دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

علت حساسیت دندانی در کودکان

علت حساسیت دندانی در کودکان

علت حساسیت دندانی در کودکان : اگر لایه ی مینای دندان دچار ساییدگی یا نازکی شود دندان ها پوسیده می شوند زیرا این لایه وظیفه ی محافظت کردن از لایه های زیرین ساختار دندان را به عهده دارند.

تحلیل رفتن لثه ها امکان دارد موجب دیده شدن لایه های زیرین عاج و همچنین کم شدن محافظت از ریشه به وسیله لثه و مینای دندان شود، این امر خطر ایجاد پوسیدگی در دندان ها را بیشتر می کند.

دندان درد کودکان

ما بزرگتر ها نمی توانیم دندان درد شدید را در برخی مواقع تحمل کنیم پس قطعا یک کودک به هیچ عنوان نمی تواند دندان درد را تحمل کند.

در دندان های کودکان خیلی سخت می توان تشخیص داد که آیا دندان درد ناشی از حساسیت است یا ناشی از عوامل دیگر، یکی از راه های تشخیص این می باشد که اگر کودک در زمان استفاده از غذای سرد یا گرم گریه کرد یا ناآرام بود می توان نتیجه گرفت که این دندان درد ناشی از حساسیت باشد.

اگر سن کودک شما به گونه ای است که نمی تواند درد و احساسات خود را بیان کند می توان از علائمی که از خود نشان می دهد به این نتیجه رسید که دندان های او درد می کند، علائمی چون : گریه کردن و مالیدن دهان در زمان غذا خوردن و …، در این هنگام باید هر چه سریع تر درد دندان های او را درمان کرد زیرا هرچه زمان بگذرد درد او شدید تر می شود.

 

علت حساسیت دندانی در کودکان

 

علت حساسیت دندانی در کودکان

حساسیت دندانی در کودکان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

والدین با داشتن آگاهی از دلایل بروز حساسیت های دندانی می توانند برای درمان و همچنین جلوگیری از بروز این حساسیت ها کمک کنند. برخی از این علل ها شامل :

شیوه نادرست مسواک زدن : بیشتر کودکان به نحوه ی مسواک زدن دقت نمی کنند. تعدادی از کودکان مسواک را سفت بر روی دندان ها حرکت می دهند که این امر موجب می شود تا مینای دندان های شان دچار ساییدگی و لثه های شان دچار آسیب دیدگی شوند در نتیجه دنداد های شان دچار حساسیت شوند.

حفره های ناشی از پوسیدگی دندان : ایجاد حفره و منافذ ناشی از پوسیدگی بیشتر در کودکان اتفاق می افتد زیرا آن ها بیشتر از بقیه ی افراد دچار پوسیدگی می شوند. وجود این حفره ها موجب می شود هنگامی که کودک از غذا ها یا نوشیدنی های سرد یا گرم استفاده می کند، درد و حساسیت احساس کند.

دندان قروچه : تعدادی از کودکان عادت به دندان قروچه یا ساییدن دندان ها بر روی یکدیگر را دارند، این امر موجب فرسوده شدن مینای دندان و در نتیجه احساس درد در کودکان می شود.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

 

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات