دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان ، دانش کافی را درباره درمان و روانشناسی کودکان می داند و به این ترتیب می تواند با کودک ارتباط برقرار کرده و او را معاینه کند. به این نکته مهم توجه کنید که والدین بهتر است با رویش اولین دندان شیری ، کودک خود را برای معاینه و آموزش مراقبت از دهان و دندان کودک به دندانپزشکی کودکان ببرند. حال ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که چگونه می توان بهترین دکتر دندانپزشکی برای کودکان را انتخاب کرد ؟ در ادامه این مقاله دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی اطفال ، اطلاعاتی در این زمینه ارائه می دهد.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

باید بگوییم علاوه بر پرس و جو از دوستان و آشنایان با گسترش فضای اینترنت والدین می توانند در گوگل به عنوان مثال بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان کرج را جستجو کنند و پس از آن برای مشاوره و معاینه به او مراجعه نمایند. به این نکته مهم توجه کنید که دندانپزشک عمومی با متخصص دندانپزشک کودکان تفاوت دارد.

یک دندانپزشک کودکان دوره تخصص را گذرانده و با روانشناسی و روش های درمانی مخصوص کودکان آشنایی دارد در حالی که یک دندانپزشک عمومی فقط نسبت به روش های عمومی آشنا بوده و دوره تخصص را نگذرانده است. درباره خدماتی که در یک مرکز دندانپزشکی کودکان ارائه می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • عصب کشی دندان
  • جرمگیری و بروساژ
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • رفع نامرتبی دندان
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی
  • درمان و معاینه کودکان خاص
  • و غیره

یکی از نکات بسیار مهم ، محیط مناسب دندانپزشکی کودکان می باشد ؛ طراحی دندانپزشکی اطفال ، باید به گونه ای باشد که بتواند کودکان را جذب کرده و سبب سرگرمی شان شده و استرس را از آن ها دور کند. جذاب بودن طراحی دندانپزشکی اطفال ، سبب همکاری بیشتر کودک با دندانپزشک می شود.

فهرست مطالب

نکته مهم توسط بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در افتادن دندان های شیری

معمولا دندان های شیری از سن ۵/۵ تا ۱۱ سالگی می افتند ؛ تعداد دندان های شیری ۲۰ عدد می باشد ، ۱۰ دندان در فک بالا و ۱۰ دندان در فک پایین وجود دارد ؛ در حالی که تعداد دندان های دائمی ۳۲ عدد می باشد.

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با دندان های شیری زود از دست دادن آن ها می باشد ؛ بسیاری از والدین به این مسئله توجه نکرده و به راحتی از کنار آن می گذرند ، اما در این رابطه باید ذکر شود در صورت از دست دادن زود هنگام دندان های شیری ، امکان اشغال جای آن ها توسط دندان های دیگر وجود داشته و بدین ترتیب نامرتبی دندان ها رخ می دهد. دندانپزشک کودکان ، در این زمان توصیه به استفاده از فضا نگهدارنده ها می کند ؛ با کمک فضا نگه دارنده ها ، می توان جای دندان شیری را جهت رویش دندان دائمی حفظ کرد.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

عصب کشی دندان کودکان توسط بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

زمانی که پوسیدگی دندان کودک شما گسترش یابد و عصب دندان های او را درگیر کند ، بهترین راه حل با توجه به شرایط او انجام عصب کشی می باشد. برخی از والدین می گویند مگر دندان های شیری نیز عصب دارند که نیاز به عصب کشی دندان است ؟ در این باره بگوییم دندان های شیری ، تمامی اعضا دندان های دائمی را دارند و همچون آن ها نیاز به مراقبت دارند ، زیرا در صورت عدم مراقبت و درمان ، امکان تاثیر گذاری آن ها بر روی ریشه دندان های دائمی و در نتیجه خراب شدن آن ها وجود دارد.

بسیاری از والدین نگران درد ناشی از عصب کشی می باشند ، عصب کشی دندان های شیری تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، بنابراین کودکان در حین انجام عصب کشی درد را احساس نمی کنند. لازم به ذکر است مراحل انجام عصب کشی در دندان های شیری ، متفاوت با دندان های دائمی می باشد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان از نظر بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

ساده ترین راه حل جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان ، مسواک زدن به طور مرتب می باشد.

یکی از مواردی که انجام آن تاثیر به سزایی در جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان دارد ، فیشور سیلانت می باشد ؛ فیشور سیلانت ، ماده ای است که دندانپزشک اطفال آن را بر روی دندان های کودکان قرار داده و بدین وسیله تمامی شیارهای موجود در دندان های آن ها از بین رفته و احتمال پوسیدگی دندان در کودکان کاهش می یابد ؛ راه های دیگری نیز جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان وجود دارد که در مقاله های جداگانه به طور مفصل درباره آن ها توضیح داده ایم.

 

 

رفع نامرتبی دندان با ارائه راه حل توسط بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

نامرتبی موجود در دندان های افراد ، دلایل زیادی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از :

  • ژنتیک
  • کوچک بودن فک
  • بزرگ بودن دندان ها
  • وجود دندان اضافه
  • و غیره.

بهترین راه حل برای درمان نامرتبی دندان ها ، انجام ارتودنسی می باشد. درباره هر یک از مواد فوق به طور جامع مقالاتی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید به آن ها مراجعه کنید و اطلاعات جامعی به دست آورید. همچنین درباره سوالات متداولی که والدین پرسیده اند نیز مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است.

تمامی دندان ها در زمان رویش ، صاف و مرتب نمی باشند و همین مسئله ، منجر به بروز مشکلاتی ؛ از قبیل نامرتبی دندان ها می گردد که تنها راه درمان آن ، انجام ارتودنسی می باشد ؛ حال در صورتی که متخصص دندانپزشکی اطفال ، بتواند این مسئله را در سنین کم ، تشخیص دهد ؛ کودک را تحت درمان ارتودنسی پیشگیری ، قرار می دهد ؛ بدین ترتیب ، دیگر نیاز به ارتودنسی در بزرگسالی ، وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است ؛ رفع نامرتبی دندان ها از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد ؛ چرا که ، در غیر این صورت فرد با مشکلات بسیاری ؛ از جمله تحت تاثیر قرار گرفتن طرح لبخند ، افزایش احتمال پوسیدگی دندان ، افزایش احتمال بروز بیماری های لثه و غیره درگیر خواهد بود.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

فضا نگهدارنده

در برخی از مواقع ؛ با کودکانی مواجه خواهیم بود که به دلایل متفاوت ، دندان شیری خود را از دست داده اند ؛ از دست دادن دندان های شیری زودتر از موعد ، مشکلات بسیاری را برای کودکان به وجود می آورد که در ذیل ، به یکی از مهم ترین آن ها اشاره شده است ؛ با ما همراه باشید.

در صورت از دست دادن دندان شیری ، فضای مورد نیاز جهت رویش دندان دائمی ، توسط سایر دندان ها ، اشغال شده و این مسئله ، منجر به بروز نامرتبی در دندان ها ، می گردد ؛ حال در صورت ، استفاده از فضا نگهدارنده ، می توان فضای مورد نیاز جهت رویش دندان دائمی را حفظ کرد ؛ بدین ترتیب ، از بروز نامرتبی دندان ها نیز جلوگیری می گردد ؛ بنابراین ، می توان گفت فضا نگهدارنده ها ، اهمیت به سزایی دارند.

دندانپزشکی تحت بیهوشی توسط بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

ترس از دندانپزشکی ، موجب می شود تا متخصص دندانپزشک کودکان ، از درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی ، استفاده کند ؛ کودک در حين درمان درد را احساس نمى كند؛ بنابراین ، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

دندانپزشکی تحت بیهوشی ، در کودکانی انجام می شود که ترس از دندانپزشکی ، داشته و به هیچ عنوان ، با دندانپزشک همکاری نمی کنند.

نکته مهم در دندان در آوردن کودکان

بهتر است بدانید که رویش دندان های شیری از ۳ ماهگی الى ٣ سالگی می باشد و تعداد کل دندان های شیری ۲۰ عدد می باشد و در سن ۲ الی ۳ سالگی تمامی دندان های شیری کودک تکمیل می شود. سلامت دندان های شیری باعث سلامت دندان های دائمی شود پس والدین بهتر است در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشند و فکر نکنند که چون دندان موقتی است نیاز به مراقبت ندارد.

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با دندان در آوردن کودکان ، در این باره می باشد که والدین به محض رویش اولین دندان شیری ، باید کودک خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرند تا وضعیت دندان های کودک مورد بررسی قرار گیرد ؛ بدین ترتیب می توان از بروز بسیاری از مشکلات در آینده پیشگیری کرد.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

دکتر ماندانا حجازی یکی از بهترین دکترهای دندانپزشکی کودکان در کرج درباره تمامی مواردی که والدین باید اطلاع داشته باشند ویدیو و مطلب تهیه نموده و در سایت و کانال آپارت و اینستاگرام قرار داده است.

شما عزیزان می توانید در صورت داشتن سوال از ایشان در وب سایت یا اینستاگرام سوال خود را پرسیده و پاسخ دریافت کنید.

  • بسیاری از والدین در این باره می پرسند که آیا بیمه هزینه های دندانپزشکی را متقبل می شود ؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم پرداخت هزینه های دندانپزشکی بستگی به شرکت بیمه مورد نظر آن ها دارد ، زیرا هر کدام از شرکت های بیمه شرایط خود را دارند.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

دکتر ماندانا حجازی ، متخصص دندانپزشکی اطفال ، بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان ، جزء بهترین دندانپزشک کودکان کرج می باشند و چندین سال است که در این زمینه در حال فعالیت هستند ،  جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ایشان می توانید به صفحه اینستاگرام شان مراجعه نمایید.

از خدمات ارائه دهنده ایشان ، می توانیم به مواردی که در ذیل ذکر شده اند ، اشاره کنیم :

  1. عصب کشی دندان
  2. جرمگیری و بروساژ
  3. جلوگیری از پوسیدگی دندان
  4. رفع نامرتبی دندان
  5. دندانپزشکی تحت بیهوشی
  6. درمان و معاینه کودکان خاص
  7. فلوراید تراپی
  8. فیشور سیلانت
  9. فضانگه دارنده

 

 

 و در آخر مقاله بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان :

لازم به تذکر است ، دندان ها یکی از مهم ترین اعضا بدن می باشند و علاوه بر تاثیر در زیبایی ، نقش بسیار مهمی در رابطه با عدم بروز مشکل در صحبت کردن ، جویدن مواد غذایی و از این قبیل موارد دارند ؛ بنابراین حفظ و نگهداری از آن ها بسیار مهم است ، از این رو به والدین توصیه می شود در این رابطه سهل انگاری نکرده و به سلامت دندان کودکان خود اهمیت دهند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات