دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

فهرست مطالب

بهترین دندانپزشک کودکان کرج کیست ؟

از آنجا که سلامت دهان و دندان کودکان بسیار مهم می باشد ، والدین باید کودکان خود را به بهترین دندانپزشک کودکان کرج برای معاینه ببرند تا در صورتی که دندان ها دارای پوسیدگی ، نامرتبی و غیره بود سریعا تحت درمان قرار گیرند. به این نکته توجه داشته باشید که حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان نیازمند همکاری والدین و دندانپزشک کودکان می باشد.

بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

یک دندانپزشک کودکان پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی خود در آزمون دوره تخصص شرکت می کند و پس از گذراندن دوره سه ساله آن به عنوان یک متخصص دندانپزشکی کودکان می تواند فعالیت کند. بهترین دندانپزشک اطفال کسی می باشد که صرفا به فکر منافع خود نباشد و سلامت دهان و دندان کودکان را اولویت کار خود قرار دهد. یک دندانپزشک خوب باید به روانشناسی کودکان آشنا باشد تا بتواند به درستی با آن ها برخورد کرده و ترس و اضطراب او را کاهش دهد. بهترین روش درمانی را برای کودک انتخاب کند و با او در هنگام درمان صادق باشد و در صورتی که قرار است دردی را متحمل شود ، حتما به کودک بگوید.

 

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

 

خدماتی که بهترین دندانپزشک کودکان کرج ارائه می کند :

یک دندانپزشک خوب در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان خود خدماتی ؛ همچون درمان پوسیدگی دندان کودکان ، استفاده از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان ، عصب کشی دندان و غیره را ارائه می کند. در مقالات متعددی درباره خدمات ارائه شده در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان صحبت کرده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن ها به مقالات مرتبط که در وب سایت وجود دارد ، مراجعه کنید.

درمان پوسیدگی دندان توسط بهترین دندانپزشک کودکان کرج

به این نکته مهم توجه داشته باشید که همان اندازه که حفظ و نگهداری از دندان های دائمی مهم است ، نگهداری از دندان های شیری نیز مهم می باشد. والدین برای اینکه کودکان شان دچار پوسیدگی دندان نشود ، باید او را با رویش اولین دندان نزد بهترین دندانپزشک کودکان ببرند.

در صورتی که دندان دچار پوسیدگی شده باشد ، دندانپزشک با استفاده از روش های مخصوص اقدام به برداشتن پوسیدگی دندان می کند و پس از آن با آمالگام و کامپوزیت اقدام به پر کردن آن می نماید. پس از اینکه دندانپزشک ، پوسیدگی دندان را بر طرف نمود با استفاده از تکنیک های پیشگیری از پوسیدگی دندان ؛ مانند فلوراید تراپی و فیشورسیلانت اقدام به جلوگیری از بروز این عارضه می کند. دندانپزشک اطفال خوب به والدین نحوه مراقبت از دندان را نیز آموزش می دهد تا با رعایت آن ها از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

محیط دندانپزشکی کودکان

بهترین دندانپزشک اطفال برای اینکه کودک دچار ترس و اضطراب نشود باید محیط دندانپزشکی را به گونه ای طراحی کند که کودک با مراجعه به آن جا احساس ترس نداشته باشد ؛ به عنوان مثال از رنگ های شاد بر روی دیوارها استفاده کرده باشد، پوسترهای شخصیت محبوب کودکان را بر روی دیوارهای کلینک نصب کند، اسباب بازی های محبوب کودکان را تهیه نموده و در اتاق انتظار قرار دهد تا کودک با آن ها سرگرم شده و گذر زمان را احساس نکند. به این ترتیب کودک علاقمند به دندانپزشکی شده و دیگر هنگام مراجعه ، رفتارهای نامناسبی از خود نشان نمی دهد.

قابل ذکر است دکتر ماندانا حجازی درباره هدایت رفتاری کودکان مقاله جامعی تهیه نموده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

سوالات متداولی که از بهترین دندانپزشک کودکان پرسیده می شود ، به شرح ذیل می باشد :

  • بهترین تغذیه برای حفظ سلامت دندان کودکان چیست ؟

توصیه ما به والدین عزیز این است که به کودکان خود غذاهایی که حاوی مقدار زیاد آهن است ، بدهند. همچنین در برنامه غذایی کودک خود سبزیجات نیز قرار دهید. استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین و كلسيم نیز توصیه می شود.

  • مدت زمان مسواک زدن کودکان چقدر می باشد ؟

مدت زمان مسواک زدن برای کودک حدود ۲ الی ۳ دقیقه کافی می باشد.

  • از چه زمانی دندان های کودک رشد می کند ؟

دندان های شیری در نوزادان از ۶ ماهگی آغاز می شود و در سن سه سال رشد آن متوقف می شود و در شش سالگی دندان ها شروع به لق شدن و افتادن می کنند و پس از آن دندان های دائمی جایگزین آن ها می شوند. تعداد دندان های شیری ۲۰ عدد بوده و تعداد دندان های دائمی ۳۲ عدد است.

  • چه مسواکی مناسب می باشد ؟

مسواکی که برای کودک انتخاب می کنید ، باید نرم باشد تا به لثه آسیب نزند. معمولاً دسته بزرگى داشته باشد تا به راحتى در دست نگه دارد.

سوالات متداول دندانپزشکی کودکان

  • علت استفاده از نخ دندان چیست ؟

یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان ،  باقی ماندن مواد غذایی در میان دندان ها می باشد. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این عارضه ، استفاده از نخ دندان می باشد.

  • چه زمانی باید کودک خود را برای اولین معاینه به دندانپزشکی ببریم ؟

توصیه ما به والدین عزیز این است که کودک خود را با رویش اولین دندان برای معاینه نزد دندانپزشک کودکان ، ببرند و آکادمی دندانپزشکی کودکان توصیه می کند ۶ ماه پس از رویش اولین دندان یا در سن یک سالگی کودک برای معاینه دندان ها به دندانپزشکی برده شود.

  • کودکان هر چند وقت یکبار برای معاینه باید به دندانپزشکی برده شوند ؟

عموما هر کودکی هر ۴ الی ۶ ماه یک بار باید برای بررسی سلامت دهان و دندان نزد دندانپزشک کودکان برده شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا شناسایی شده و تحت درمان قرار گیرد.

  • چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می شود ؟

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در کودک و عدم استفاده از مسواك و نخ دندان و همچنین استفاده بیش از اندازه از مواد قندی و شکلات و شیرینی

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات