دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان

فهرست مطالب

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان

بسیاری از والدین این سوال در ذهن شان ایجاد شده است که نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان در چه سنی است ؟ چگونه کودک خود را برای ویزیت به دندانپزشک کودکان ببریم ؟ و سوالاتی دیگر که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

همانطور که می دانید کودکان در شرایط حساسی قرار دارند و هر گونه عارضه باعث بروز مشکل جسمی و منزوی شدن کودک در آینده می شود، داشتن دندان های خراب و پوسیده علاوه بر مشکلات دهان و زیبایی چهره باعث بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش می شود.

اهمیت نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان به شرح ذیل می باشد:

دندان های قدامی فک بالا به دلیل اینکه زودتر در دهان رشد می کنند و بیشتر در معرض مواد قندی هستند سریع تر دچار پوسیدگی می شوند.

باید گفت این دندان ها در دوران کودکی نیز در معرض پوستانک و سر شیشه شیر هستند که ممکن است دچار صدمه شوند، با این وجود به این امر توجه داشته باشید که کودک را تنها مواقعی که دچار مشکل می شود به دندانپزشکی ببرید.

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان باید قبل از بروز هر گونه عارضه ای باشد در این صورت پوسیدگی سریعاً توسط متخصص دندانپزشک کودکان تشخیص داده و درمان می شود.

 

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان

 

چه سنی برای نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان مناسب است؟

دكتر ماندانا حجازى بهترین دندانپزشک کودکان کرج ، اولین معاینه دندانپزشکی را همان زمان رویش اولین دندان های شیری می دانند چرا که از همان زمان توصیه ها لازم به والدین توضیح داده می شود و با تحت معاینه قرار گرفتن کودک می توان از بروز مشکلات دندانی و فکی جلوگیری کرد و همچنین کودک با محیط دندانپزشکی آشنا می شود.

تاثیر نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان به شرح ذیل می باشد:

در صورتی که والدین کودک خود را پیش از هرگونه مشکل حادی به دندانپزشکی ببرند از تخریب کامل دندان ها ، از بین رفتن لثه ، ناهنجاری های فکی و دندانی و غیره جلوگیری می کنند.

در نخستین ویزیت دندانپزشکی اطفال ، متخصص دندانپزشک اطفال توصیه هایی را به والدین می کنند که عبارتند از :

  • تمیز کردن دندان های شیری کودک در هنگام رویش
  • تشویق کودک برای مسواک زدن
  • اجتناب از مصرف بیش از حد مواد قندی و تنقلات
  • تشویق کودک برای مصرف مواد غذایی لبنی و حاوی کلسیم

چگونه کودک خود را برای نخستین ویزیت دندانشکی کودکان آماده کنید:

والدین بهتر است نگران نباشند چرا که یک متخصص دندانپزشکی کودکان برای رفع اضطراب و ترس کودک ، نحوه برخورد با کودک در کلینیک دندان پزشکی اطفال آموزش های لازم را دیده است.

در صورتی که برای آوردن کودک به کلینیک دندان پزشکی اطفال با مشکل مواجه شدید حتما با یک دندانپزشک اطفال مشورت کنید.

 

 

انتخاب متخصص دندانپزشک کودکان

یکی از موارد بسیار مهمی که والدین را با نگرانی رو به رو می کند ، انتخاب یک دندانپزشک اطفال  خوب می باشد تا والدین بتوانند درمان کودکان خود را با آرامش خاطر به دست او بسپارند.

یکی از دلایل با اهمیت دیگر در انتخاب دندانپزشک کودکان ، این موضوع است که اولین مراجعه یا دیدار اول کودک با دندانپزشک اطفال ، تاثیر به سزایی در نگرش او در رابطه با دندانپزشکی دارد ؛ به همین علت توصیه می شود که والدین در انتخاب دندانپزشک اطفال ، بسیار دقت کنند.

والدین می توانند جهت پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال ، از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه اطلاعات دارند پرس و جو کنند یا این که به جستجو در اینترنت بپردازند و لیستی از بهترین متخصصین دندانپزشک کودکان نزدیک به محل سکونت خود تهیه کنند و سپس از بین آن ها شخصی که تجربه و مهارت بیشتری را دارد انتخاب کنند.

لازم به ذکر است در حین انتخاب دندانپزشک کودکان ، توجه داشته باشید که یک متخصص دندانپزشک اطفال ، را جهت معاینه و درمان کودک خود انتخاب کنید.

ویژگی متخصص دندانپزشک اطفال خوب

  1. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید ساده ترین و بهترین روش درمانی را برای درمان دندان های کودک را انتخاب کند.
  2. دندانپزشک اطفال ، باید درباره مشکلات فعلی و راه های درمان آن ، به طور کامل به والدین توضیح دهد و هم چنین آن ها را با عواقب عدم درمان کودک خود ، نیز آشنا کند.
  3. متخصص دندانپزشک اطفال ، باید علاوه بر درمان فعلی مشکل دندان های کودک ، باید به سلامت دندان های او در آینده نیز توجه داشته باشد.
  4. بهترین دندانپزشک اطفال ، کسی است که والدین را در رابطه با روش های پیشگیری از مشکلات دندانی آگاه کند.
  5. بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، باید از تحمیل کردن درمان های اضافی به والدین خودداری کند.
  6. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید بتواند با تکیه بر دانش و علم خود ، علت بروز مشکلات دندانی کودکان را تشخیص دهد.
  7. بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، باید تسلط کافی بر روی روش های کنترل رفتار کودکان ، داشته باشد بتواند آن ها را آرام کرده و بدون بیهوشی اقدامات مورد نیاز را انجام بدهد.
  8. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید سعی کند بهترین روش درمانی را در کوتاه ترین زمان برای رفع مشکل دندان های کودکان ، ارائه دهد ؛ تا آن ها به علت طولانی شدن دوره درمان ، اذیت نشوند.
  9. بهترین دندانپزشک کودکان ، باید توانایی برقرار کردن رابطه ای دوستانه با کودکان ، را داشته باشد.
  10. متخصص دندانپزشک اطفال ، باید بتواند در بین کودکان حس اعتماد را ایجاد کند.
  11. متخصص دندانپزشک اطفال ، باید حس نگرانی والدین را در رابطه با وضعیت دندان های کودکان خود درک کند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات