینه درمان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی با توجه به درمان و مشکل کودک ، دستمزد پزشک و غيره مشخص می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که بخاطر هزینه کمتر به هر دندانپزشکی مراجعه نکنید و کودک خود را برای اینکه از نظر بهداشت و سلامت دهان و دندان در بزرگسالی مشکلی نداشته باشد به بهترین دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

بسيارى تصور مى كنند كه صرف هزينه براى دندانهاى شيرى بى فايده بوده و در واقع اتلاف هزينه است . اما بايد به اين افراد يادآور شد كه دندانهاى شيرى سنگ بناى بهداشت دهان و دندان در بزرگسالى است و كودكانى كه داراى دندانهاى شيرى پوسيده باشند به احتمال خيلى زياد در آينده نيز دندانهاى دائمى پوسيده خواهند داشت.

همچنين كودكى كه در سنين پائين با دندانپزشكى آشنا نشوند ، ممكن است احساس اضطراب و استرس را تا پايان عمر با خود به همراه داشته باشند و همين امر سبب شود كه از رفتن به دندانپزشكى در بزرگسالى نيز خوددارى كنند.

بنابراين با مراجعه منظم به متخصص دندانپزشكى كودكان ، علاوه بر آماده ساختن كودك براى انجام درمانهاى دندانپزشكى، از سلامت دهان و دندان كودك اطمينان حاصل مى شود ودر صورت بروز مشكل، با تشخيص و درمان به موقع، از صرف هزينه وانجام درمانهاى پيچيده جلوگيرى مى شود.

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات