دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشک متخصص کودکان

فهرست مطالب

دندانپزشک متخصص کودکاندندانپزشک متخصص کودکان

بعد از رويش اولين دندان هاى شيرى كودكان در سن ٦ ماهگى، به والدين توصيه مى شود كودك خود را نزد بهترين دندانپزشک متخصص کودکان ببرند تا اطلاعاتى در رابطه با نحوه و ترتيب رويش دندان هاى شيرى، مراقبت از دندان ها و نوع تعذيه كودكان دريافت كنند.

دندانپزشکی کودکان رشته ای از دندانپزشکی می باشد که با بهداشت دهان و دندان کودکان و نوجوانان سر و كار دارد. متخصص دندانپزشک کودکان می تواند در آرامش و راحتی، درمان های مخصوص کودکان را انجام دهد.

متخصص دندانپزشك كودكان آموزش هاى لازم را ديده است تا كودكان را براي انجام درمان هاى دندانپزشكى آماده سازد و با استفاده از روش هاى مخصوص ، اضطراب و استرس كودكان از دندانپزشكى را از بين ببرد.

یک دندانپزشک متخصص کودکان خوب چه خدماتی را انجام می دهد؟

یک متخصص دندانپزشک کودکان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان خدمات مختلفى را ارائه می دهد. اين خدمات شامل خدمات پيشگيرى مانند فلورايد تراپي، فيشورسيلانت، ارتودنسى پيشگيرى و خدمات درمانى مانند ترميم دندان، عصب كشى و روكش دندان شيرى، درمان بيماري هاى لثه، كشيدن دندان شيرى، جرمگيرى و غيره مى باشد.

درمان هاى دندانپزشكى كودكان با درمان دندانپزشكى بزرگسالان كاملاً متفاوت است. بنابراين انجام درمان هاى دندانپزشكى نيازمند داشتن دانش مخصوص، مهارت و تجربه كافى براى انجام آن و داشتن تجهيزات و مواد مناسب انجام درمان مى باشد.

بنابراين اكيداً توصيه مى شود جهت انجام درمان هاى دندانپزشكى كودكان به يك دندانپزشك متخصص كودكان خوب مراجعه كنيد تا آن ها خدماتى با كيفيت بالا و كاملاً تخصصى به كودكان ارائه نمايند.

دكتر ماندانا حجازى يكى از بهترین دندانپزشکان متخصص کودکان در کرج مى باشد كه علاوه بر درمان مشکلات فعلی دندان های کودکان ، وضعیت آن ها را در آینده نیز مورد بررسی قرار می دهند ؛ ایشان رابطه صمیمی بین خود و کودکان ایجاد می کنند و همین امر موجب می شود نه تنها کودکان از امور دندان دندانپزشکی نترسند بلکه به آن علاقمند نیز شوند ؛ از خدماتی که ایشان ارائه می دهند می توانیم به مواردی هم چون جرم گیری ، فیشورسیلانت ، فلورایدتراپی ، فضانگهدارنده ها ، دندانپزشکی زیبایی ، ارتودنسی پیشگیری ترميم دندان ، عصب كشى ، روكش دندان شيرى ، كشيدن دندان شيرى و غیره اشاره کنیم.

یک دندانپزشک متخصص کودکان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک دندانپزشك متخصص كودكان در دوره تحصیل خود روانشناسی کودکان را آموزش می بیند تا بتواند به خوبی رفتار کودکان را در مطب کنترل کند و آن ها را برای درمان آماده نماید. جلسات اوليه درمان دندانپزشكى براى كودكان بسيار با اهميت و زمينه ساز است.

برخورد مناسب و دوستانه دندانپزشك متخصص كودكان جهت برقرارى ارتباط با آن ها قدم اوليه آشنايي كودك با دندانپزشكى است.

در صورت برقرارى مناسب ارتباط كودك با دندانپزشك متخصص كودكان ، قدم بعدى آشنايي با محيط دندانپزشكى است.

در صورتى كه محيط دندانپزشكى مناسب سن و روحيات كودكان ساخته شده باشد، آن ها احساس ترس و اضطراب نداشته و مى توانند به دندانپزشك متخصص كودكان براى انجام درمان كمك كنند.

یک متخصص دندانپزشک اطفال با کودک صادق مى باشد و میزان دردی را که باید تحمل کند به او مى گويد هر چند برای درمان از مواد بی حسی و در صورت نیاز بیهوشی استفاده می شود. نحوه مراقبت از دهان و دندان کودک به والدین آموزش داده می دهد.

دندانپزشک اطفال از بهترین روش های درمانی برای درمان دهان و دندان کودک استفاده مى کند.

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با دندانپزشکی اطفال ، فضا و محیط مطب می باشد ؛ محیط دندانپزشکی کودکان باید طراحی کودکانه داشته و از رنگ آمیزی شاد برخودار باشد ، به شکلی که مطب را به مکانی جذاب برای کودکان تبدیل کند ؛ علاوه بر این مورد مطب دندانپزشکی کودکان ، باید به امکانات بازی و سرگرمی کودکان نیز مجهز باشد.

دندانپزشک متخصص کودکاندر آخر هنگامی که والدین به دندانپزشک اطفال ، مراجعه می کنند باید مواردی که در ذیل به آن ها اشاره شده است را مورد بررسی‌ قرار دهند :

  • مطب دندانپزشک اطفال ، باید فضا و محیطی شاد داشته و مناسب کودکان باشد.
  • در مطب از رنگ ‌های شاد و تزئینات جذاب برای کودکان استفاده شده باشد.
  • رفتار پرسنل مطب با کودکان صمیمانه باشد.
  • امکانات بازی برای سرگرمی کودکان وجود داشته باشد.
  • رفتار دندانپزشک اطفال با کودکان ، سبب علاقمندی آن ها به امور دندانپزشکی شود.
  • از تجهیزات دندانپزشکی ویژه کودکان ، استفاده شده باشد.

چرا باید کودک را نزد دندانپزشک متخصص کودکان برد؟

با توجه به توضيحات ذكر شده در بالا، مى توان نتيجه گيرى نمود كه دندانپزشک اطفال به دلیل آموزش هایی که دیده است می تواند بسیاری از شرایط رفتاری و مشکلات کودک را تشخیص دهد و درمان کند.

بنابراين دندانپزشك متخصص كودكان بهترين گزينه براى انجام درمان دندانپزشكى كودكان مى باشد. آن ها مجهز به ابزار و وسایل آرامش کودکان هستند و نحوه برخورد با کودکان ناتوان را می دانند.

آن ها آموزش هاى لازم را ديده اند تا در صورتی که کودک برای درمان دندانپزشکی مقاومت كند، با انجام روش هاى مخصوص آن ها را براى پذيرش درمان آماده كند. متخصص دندانپزشكى اطفال ابتدا سعى مى كند با آرامش و داستان گونه آنچه را كه قرار است براى درمان انجام دهد به زبان ساده براى كودك تعريف كند و سعى در ايجاد همكارى كودك مى نمايد.

علت بردن کودک به دندانپزشکی کودکان :

گاهى با وجود استفاده از روش های فوق ، كودكان همچنان تمايلى براى همكارى با متخصص دندانپزشكى كودكان ندارند. دندانپزشك متخصص كودكان آموزش هاى لازم در اين زمينه را نيز ديده است تا با لحنى قاطع تر از كودك براى همكارى درخواست نمايد.

اما گاهى با تمام اين تلاش ها همچنان كودكان تمايلى به انجام درمان ندارند. بايد دانست كه تا زمانى كه كودكان خود تمايلى به انجام درمان نداشته باشند، انجام درمان تحت اين شرايط اصلاً توصيه نمى شود و حتى گاهى اصرار به درمان در اين شرايط سبب ايجاد آسيب روحى و روانى در كودك خواهد شد و سبب مى شود در آينده نيز ديگر نتوان همكارى را در كودك ايجاد نمود.

بنابراين براى درمان در اين شرايط، تنها درمان دندانپزشكى تحت بيهوشى براى كودكان توصيه مى شود كه يك متخصص دندانپزشكى اطفال خوب براى انجام اين كار نيز آموزش هاى لازم را ديده است.

متخصص دندانپزشكى كودكان با داشتن علم تخصصى ، مهارت و تجربه عملى و سرعت عمل در انجام درمان قادر خواهد بود تا تمامى دندان هاى پوسيده كودكان را در يك جلسه تحت بيهوشى درمان نمايد.

چگونه می توان یک دندانپزشک متخصص کودکان خوب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

  • امروزه به دليل وجود مشغله هاى زندگى افراد ، يافتن بهترين و نزديك ترين كلينيك تخصصى دندانپزشكى براى افراد براى انجام درمان هاى دندانپزشكى خود بسيار با اهميت است.
  • همچنين با توجه به ترس و اضطرابى كه همه افراد از دندانپزشكى دارند و كودكان نيز از اين مسئله مستثنى نيستند، يافتن بهترين متخصص دندانپزشكى كودكان نيز براي ايجاد تجربه خوشايند دندانپزشكى در كودكان بسيار حائز اهميت است.
  • برای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشک اطفال می توانید از راه هاى مختلفى استفاده كنيد. پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل از روش هاى يافتن يك متخصص دندانپزشكى اطفال خوب است.
  • اما شايد تجربه درمان دندانپزشكى خوب در  كلينيك دندانپزشكى خوب سبب شود تا شما نيز براى انجام درمان هاى دندانپزشكى كودكان خود نيز به متخصص دندانپزشكى اطفال آن مجموعه مراجعه نماييد.

دندانپزشک متخصص کودکان خوب

  • پس از انتخاب دندانپزشک متخصص کودکان درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری او تحقیق کنید. برای معاینه و مشاوره کودک خود را به مطب او ببرید. مطب او باید دارای محیط مناسب برای کودکان باشد. داشتن مجموعه اى از اين امكانات به شما اين اطمينان خاطر را خواهد داد كه بهترين خدمات دندانپزشكى به كودكان ارائه مى شود.
  • كودكان نسل امروز با گذشته بسيار متفاوت اند. امروزه با در اختيار داشتن تمامى امكانات شنيدارى و تصويرى و وجود شبكه هاى اجتماعى ، والدين و كودكان مى توانند با مراجعه به سايت و شبكه هاى اجتماعى متخصصين دندانپزشكى كودكان مختلف، به جستجوى يك دندانپزشك متخصص كودكان خوب بپردازند.
  • بهتر است قبل از مراجعه به مطب دندانپزشكى، تصاويرى از دندانپزشك متخصص كودكان و محيط مطب دندانپزشكى كودكان به كودك خود نشان دهيد و نظر آن ها را در مورد دندانپزشك بپرسيد.
  • كودكان خود را نزد متخصص دندانپزشكى اطفالى ببريد كه كودكان از قبل آن ها را انتخاب كرده اند و با ديدن عكس آن ها حس بهترى داشته اند. استفاده از اين امكانات امروزى سبب خواهد شد تا بتوان بهترين متخصص دندانپزشكى اطفال را براى كودكان خود انتخاب نمائيم.

متخصص دندانپزشكى كودكان خوب در كرج

همانطور كه در بالا توضيح داده شد ، يافتن بهترين متخصص دندانپزشكى كودكان براى انجام درمان دندانپزشكى كودكان بسيار با اهميت است. يافتن يك دندانپزشك متخصص كودكان خوب در هر شهرى ، روش هاى خاص خودش را دارد كه در شهر كرج نيز راه هاى خاصى براى يافتن متخصص دندانپزشكى كودكان وجود دارد.

با توجه به تعداد محدود متخصص دندانپزشكى اطفال در شهر كرج و جمعيت بالاى شهر كرج براي يافتن يك متخصص دکتر دندانپزشكى خوب در کرج به چندين مسئله بايد توجه نمود. مهم ترين مسئله رفتار و تجربه متخصص دندانپزشكى كودكان و تيم او و محيط دندانپزشكى كودكان است كه  براى انجام درمان دندانپزشكى در كودكان بسيار با اهميت است .

بنابراين گاهى با وجود مسافت و راه طولانى دسترسى ، رفتن به يك كلينيك تخصصى دندانپزشكى كودكان خوب در كرج مهم ترين گزينه خواهد بود كه با جستجو از اطرافيان و دندانپزشكان معتمد خود يا جستجو در شبكه هاى اجتماعى مى توانيد آن ها را بيابيد.

مسئله مهم بعدى هزينه هاى دندانپزشكى است كه شايد در انتخاب يك دندانپزشك متخصص كودكان اهميت پيدا كند. بايد دانست كه هميشه درمان خوب هزينه بيشتر و درمان بد هزينه كمتر ندارد .

دندانپزشكى كودكان خوب در كرجدندانپزشک متخصص کودکان

اما اين را نيز بايد دانست كه براى ارائه خدمات با كيفيت و مناسب نياز به پرداخت هزينه هاى معقول مى باشد.

دندان هاى شيرى كودكان زمينه ساز رشد و تكامل مناسب فكين و دندان هاى دائمى در آينده هستند بنابراين حفظ و نگهدارى آن ها براى رسيدن به اين نتيجه بسيار با اهميت است و بنابراين صرف هزينه براى مراقبت از آن ها از بسيارى از مشكلات و درمان هاى پيچيده و هزينه بر در آينده پيشگيرى خواهد نمود.

مسئله بعدى اين است كه كودكان صبر و تحمل كمترى داشته و بنابراين بهتر است با صرف يكبار هزينه و زمان، بهترين درمان براى دندان انجام شود، زيرا ممكن است در صورت عدم نتيجه مناسب از درمان، علاوه بر صرف زمان و هزينه مجدد ، نتوان ديگر دندان را حفظ نمود و با از دست رفتن دندان شيرى در سنين پائين ، دچار عواقب بعدى آن در آينده شويم.

بنابراين با توجه به توضيحات داده شده ، صرف هزينه معقول دندانپزشكى براى دندان هاى شيرى يك سرمايه گذارى سودمند براى داشتن دندان هاى سالم و مرتب در آينده خواهد بود.

فضا نگه دارنده ها

در بسیاری از مواقع تحت تاثیر عوامل مختلف کودکان دندان های شیری خود را بسیار زودتر از موعد اصلی از دست می دهند در این زمان دندانپزشک اطفال جهت جلوگیری از نامرتب شدن دندان های دائمی استفاده از فضا نگه دارنده ها را توصیه می کند.

هنگامی که یکی از دندان های کودکان از بین رفته و جای آن دندان در دهان خالی باشد سایر دندان ها فضای خالی را اشغال کرده و این موضوع سبب می شود جای کافی برای رشد دندان دائمی وجود نداشته و در نهایت دندان ها نامرتب شوند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات