دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج

بسیاری از افراد ساکن در کرج برای معاینه دندان های کودک خود به دنبال بهترین دندانپزشک کودکان در کرج هستند و این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که دندانپزشک اطفال خوب در کرج کیست و چگونه می توان بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان کرج را پیدا کرد ؟ در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دندانپزشک اطفال کرج و نحوه انتخاب یک متخصص دندانپزشکی اطفال خوب بپردازیم.

 

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج - دکتر حجازی

فهرست مطالب

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج چه ویژگی هایی دارد ؟

  • یک متخصص دندانپزشک کودکان و نوجوانان خوب در کرج باید نحوه برخورد با آن ها را بداند و با علم روانشناسی کودکان و نوجوانان آشنا باشد.
  • بهترین دندانپزشک کودکان نباید والدین را به دلیل سهل انگاری در درمان کودک شان سرزنش کنند.
  • یک دندانپزشک اطفال خوب باید از صحبت هایی که مناسب سن کودک نیست در هنگام درمان اجتناب کند.
  • بهترین دندانپزشک کودکان در کرج با کودک صادق بوده و در صورتی که کودک در طی درمان قرار است دردی احساس کند علت و میزان آن را به او می گوید.
  • متخصص دندانپزشک اطفال بهتر است با روش هایی که می داند ترس و اضطراب کودک را کاهش دهد و او را علاقمند به مراجعه مجدد به دندانپزشکی کودکان کند.
  • متخصص دندانپزشکی کودکان بهتر است آموزش رفتار کودک قبل از ملاقات دندانپزشکی و مراقبت از دندان های کودک را به والدین بدهد.
  • در صورتی که کودک در درمان همکاری خوبی داشت بهتر است او را تشویق کند.

 

چگونه می توان بهترین دندانپزشک کودکان در کرج را انتخاب کرد ؟

  1. برای انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان در کرج می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین دندانپزشک کودکان را جستجو کنید.
  2. پس از انتخاب دندانپزشک کودکان درباره سوابق کاری و تحصیلات او تحقیق کنید.
  3. مطب یک دندانپزشک کودکان خوب بهتر است دارای فضاهای مجزا و مجهز باشد.
  4. در اتاق انتظار کودکان بهتر است از بزرگسالان جدا بوده و بر روی دیوارهای آن از پوستر شخصیت های محبوب کودکان استفاده شود و اسباب بازی هایی که آن ها دوست دارند قرار داده شود.
  5. اتاق انتظار کودکان کمی دور تر از اتاق درمان باشد تا سر و صدای دستگاه های دندانپزشکی باعث ترس کودکان نشود.

درمانگاه دندانپزشکی کودکان کرج

درمانگاه یک مرکز درمانی می باشد که در آن بدون بستری شدن کودک اقدام به درمان مشکلات کودک می شود. امروزه دندانپزشکی شبانه روزی کودکان در کرج یا درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی زیادی در کرج تاسیس شده است که والدین با کمی تحقیق و بررسی می توانند بهترین آن را انتخاب کرده و کودک خود را به آنجا ببرند. هنگام مراجعه به آنجا حتما به محیط دندانپزشکی و نحوه برخورد کارکنان آن با کودک و والدین دقت کنند.

 

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج - دکتر حجازی

در بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان کرج چه خدماتی ارائه می شود ؟

دکتر ماندانا حجازی ، بهترین متخصص دندانپزشک کودکان و نوجوانان در کرج در مطب خود ارائه کننده خدمات ذیل می باشد:

  • ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری با هدف جلوگیری از بروز نامرتبی و ناهنجاری های فکی در کودک انجام می شود. به این ترتیب کودک در بزرگسالی دیگر نیازی به انجام فرآیند درمانی پیچیده و سخت برای بهبود ناهنجاری فک و دندان نیاز پیدا نمی کند. ارتودنسی پیشگیری ، معمولا در سنین ۶ تا ۷ سالگی ( در نخستین زمان رشد دندان های دائمی ) انجام می شود. بسیاری از والدین اصرار به عدم درمان با ارتودنسی پیشگیری می کنند و دلیل آن ها نیز عدم توانایی تحمل درد ناشی از ارتودنسی ، توسط کودک شان می باشد. لازم به ذکر است درد ناشی از ارتودنسی پیشگیری ، کاملا طبیعی می باشد اما در رابطه با میزان آن باید بگوییم که بیشترین حد آن در روزهای ابتدائی ارتودنسی می باشد. مهم ترین نکته درباره ارتودنسی های پیشگیری ، رعایت بهداشت دهان و دندان کودک می باشد زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت دهان احتمال بروز مشکلاتی هم چون پوسیدگی دندان ها وجود دارد. کودکانی که از ارتودنسی پیشگیری ، استفاده می کنند باید جهت رعایت بهداشت دندان و دهان خود از ابزارهای مخصوص استفاده کنند.

  • درمان پوسیدگی های دندان و پالپکتومی

عصب دندان ، تشکیل شده از عصب و رگ های خونی می باشد که وظیفه آن ها انتقال مواد غذایی و اکسیژن است ؛ پوسیدگی دندان ها ، در نهایت سبب آسیب دیدگی عصب دندان شده و با سوزش و التهاب همراه خواهد بود. پالپکتومی ، روشی جهت درمان عصب دندان ها بوده و به ترمیم و بازسازی آن ها می پردازد ؛ از این روش برای درمان هر دو نوع دندان های شیری و دائمی استفاده می شود.

 

در چه مواقعی دندانپزشک اطفال ، درمان با ارتودنسی پیشگیری را پیشنهاد می دهد ؟

  1. هنگامی که کودک در حین جویدن مواد غذایی با مشکل رو به رو شود.
  2. در برخی از مواقع که کودکان زودتر از زمان اصلی دندان های شیری خود را از دست می دهند.
  3. زمانی كه احتمال وارد آمدن صدمه به دندانها به دلیل موقعیتشان وجود دارد.
  4. زمانی كه رابطه دندان ها معكوس شود ( در اصطلاح كراس بایت ).
  5. وجود عادات دهانی مانند مكیدن انگشت
  6. تنگی قوس فك بالا
  • درمان پوسیدگی های دندان و پالپکتومی

برای از بین بردن پوسیدگی دندان ، متخصص دندانپزشکی کودکان با استفاده از ابزارهای مخصوص اقدام به برداشتن پوسیدگی کرده و بعد از آن دندان را با مواد پرکننده مناسب پر می کند.

 

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج - دکتر حجازی

 

اگر به طور دقیق بخواهیم به این روش از درمان عصب دندان اشاره کنیم ، باید ذکر شود که در این روش متخصص دندانپزشک اطفال ، پالپ دندان را برداشته و سپس کانال های ریشه را تمیز می کند و پس از آن دندان را با استفاده از مواد زیست سازگار پر می کند و سپس در آخرین مرحله ، تاج دندان ها را به منظور افزایش استحکام ترمیم و بازسازی خواهد كرد. لازم به ذکر است جهت پر کردن ریشه دندان های شیری ، از مواد قابل جذب و جهت پر کردن دندان های دائمی ، از مواد غیر قابل جذب استفاده می شود. در بسیاری از مواقع بهترین روش درمانی جهت درمان پالپ دندان های آسیب دیده ، انجام روش پالپکتومی می باشد.

علائم آسیب دیدگی عصب دندان

از علائم و نشانه های آسیب دیدگی عصب دندان ، می توانیم به مواردی هم چون درد مداوم و شدید ، حساس شدن دندان ها به مواد غذایی گرم و سرد ، تورم لثه اطراف دندان و غیره اشاره کنیم. با مشاهده هر گونه از علائم و نشانه های فوق ، باید سریعا به متخصص دندانپزشک کودکان مراجعه شود.

  • دندانپزشکی زیبایی کودکان

در دندانپزشکی زیبایی بدرنگی و لک های موجود بر روی دندان برطرف می شود و در صورتی که دندان نیاز به روکش داشته باشد ، روکش انجام می شود. همچنین در صورت بهم ریختگی دندان ، دندانپزشک کودکان خوب در کرج با ارتودنسی اقدام به زیبا کردن لبخند و چهره کودک می کند. علاوه بر کارآمدی دندان ها ، حفظ زیبایی آن ها نیز اهمیت به سزایی دارد ؛ چرا که علاوه بر تاثیر آن ها در زیبایی لبخند کودکان ، سبب افزایش اعتماد به نفس شان نیز می شود ؛ دندان هایی با ظاهری زننده ، سبب از بین رفتن اعتماد به نفس کودکان شده و احتمال دارد به همین علت آن ها از حضور در اجتماع اجتناب کنند. روش های بسیای جهت حفظ و بازگرداندن زیبایی دندان های کودکان ، وجود دارد ؛ با مراجعه به متخصص دندانپزشک اطفال ، از آن ها مطلع شوید.

 

 

  • فلورایدتراپی

در واقع فلوراید تراپی در کودکان استفاده موضعی از فلوراید برای حفظ و نگهداری دندان های کودک می باشد. در این روش ابتدا دندانپزشک کودکان با برس مخصوصی دندان های کودک را تمیز کرده و بعد از آن ژل فلوراید را بر روی دندان های کودک می مالد. فلوراید ماده معدنی است که به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد برای نمونه فلوراید در آب آشامیدنی ، سبزیجات و غیره موجود می باشد هم چنین فلوراید در برخی از خمیر دندان ها نیز موجود می باشد اما استفاده از آن ها باید تحت نظر دندانپزشک اطفال باشد زیرا ورود بیش از حد فلوراید به بدن کودک می تواند خطرناک باشد. این روش درمانی نه تنها در کودکان ، بلکه در بزرگسالان نیز انجام می شود. فلوراید تراپی ، یکی از روش های موثر جهت جلوگیری از بروز پوسیدگی در دندان های کودکان می باشد که توسط بهترین دندانپزشک کودکان در کرج انجام می شود.

  • جرم گیری و بروساژ

در صورتی که کودکان بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنند ، به مرور زمان یک لایه زرد رنگ بر روی دندان تشکیل می شود که به آن جرم گفته می شود و در صورتی که از بین نرود باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شود.

 

بهترین دندانپزشک کودکان در کرج - دکتر حجازی

 

  • فضا نگهدارنده ها

ابزار فضانگهدارنده برای کودکانی استفاده می شود که دندان شیری آن ها از بین رفته است. در این صورت این دستگاه تا زمانی که دندان دائمی رشد کند در دهان کودک قرار می گیرد. بر خلاف تصورات عامه مردم دندان های شیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و از دست دادن زودتر از موعد آن ها ممکن است برای بیماران مشکلات بسیاری را به وجود آورد به همین دلیل هنگامی که دندان شیری کودکان زودتر از موعد اصلی از بین برود بهترین دندانپزشک اطفال کرج ، استفاده از فضا نگهدارنده ها را پیشنهاد می دهد.

فضا نگهدارنده ها ، انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارت اند از :

  1. فضا نگهدارنده ثابت
  2. فضا نگهدارنده متحرک
  • فیشورسیلانت

فیشور سیلانت یا شیار پوش روشی می باشد که در آن ماده ای بر روی سطح دندان ها قرار می گیرد تا دندان دچار پوسیدگی نشود ، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی از جمله تکنیک های پیشگیری از پوسیدگی محسوب می شود ، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دو روش می توانید به مقالات جامعی که درباره آن ها در وب سایت موجود است ، مراجعه کنید.

دندانپزشکی تحت بیهوشی در کرج

بسیاری از کودکان هنگام مراجعه برای درمان ، رفتارهای نامناسبی از خود نشان می دهند و به همین علت دندانپزشک نمی تواند به درستی دندان های او را معاینه کرده و تحت درمان قرار دهد. در این شرایط بهترین دندانپزشک کودکان از والدین می خواهد که اجازه درمان تحت بیهوشی بدهند. درمان دندان تحت بیهوشی یکی از روش های موثر برای درمان دندان کودکان پرخاشگر و ترسیده می باشد. باید بگوییم که این روش درمانی کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی می باشد. در کرج دکتر ماندانا حجازی ، بهترین دندانپزشک اطفال در کرج در صورت نیاز اقدام به درمان دندان تحت بیهوشی می کند.

هزینه درمان توسط بهترین دندانپزشک کودکان در کرج چقدر می باشد ؟

هزینه درمان با توجه به نوع عارضه ، تعداد جلسات درمان ، روش درمانی و غیره تعیین می شود. به این نکته مهم توجه کنید که برای درمان به هر دندانپزشک کودکانی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید و با او مشاوره نمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات