دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

فهرست مطالب

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج : در یک مرکز دندانپزشکی کودکان خدمات مختلفی ارائه می شود. یک متخصص دندانپزشکی کودکان خدماتی از جمله فیشورسیلانت تراپی، فلورايد تراپي، ترمیم دندان شیری، عصب کشی و روکش دندان شیری و ارتودنسی پیشگیرانه را به کودکان ارائه می نماید.

ارتودنسی کودکان از جمله درمان هایی است که در يك مركز دندانپزشكي كودكان ارائه مي شود و نیازمند يك تیم درمانی در یک مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج است.

درمان ارتودنسی در اطفال نیازمند بررسی و درمان هایی است که ممکن است در چندین مرحله در سنین مختلف انجام شود. مشکلات ارتودنسی در کودکان زمینه های مختلفی دارد.

برخی از مشکلات جنبه ژنتیکی و برخی جنبه محیطی دارند. سن مناسب برای بررسی وضعیت رشدی کودک و نیاز به درمان ارتودنسی، ۷ سالگی است. متخصص دندانپزشکی کودکان در این سن با معاینات کلینیکی و در صورت نیاز تهیه عکس های رادیوگرافی وضعیت کودک را بررسی می کند.

با توجه به شدت مشكل و سن بيمار روش هاي مختلف درمانى براى مشكلات ارتودنسي وجود دارد. برخی از مشکلات در کودکان نیازمند درمان فوری می باشند.

مرکز دندانپزشکی کودکان

بزرگى فك بالا و يا كوچكى فك پائين از جمله مشكلاتي است كه ممكن است نياز به مداخله سريع در سنين پائين داشته باشد، زيرا به دليل وجود رشد درسنين پائين امكان درمان اين مشكلات با استفاده از هدايت رشدى وجود دارد.

اما برخی از مشکلات نیازمند گذشت زمان، مشاهده رشد کودک و سپس مداخله درمانی در سنین بالاتر می باشد. از اين موارد مي توان به بزرگى فك پائين اشاره نمود.

از آنجايي كه رشد فك پائين بيشتر و طولانى تر از فك بالاست، بنابراين در اين موارد معمولاً بايد صبر نمود تا رشد فك كامل شود و سپس اقدام به درمان نمود.

بنابراین همانطور که گفته شد در یک مرکز دندانپزشکی کودکان نیازمند وجود یک تیم تخصصی جهت درمان هاى تخصصی در کودکان هستیم.

هدف هر تیم تخصصی نیز ارائه خدمات مراقبت از سلامت کودکان و نوجوانان است. زيرا پيشگيرى هميشه بهتر از درمان است و با جلوگيري از ايجاد مشكلات مى توان از صرف وقت و هزينه بيشتر در آينده جلوگيرى نمود.

 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

 

متخصص دندانپزشکی کودکان

هدایت رویشی دندانها در دوره های مختلف ، جزئی از مراقبت هایی است که یک متخصص دندانپزشکی کودکان انجام می دهد. متخصص دندانپزشکی کودکان با تشخیص زودهنگام مشکلات با هدایت رشد و رویش دندانها، سعی در رویش دندانها در یک قوس مرتب می کند.

متخصص دندانپزشکی اطفال در طی دوره آموزش خود درباره مشکلات ارتودنسی و علل آن آموزش دیده است. مشکلات ارتودنسی در کودکان می تواند زمینه دندانی یا استخوانی داشته باشد.

مشکلات استخوانی در کودکان می تواند ناشی از بزرگ بودن یا کوچک بودن فکین باشد. درمان هریک از این مشکلات می تواند در سنین مختلف و با روش های مختلفی انجام شود.

برخی از مشکلات فکی در کودکان از طریق اصلاح رشد قابل درمان می باشد. این بدان معنی است که از انجایی که کودکان در حال رشد هستند، یک متخصص دندانپزشکی کودکان با تشخیص به موقع مشکل می تواند رشد کودک را هدایت نماید تا از این طریق ناهنماهنگی های رشدی اصلاح شود.

در این روش متخصص دندانپزشکی کودکان از یک سری وسایل و دستگاه های مخصوص استفاده می نماید تا با ایجاد نیرو سعی در اصلاح روند رشد کند.

متخصص دندانپزشکی کودکان در مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

درمان ارتودنسی کودکان در سنین پایین به دلیل وجود همین رشد، روند سریعتری داشته و با سرعت بیشتری به نتایج مطلوب خواهد رسید. بنابراین تشخیص و درمان زودهنگام این مشکلات می تواند در به دست آوردن نتایج مطلوب تر کمک کننده باشد.

مثلاً گاهی فک بالای کودکان نسبت به فک پایین کوچکتر بوده و همین امر سبب خواهد شد که کودکان برای داشتن روابط دندانی بهتر، فک خود را به یک سمت حرکت دهند.

ادامه این حالت ممکن است سبب رشد نامتقارن فک شود. بنابراین درمان زودهنگام در این حالت ضروری می باشد.  همچنین برخی از عادات دهانی در کودکان وجود دارد که با تشخیص به موقع و درمان زودهنگام در سنین پایین می تواند از سوی متخصص دندانپزشکی کودکان درمان شود.

این عادات دهانی سبب جابجایی دندان ها خواهد شد و به دنبال آن احتمال مشکلات فکی نیز وجود دارد. از ان جایی که استخوان های کودکان در این سن انعطاف پذیر تر بوده و دندانها نیز راحت تر جابجا می شوند، می توان با مداخله زودهنگام از باقی ماندن این اثرات جلوگبری نموده و امکان رشد طبیعی را برای کودک فراهم نمود.

بنابراين به والدين توصيه مى شود كودك خود را در سن ٧ سالگى نزد يك متخصص دندانپزشكى كودكان ببرد تا بررسي هاى لازم ارتودنسى و نيازهاي درمانى كودك بررسي شود.

 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

 

متخصص ارتودنسی کودکان

یک متخصص ارتودنسی کودکان قادر به تشخیص و درمان مشکلات کودکان و نوجوانان می باشد. اما از انجایی که کار با کودکان نیازمند یک تخصص و آشنایی با روانشناسی کودکان می باشد، وجود یک متخصص دندانپزشکی کودکان برای آماده سازی کودک جهت درمان ضروری می باشد.

همچنين براى شروع درمان ارتودنسى كودكان ، دندانهاى كاملاً سالم نيازاست. بنابراين در صورت وجود پوسيدگى در كودكان، متخصص ارتودنسي كودك را به يك متخصص دندانپزشكى كودكان ارجاع خواهد داد تا او نيز مشكلات دندانى كودك را برطرف نموده و كودك را براى قالبگيرى و شروع درمان ارتودنسى آماده نمايد.

بنابراین با همکاری یک متخصص ارتودنسی کودکان و یک متخصص دندانپزشکی کودکان می توان نتایج مثبتی در درمان ارتودنسی کودکان به دست آورد. متخصص ارتودنسی کودکان برای درمان مشکلات از روش های مختلفی استفاده می نماید.

ارتودنسی متحرک در کودکان و ارتودنسی ثابت از جمله روش های درمانی است. همانگونه که گفته شد به دلیل وجود رشد در سنین پائین، با استفاده از دستگاه های متحرک می توان برخی از مشکلات ارتودنسی را برطرف نمود. این پلاک های متحرک دارای اجزای فعالی هستند که با وارد آوردن نیرو به دندانها و یا فکین می توانند سبب رفع ناهنجاریها شوند.

متخصص ارتودنسی کودکان در مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

درمان ارتودنسی ثابت نیز می تواند با استفاده از دستگاه های ثابت و یا بریس ها انجام شود. دستگاه های ثابت نیز قابلیت تغییر در روند رشد استخوان و دندان ها را با مقدار نیروی بیشتر دارند و بسته به شرایط بیمار استفاده می شوند.

اما استفاده از این وسایل در سنین بالاتر دارای محدودیت می باشد. از انجایی که با بالا رفتن سن ، درزهای استخوانی افراد بسته می شود، دیگر امکان رشد در این استخوان ها وجود ندارد .

بنابراين در صورت وجود ناهنجاريهاي استخواني درسنين بالا، تنها راه حل جراحى فك است. درمان ارتودنسی ثابت با استفاده از بریس ها در سنین بالاتر قابل انجام می باشد. بنابراین گاهی با مراجعه زودهنگام و تشخیص یه موقع مشکلات فکی و دندانی، می توان از ایجاد ناهنجاریها جلوگیری نمود.

اما گاهی نیز همانطور که گفته شد، برخی از مشکلات تنها نیازمند نظارت دقیق یک متخصص دندانپزشکی کودکان و متخصص ارتودنسی کودکان می باشد تا در زمان مناسب با کمترین هزینه بیشترین سود را از درمان ببرند.

 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج دکتر حجازی و دکتر اصلانی

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج دكتر حجازى بهترين كلينيك دندانپزشكي كودكان در كرج مى باشد كه تمامى خدمات و درمان هاى تخصصى دندانپزشكي كودكان را به شما ارائه مى نمايد.

همچنين شما مي توانيد كودك خود را براي انجام درمان ارتودنسى به آنجا  ببريد. در مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج دکتر حجازی یک تیم تخصصی جهت انجام درمان های ارتودنسی در کودکان وجود دارد.

این تیم تخصصی شامل یک متخصص دندانپزشکی کودکان و یک متخصص ارتودنسی کودکان و فوق تخصص ارتودنسی کودکان در کرج می باشد که از سن ۷ سالگی با معاینات کامل کودکان وضعیت رشد فک و دندانهای آنها را مورد بررسی و نظارت قرار می دهد و در صورت نیاز به مداخله درمانی اقدامات لازم را برای کودکان انجام می دهد. جلسات فالوآپ کودکان تحت نظارت متخصصین مربوطه انجام می شود.

بعد ازارتودنسی دوران کودکی همانطور که گفته شد، گاهی نیازمند اقدامات تکمیل کننده درمانی در سنین بالاتر می باشیم. بنابراین وجود یک متخصص ارتودنسی کودکان در کنار یک متخصص دندانپزشکی کودکان لازم و ضروری است كه در مركز دندانپزشكي كودكان دكتر حجازى ، تيم تخصصى همواره در كنار كودك شما از سنين پائين تا بزرگسالى خواهد بود و تمامى خدمات ارتودنسى مورد نياز آنها را انجام خواهد داد.

 

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات