دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دندانپزشک اطفال کرج

فهرست مطالب

بهترین دندانپزشک اطفال کرج

بهترین دندانپزشک اطفال کرج : امروزه با افزایش آگاهی در خصوص دندانپزشکی و حفظ سلامت دهان و دندان کودکان والدين به دنبال بهترین دندانپزشک اطفال می گردند تا با مراجعه به او بتوانند از دندان های کودک خود به درستی مراقبت کنند.

دکتر ماندانا حجازی ، بهترین دندانپزشک اطفال کرج می باشند که خدمات ذیل را به کودکانی که برای درمان به او مراجعه می کنند ، ارائه می نماید.بهترین دندانپزشک اطفال کرج

  • عصب کشی دندان
  • ارتودنسی پیشگیری
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها با استفاده از روش های فیشور سیلانت و فلوراید تراپی
  • جرمگیری و بروساژ
  • اصلاح طرح لبخند
  • و غیره

درباره موارد فوق در مقالاتی که در سایت وجود دارد به طور جامع توضیحاتی را مطرح نموده ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن ها مراجعه کنید.

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

به دلیل اهمیت زیاد سلامتی دهان و دندان کودکان یک شاخه تخصصی به نام دندانپزشکی کودکان در رشته دندانپزشکی ایجاد شده است. یک دندانپزشک پس از گذراندن دوره ۶ ساله دندانپزشکی عمومی با دادن آزمون و قبولی در آن می تواند وارد مقطع تخصص دندانپزشکی کودکان شود و پس از گذراندن دوره های عملی و تئوری به عنوان یک متخصص دندانپزشکی کودکان در جامعه فعالیت مى نماید.

باید بگوییم که شهرستان فردیس یکی از شهرستان های اطراف کرج می باشد که جمعیت زیادی دارد.

در این منطقه متاسفانه متخصص دندانپزشکی کودکان در مطب دندانپزشکی کودکان فعالیت نمی کند و به همين منظور کودکان برای درمان های دندانپزشکی به کلینیک های دندانپزشکی بزرگسالان مراجعه می کنند و ممکن است در آن ها تاثیر منفی بگذارد، چرا که در یک کلینیک دندانپزشکی مخصوص کودکان محیط درمانی کودکانه بوده و یونیت مخصوص کودک بوده و همین عوامل می تواند ترس کودک را از درمان و مراجعه به دندانپزشکی کاهش دهد و او تجربه خوبی از مراجعه به دندانپزشکی در ذهن خود ثبت کند.

انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال کرج

بسیاری از والدین که قصد مراجعه به بهترین دندانپزشک اطفال کرج ، جهت بررسی سلامت دندان کودکان خود را دارند ، با دندانپزشکان اطفال آشنایی نداشته و در حین انتخاب سردرگم می شوند ؛ بهترین راه حل برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال در شهر خود ، جستجو در اینترنت می باشد ؛ بدین تریب شما می توانید به سایت یا صفحه اینستاگرام بهترین دندانپزشک اطفال کرج مراجعه کرده و از سوابق کاری و تحصیلی آن ها مطلع شوید ، علاوه بر این مورد شما می توانید ، نمونه کارهای آن ها را نیز مشاهده کنید.

پرس و جو از آشنایانی که در این زمینه اطلاعات دارند ، نیز تاثیر به سزایی در انتخاب دندانپزشک کودکان دارد ؛ بنابراین می توانید از دوستان و آشنایان خود نیز کمک بگیرید.

در حین مراجعه به دندانپزشک اطفال ، باید به رفتار ایشان با کودک توجه کرده و مطمئن شوید که رفتار دندانپزشک مورد نظر سبب ترس و دلسرد شدن کودکان نمی شود.

ترس از دندانپزشکی چه پیامدهایی دارد؟

زمانی که کودک از مراجعه به دندانپزشکی واهمه داشته باشد باعث می شود که برای درمان و ویزیت به دندانپزشکی اطفال مراجعه نکند و همین امر باعث به خطر افتادن سلامت دهان و دندان کودک شود.

والدین می توانند با مشورت بهترین دندانپزشک کودکان با ترس های کودک مقابله کرده و او را برای درمان به بهترین کلینیک دندانپزشکی ببرند.

یک دندانپزشکی کودکان خوب چه مشخصاتی دارد؟

  1. یک دندانپزشکی مخصوص کودکان باید فضایی مناسب با سن آن ها داشته باشد به این صورت که از پوستر و اسباب بازی های مورد علاقه آن ها برای تزئین اتاق انتظار و اتاقی که خدمات دندانپزشکی در آن انجام می شود ، استفاده شود.
  2. دستگاه های دندانپزشکی مناسب با کودک باشد و کودک به راحتی بتواند بر روی آن بنشیند و مشکلات دهان و دندان خود را برطرف کند.بهترین دندانپزشک اطفال کرج
  3. اتاق انتظار کودکان مجزا باشد و وسایل اسباب بازی های موجود در آن به گونه ای باشد که کودک سرگم شود و متوجه گذر زمان نشود.
  4. همچنین اتاق انتظار کودکان باید از اتاق خدمات دندانپزشکی فاصله داشته باشد تا صدای دستگاه های دندانپزشکی باعث ترس کودکان نشود.

مراقبت های لازم از دهان و دندان به شرح ذیل می باشد:

  • یکی از مهم ترین مواردی که والدین باید به آن توجه داشته باشند سلامت دندان کودک شان است به همین منظور توصیه می شود والدین با رویش اولین دندان شیری در دهان کودک او را برای معاینه نزد یک متخصص دندانپزشکی اطفال ببرند تا پس از معاینه تمامی نکات مربوط به مراقبت از دندان کودکان را به شما توضیح دهد.
  • به این نکته توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان در بازه کودکی باعث می شود که کودک در سنین بزرگ سالی نیز دندان های سالم و زیبایی داشته باشند.
  • همچنین دندانپزشک کودکان به والدین آموزش می دهد که چگونه با کودک برخورد کنند تا هنگام مراجعه برای چکاپ و درمان کودک دچار ترس و استرس نشود و به راحتی به دندانپزشکی مراجعه کند.
  • والدین قبل از رویش دندان های شیری باید نسبت به بهداشت دهان و دندان فرزند خود ، توجه نشان دهند ؛ به این صورت که پس از هر بار شیر خوردن با استفاده از دستمال های نرم و مرطوب ، لثه کودکان را تمیز کنند.
  • مسواک زدن پس از مصرف مواد غذایی شیرین و چسبناک ، بسیار ضرروی می باشد و والدین نباید در این باره سهل انگاری کنند.
  • در صورتی که دندان فرزند شما نیاز به درمان داشته باشد ، باید تمامی مراحل درمان را مرتب انجام دهید و از انجام آن شانه خالی نکنید.
  • والدین باید دقت کنند که کودکان خود را از آمپول و امور دندانپزشکی نترسانند تا در صورت نیاز به درمان دندان ها ، کودک از همکاری کردن اجتناب نکند.

خدمات دندانپزشکی کودکان

  • عصب کشی

پوسیدگی ریشه دندان یکی از مشکلاتی است که اغلب کودکان به دلیل مصرف زیاد شیرینی و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان با آن مواجه هستند.

در این روش درمانی پس از عکسبرداری از دندان و مشخص شدن وضعیت پوسیدگی دندان ، دندانپزشک برای اینکه کودک درد احساس نکند اقدام به بی حس کردن دندان می کند و پس از آن با ابزارهای مخصوص پوسیدگی دندان و ریشه را برداشته و اقدام به پرکردن آن می کند.

  • ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری از دیگر خدمات مهمی است که در دندانپزشکی کودکان انجام می شود، در این روش درمانی در صورت مشاهده ناهنجاری در فک و نامرتبی در دندان ها دندانپزشک کودکان ، کودک را برای درمان ارتودنسی پیشگیری به یک متخصص ارتودنسی خوب معرفی می کند تا با قرار دادن دستگاه های مخصوص بر روی دندان ناهنجاری های احتمالی بهبود یابد و کودک در بزرگسالی دچار مشکلی نشود.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی

در بسیاری از مواقع دندانپزشکان اطفال با کودکانی مواجه می شود که به هیچ وجه با آن ها همکاری نمی کنند ، در این زمان دندانپزشک کودکان تمام تلاش خود را به منظور علاقمند کردن کودک به امور دندانپزشکی می کند ؛ در صورتی که کودک تمایلی نشان ندهد ، جهت دریافت نتیجه مطلوب و انجام صحیح امور دندانپزشکی از روش دندانپزشکی تحت بیهوشی استفاده می کند.

بسیاری از والدین زمانی که صحبت از بیهوشی کودکانشان می شود ، بسیار ترسیده و از انجام این کار امتناع می ورزند ؛ لازم به ذکر است جای هیچ گونه نگرانی نیست و بیهوشی سبب بروز عوارض در کودکانتان نمی شود.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات