دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی

فهرست مطالب

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی : بریس invisalign روش ارتودنسی تازه ای می باشد که نامرئی می باشد و جهت مرتب کردن و همچنین صاف کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی

 

در ارتودنسی نامرئی از پلاک های شفاف، متحرک، راحت استفاده می شود. پلاک های ارتودنسی نامرئی با استفاده از نرم افزار های رایانه ای به صورت سفارشی برای هر بیمار ساخته می شود.

این پلاک ها هر ۳ _ ۲ ماه یک بار تعویض می شوند و دندان ها به مرور زمان به موقعیت اصلی خود بر می گردند و مرتب می شوند. این پلاک ها را می توان به راحتی از دهان خارج کرد تا هنگام غذا خوردن و مسواک زدن احساس بهتری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که مرتب بودن دندان ها موجب ارتقا یافتن سلامتی دندان ها می گردد. هنگامی که دندان ها به خوبی بر روی هم قرار بگیرند اختلال های بایت ها اصلاح می شوند و در نتیجه دندان ها مرتب می شوند، به همین دلیل می توان گفت ارتودنسی نامرئی سرمایه گذاری ارزشمندی جهت حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان به شمار می آید.

ارتودنسی نامرئی چیست ؟

ارتودنسی نامرئی در سال ۱۹۹۹ به واسطه ی تکنولوژی الاین ابداع شد.

تجهیزات متحرک ارتودنسی شامل پلاک های پلاستیکی شفاف نامرئی است که به خوبی بر روی دندان ها قرار می گیرند و دندان ها را به مرور زمان به سمت موقعیت صحیح حرکت می دهند. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین این روز ها به دلیل پلاک های متحرک آن هم با ضخامت کمتر از یک میلی متر، برند مشهوری در ضمینه ی وسایل ارتودنسی دندان شده است.

این پلاک ها از بریس هایی تشکیل شده اند که شامل سیم و براکت هستند که بسیار زیبا می باشند.

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است ؟

این روز ها بیشتر بزرگسالان و نوجوانان به دلیل این که تمامی دندان های دائمی شان رشد کرده است از ارتودنسی نامرئی استفاده می کنند. افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند باید دقت داشته باشند که مراقبت های لازم و توصیه های پزشک را جدی بگیرند و آن ها را انجام دهند تا در نتیجه ی درمان به موفقیت دست یابند.

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی

به هم فشردگی و شلوغی بیش از حد دندان ها: در این شرایط در فک فضای لازم برای دندان ها وجود ندارد به همین دلیل کج می شوند یا بر روی یکدیگر قرار می گیرند.

فاصله زیاد بین دندان ها: در بعضی مواقع به علت رشد غیر طبیعی فک یا به دلیل نبود دندانی، فاصله بین دندان ها زیاد می شود.

اوربایت یا اورجت: در این حالت دندان های بالایی جلوتر از دندان های پایینی قرار دارند.

کراس بایت: به دلیل هم محور نبودن فک بالا و پایین موجب می شود چند تا از دندان ها در پشت دندان های پایین قرار بگیرند.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

(ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکــش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

 

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات