دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

متخصص دندان كودكان در كرج

بسیاری از والدین به دنبال یک متخصص دندان كودكان در كرج و در محل زندگی خود هستند. چرا که در این صورت می توانند سلامت دندان کودکان خود را به طور مرتب چک کنند. لذا در این مطلب دکتر ماندانا حجازی بهترین دندانپزشک اطفال ، تصمیم دارند اطلاعات کاملی از بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان و راه های کاهش استرس آن ها اطلاعاتی ارائه دهد. بدین منظور توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می کنیم.

متخصص دندان كودكان در كرج

به عنوان مثال ؛ ممکن است سوالاتی همچون بهترین متخصص دندان كودكان در كرج کیست ؟ یا چگونه می توان بهترین دندانپزشكى كودكان در  کرج را انتخاب کرد ؟ در این مقاله می خواهیم به پاسخ اين سوالات بپردازیم.

فهرست مطالب

متخصص دندان كودكان در كرج

دندانپزشک اطفال پس از گذراندن دوره ٦ ساله دندانپزشکی عمومى و پس از قبولى در آزمون ، وارد دوره ٣ ساله تخصص دندانپزشکی کودکان می شود ؛ در  طى اين دوره ، متخصص دندان كودكان با روانشناسى كودك آشنا مى شود و روش هاى برقرارى ارتباط با كودكان را مى آموزد.

همچنين ؛ متخصص دندان كودكان با بيماري هاى كودكان و نحوه درمان آن ها آشنا مى شود ؛ در طى اين دوره با گذراندن واحدهاى درسى مختلف ، با تمامى جنبه هاى درمانى كودكان ، آشنا شده و تجربه و مهارت درمان تحت شرايط مختلف را پيدا مى كند.

ویژگی بهترین متخصص دندان كودكان در كرج

يك دندانپزشک کودکان، بايد مهارت درمان كودكان مختلف را داشته باشد ؛ متخصص دندانپزشكى كودكان خوب ،بايد تمامى امكانات و تجهيزات به روز را براى درمان كودكان استفاده نمايد.

بهترين متخصص دندان كودكان در كرج ، كسى است كه توانايي برقرارى ارتباط با كودكان را داشته باشد و در برخورد با كودكان صبر و حوصله داشته باشد و با  استفاده از روش هايي كه آموخته است ، سعى در ايجاد همكارى در كودكان نمايد.

در صورتی که والدین در درمان کودک خود سهل انگاری کرده بودند ، متخصص دندان كودكان نبايد آن ها را سرزنش کنند ، بلكه بايد با آموزش آن ها ، اهميت درمان و نگهداري دندان هاى شيرى را به آن ها گوشزد كند و آن ها را به مراقبت و نگهدارى دندان هاى شيرى ترغيب كند.

متخصص دندان كودك ، بايد با استفاده از روش هاى كمك آموزشى مختلف ، روش هاى مسواك زدن كودكان را به والدين آموزش دهد و با توضيحات كامل در رابطه با روش هاى درمانى دندانپزشكى كودكان ، والدين را به پيگيري و درمان دندان هاى كودك شان تشويق كند.

 

متخصص دندانپزشكى كودكان ، بايد بهترین روش درمانی را برای کودک انتخاب کند. گاهى برخى از كودكان با صرف وقت و جلسات متعدد ، آمادگى لازم جهت انجام درمان هاى دندانپزشكى را پيدا مى كنند ؛ گاهى نيز با وجود تمام تلاش هاى متخصص دندان كودكان براى ارتباط با كودك ، همكارى لازم بدست نمى آيد. بنابراين ؛ متخصص دندانپزشکی در كودكان درمان دندانپزشكى تحت بيهوشى را به والدين توصيه مى كند ؛ بسيارى از والدين ، با تصور خطرات ناشى از بيهوشي ، ممكن است مخالف انجام اين درمان باشند ؛ اما متخصص دندان كودكان در كرج به والدين توضيح خواهد داد كه انجام درمان دندانپزشكى در شرايط پر استرس براى كودك ، بسيار تأثير گذار خواهد بود و سبب مى شود اين اضطراب از دندانپزشكى در آينده نيز در كودك باقى بماند و هميشه از رفتن به دندانپزشكى امتناع كند.

بنابراين ؛ در صورت سالم بودن كودك از لحاظ جسمانى ، بهترين گزينه درمانى براى كودكی که در درمان دندان های خود همکاری نمی کند ، درمان دندانپزشكى با بيهوشي است ؛ دندانپزشكى بدون اضطراب سبب خواهد شد ، درمانى ايده ال براى كودك انجام شده و تكامل ذهنى كودك نيز مختل نمى شود و هيچ خاطره بدى از دندانپزشكى براى او ايجاد نخواهد شد.

آرام بخشى ( سديشن ) در دندانپزشكى

با توجه به افزايش پوسيدگى هاى زود هنگام در سنين پايين در كودكان ، نياز به درمان اين كودكان نيز افزايش يافته است ؛ به دليل سن كم ، اين كودكان قادر به همكارى با متخصص دندان كودكان در كرج نيستند.

اما به دليل پوسيدگى هاى ايجاد شده و گاهاً درد و ناراحتي ناشي از اين پوسيدگى ها ، اين كودكان نيازمند درمان هستند ؛ بنابراين ، تنها روش براي درمان كودكان كم سن و سال ، استفاده از روش هاى آرامبخشي و سديشن در دندانپزشكى يا حتى دندانپزشكى با بيهوشي مى باشد ؛ اين روش در كودكان با معلوليت هاى ذهنى و جسمى نيز يكى از روش هاي درمانى است.

در روش سديشن در دندانپزشكى ، با استفاده از داروهاى مختلف ، به اصطلاح خواب كردن كودك ، انجام شده و  كودك آرام شده و اضطراب و احساس درد را به حداقل مى رساند ؛ استفاده از اين روش در كودكان كم سن يا كودكان با ناتوانى و معلوليت ذهنى توصيه مى شود.

اما بايد در نظر داشت ؛ به دليل احتمال ايجاد آرام بخشى عميق و نياز به تجهيزات مانيتورينگ ، استفاده از اين روش تنها براى كودكانى كه نيازهاى درمانى كمي دارند ، توصيه مى شود و در تمام اين مدت بايد كودك تحت نظر باشد.

يك متخصص دندان كودكان در كرج ، بايد در كلينيك هاى مجهز به تجهيزات كامل اتاق عمل سديشن را انجام دهد تا در صورت ايجاد آرام بخشى عميق ، امكان كنترل شرايط وجود داشته باشد.

 

متخصص دندان كودكان در كرج

 

دندانپزشكى تحت بيهوشى

يكى ديگر از روش هاى درمان كودكان كم سن و سال يا كودكان داراي ناتونى و معلوليت ، درمان دندانپزشكي تحت بيهوشى است ؛ در اين روش ، پس از بيهوش كردن كامل كودك ، تمامى نيازهاى درمانى او در طي يك جلسه بيهوشى ، انجام خواهد شد.

در دندانپزشكى تحت بيهوشى ، كودك كاملاً بيهوش شده و تحت كنترل دستگاه ها بوده و در تمام مدت ، متخصص بيهوشى وضعيت او را مانيتور مى كند ؛ در صورتى كه متخصص دندانپزشكي كودكان ، درمان دندانپزشكى تحت بيهوشى را براى يك كودك ضروري بداند ، تمامى توضيحات لازم در اين زمينه را به والدين داده و سپس ، بررسي هاى لازم براى انجام اين درمان را انجام مى دهد.

دندانپزشكى با بيهوشى در كودكانى قابل انجام خواهد بود كه از نظر سيستميك سالم بوده و سابقه هيچگونه بيمارى ؛ مانند بيمارى هاى قلبى را نداشته باشند ؛ بنابراين متخصص دندان كودكان در كرج ، آزمايش هاى لازم براي بررسي شرايط كودك را نوشته و با متخصص اطفال مشاوره مى نمايد ؛ سپس ، در صورتى كه تمامى نتايج سالم بودن كودك را از هر جهت نشان دهند ، اقدام به درمان مى نمايد.

عوارض بيهوشى در دندانپزشكى از نظر متخصص دندان كودكان در كرج

در روش درمان دندانپزشكي با بيهوشي ، از داروهاى مختلفى به شكل تزريقي استفاده مى شود ؛ زمانى كه پيشنهاد درمان دندانپزشكى تحت بيهوشى داده مى شود ، والدين ، بسيار نگران و مضطرب مى شوند.

تصور بيهوش كردن كودك ، والدين را به وحشت مى اندازد ؛ اما بايد توضيح داد كه قبل از انجام درمان دندانپزشكى با بيهوشى ، متخصص دندان كودكان در كرج آزمايشاتى براى بررسي سلامت كودك تجويز مى كند .

در صورتى كه مشكلى يافت نشود و كودك ، به لحاظ جسمانى سلامت كامل داشته باشد ، خطرى كودك را تهديد نخواهد كرد ؛ اما بايد دانست ، مانند هر دارويي كه در صورت استفاده ممكن است عوارضي مانند تهوع و استفراغ داشته باشد ، دندانپزشكى با بيهوشى نيز ممكن است اين عوارض را داشته باشند كه احتمال ايجاد اين علائم ، بسيار كم است و معمولاً قابل پيشگيري و درمان است.

 

متخصص دندان كودكان در كرج

 

دندانپزشكى تحت بيهوشي در كرج

بسيارى از كودكان با متخصص دندان كودكان در كرج ، خود براى درمان همكارى نمى كنند و بنابراين ؛ نياز به انجام درمان  دندانپزشكي تحت بيهوشى دارند ؛ كودكان شهر كرج نيز از اين قاعده مستثني نبوده و گاهاً براى درمان دندانپزشكى خود نياز به بيهوشى دارند.

در شهر كرج ، تنها چند كلينيك و بيمارستان تخصصى دندانپزشكى تحت بيهوشي وجود دارد ؛ بنابراين ، يافتن بهترين كلينيك دندانپزشكى با بيهوشى در كرج براي بسيارى از والدين مشكل بوده و نياز به كم دارند.

توصيه ما به اين والدين اين است كه ابتدا ، با مراجعه به كلينيك تخصصي دندانپزشكى كودكان ، كودك خود را به دندانپزشك متخصص كودكان نشان داده تا او بعد از معاينه كودك و در صورت نياز به درمان دندانپزشكى تحت بيهوشى ، او را به اين مراكز جهت درمان ارجاع دهند.

دندانپزشكى تحت بيهوشى در كرج ، چند سالى است كه در حال انجام مى باشد و كلينيك هاى تخصصى دندانپزشكى تحت بيهوشى كرج امكانات لازم براى انجام درمان را فراهم نموده اند.

اما ضروري است ؛ والدين ، از متخصص دندانپزشكى كودكان خود بخواهند تا آن ها را به بهترين كلينيك هاى تخصصى دندانپزشكى تحت بيهوشى معرفي نمايند ؛ زيرا ، متخصص دندانپزشكى كودكان به دليل انجام اين كار ، شرايط و امكانات اين مراكز را مى شناسد و به دليل اهميت كار ، سعى در درمان كودكان در بهترين مراكز مى نمايد.

متخصص دندان کودکان در کرج کیست؟

دکتر ماندانا حجازی ،متخصص دندان كودكان در كرج و فردیس هستند که در سال ۸۳ با قبولی در آزمون وارد دوره عمومی دندانپزشکی شده و در سال ۹۱ و پس از قبولی در دوره دستیاری با رتبه عالی ، وارد دوره تخصصی دندانپزشکی اطفال شدند و در سال ۹۴ ، به عنوان هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی قزوین منسوب شدند.

دكتر ماندانا حجازى ، در حال حاضر در كلينيك تخصصى دندانپزشكى كودكان كرج خود به درمان كودكان مى پردازد ؛ دكتر ماندانا حجازى ، علاوه بر درمان كودكان در كلينيك تخصصى دندانپزشكى كودكان خود ، براى درمان كودكان غير همكار ، اقدام به درمان دندانپزشكى با بيهوشى در كرج مى نمايد.

سوالات رایج از متخصص دندان كودكان در كرج

  • کودکان چند دقیقه باید دندان های خود را مسواک بزنند ؟

طول روند مسواک زدن کودکان ، معمولا حداقل ٢ دقیقه بايد طول بکشد.

  • از چه سنی دندان های شیری کودکان ، شروع به رشد می کنند ؟

رشد دندان های شیری کودکان ، از ۶ ماهگی شروع شده و تا ۳ سالگی ادامه دارد.

لازم به ذکر است ؛ تعداد دندان های شیری کودکان ، ۲۰ عدد می باشد و ممكن است دندان هاى قرينه با فاصله زمانى شش ماهه نسبت به هم رويش يابند.

 

 

  • بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

ما در متن فوق ؛ به طور مفصل در رابطه با بهترین دندانپزشک کودکان و ویژگی ایشان توضیح داده ایم ، با خواندن آن به اطلاعات کاملی دست پیدا می کنید.

  • زمان رویش دندان های دائمی کودکان چه سنی است ؟

معمولا سن رشد دندان های دائمی در کودکان ، از ٦ تا ١٢سالگی می باشد ؛ تعداد دندان های دائمی ، ٣٢ عدد است.

  • روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست ؟

روش های متفاوتی ؛ هم چون فلوراید تراپی ، فیشورسیلانت و غیره به منظور جلوگیری و درمان پوسیدگی دندان به کار می رود ، زمانی که شما به متخصص دندان كودكان در كرج مراجعه کنید ؛ او با توجه به شرایط فرزند شما بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد.

  • بهترین زمان برای ویزیت دندان کودکان ، چه سنی می باشد ؟

توصیه می شود پس از رویش اولین دندان شیری کودک ، والدین به متخصص دندانپزشک اطفال مراجعه کنند.

  • خرابی دندان های شیری در سلامت دندان های دائمی تاثیر گذار است ؟

بله ، سلامت دندان های دائمی کودکان ، وابسته به سلامت دندان های شیری آن ها می باشد ؛ در نتیجه ، مراقبت از دندان های شیری ، بسیار با اهمیت است.

 

متخصص دندان كودكان در كرج

 

  • والدین چگونه باید مراقب دندان های شیری کودکان باشند ؟

بهترین اقدام جهت حفظ سلامت دندان های شیری کودکان ، مراجعه به دندانپزشک اطفال و انجام توصیه های او می باشد.

  • موارد تاثیر گذار در پوسیدگی دندان کدام اند ؟

برای نمونه ؛ مصرف بیش از حد مواد غذایی شیرین و چسبناک ، به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

  • آیا استفاده از قطره آهن باعث خراب شدن دندان کودکان می شود ؟

قطره آهن ، عامل خرابی دندان کودکان نیست ؛ تنها به علت وجود رنگدانه ها ، ممکن است باعث تغییر رنگ دندان ها شود ؛ توصیه می شود ؛ برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها ، بعد از مصرف قطره آهن ، دهان کودک را بشویید. در صورتی که مشکل جدی در این باره داشتید ، می توانید به متخصص دندان كودكان در كرج مراجعه فرمایید.

  • والدین از چه زمانی باید به بهداشت دهان کودکان توجه نشان دهند ؟

بهداشت دهان و دندان کودکان ، حتی قبل از رویش دندان های شیری اهمیت بسیار بالایی دارد ؛ پس از رویش اولین دندان شیری ، والدین باید آن ها را با استفاده از مسواك مرطوب تمیز کنند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات