دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

فهرست مطالب

 بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان : امروزه والدین نسبت به سلامت کودکان خود حساس تر شده اند و از آنجا که دندان های کودکان یکی از مهم ترین موارد در سلامت آن ها محسوب می شود والدین به دنبال یک دکتر دندانپزشک کودکان خوب می گردند تا با مراجعه به او کودک شان از سلامت دهان و دندان برخوردار شود.

یک متخصص دندانپزشکی اطفال به مدت سه سال در این مقطع تحصیل کرده و تمامی نکات مربوط به روانشناسی کودکان ، درمان ناهنجاری ها و مشکلات مربوط به دهان و دندان ، روش های پیشگیری از بروز عارضه در دندان کودکان و غیره را آموزش می بینند.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می تواند در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان فعالیت کند یا برای خود یک مطب بزند و در آن اقدام به درمان و معاینه دندان های کودکان کند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان از نظر طراحی فضا و تجهیزات باید مناسب کودکان باشد.

درباره محیط دندانپزشکی کودکان در مقاله ای جداگانه به طور کامل توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

 

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

 

اولین جلسه معاینه کودک توسط دندانپزشک کودکان چه زمانی می باشد؟

والدین بهتر است کودک خود را در سن شش ماهگى الی یک سالگى برای معاینه و آموزش روش های پیشگیری از بروز پوسیدگی در دندان های کودک او را به مطب بهترین دکتر دندانپزشک کودکان ببرند.

پس از اولین جلسه معاینه والدین هر ۶ ماه یک بار کودک خود را برای چکاب دندان ها به دندانپزشکی اطفال ببرند.

انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

برای انتخاب یک دندانپزشک خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل بهترین دندانپزشک اطفال یا کودکان را جستجو نمایید.

پس از تهیه لیستی از بهترین دندانپزشک اطفال در محل سکونت خود درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره حضوری به مطب او بروید.

حتما نظر کودک خود را درباره دندانپزشک بپرسید و این اجازه را به او بدهید تا دندانپزشک خود را انتخاب کند در این صورت هنگام مراجعه برای درمان دچار ترس و اضطراب نشده و چون انتخاب خود او است راحت تر برای معاینه نزد دندانپزشک اطفال می رود.

مراقبت از دندان کودکان

  1. یکی از مهم ترین وظایف دندانپزشک اطفال آموزش مراقبت از دندان کودکان به والدین می باشد.
  2. والدین تازمانی که کودک به سن مناسب برسد خود بهتر است با مسواک بدون خميردندان اقدام به مسواک زدن و تمیز کردن دندان های کودک خود کنند.
  3. پس از اینکه کودک به سن مناسب رسید و توانايي خارج كردن آب دهان خود را پيدا كرد،  والدین بهتر است مسواک زدن را به همراه ميزان بسيار كم خميردندان انجام دهند.
  4. در صورتی که کودکان علاقه به جویدن آدامس و نوشیدن نوشابه دارد از نوع بدون قند آن برای او تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان چه اهمیتی دارد؟

والدین بهتر است بدانند که دندان های قدامی فک بالا به دلیل اینکه زودتر در دهان رشد می کنند و بیشتر در معرض مواد قندی هستند سریع تر دچار پوسیدگی و آسیب می شوند به همین علت توصیه می شود که با رویش اولین دندان در کودک او را نزد دندانپزشک اطفال ببرید تا نکات مربوط به مراقبت از دندان در سنین مختلف را توضیح دهد و والدین با رعایت آن ها سلامت دهان و دندان کودک خود را تضمین کنند.

اولین ویزیت دندانپزشکی باید قبل از هر گونه مشکلی در دهان و دندان ایجاد شود.

مزایای اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان

در نخستین ویزیت دندانپزشکی ، دندانپزشک متخصص کودکان ابتدا وضعیت دهان و دندان کودک را بررسی می کند و پس از آن اقدام به تمیز کردن دندانهای شیری در حال رشد کودک می کند و در صورت وجود پوسیدگی یا مشکلی در دهان کودک بهترین روش درمانی را برای او انتخاب می کند.

آماده کردن کودک برای مراجعه به بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

در برخی از موارد والدین از راضی کردن کودک برای بردن به دندانپزشکی کودکان گلایه می کنند.

 

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان

 

باید به این والدین بگوییم که حتما به موارد ذیل توجه کنند:

جلوی کودک از تجربه های بد دندانپزشکی خود به هیچ وجه تعریف نکنید چرا که  این خاطره در ذهن کودک باقی می ماند و باعث ترس او می شود همچنین به اطرافیان خود نیز این اجازه را ندهید که خاطرات بد خود را از دندانپزشکی شان در مقابل کودک صحبت کنند.

به هیچ وجه کودک خود را از آمپول و دکتر نترسانید چرا که باعث بروز مشکلات متعددی در هنگام مراجعه به دکتر می شود.

همچنین قابل ذکر است برای آوردن کودک به دندانپزشکی و تحت درمان قرار گرفتن به او رشوه ندهید چرا که در رفتار و شخصیت او در بزرگسالی تاثیر می گذارد و او را از رفتن به دندانپزشکی می ترساند.

سعی کنید با خریدن کتاب ها و ویدیو و اسباب بازی های مربوط به دندانپزشکی کودک را با محیط و کار دندانپزشک آشنا کنید و از اهمیت مراجعه به او توضیحاتی را به کودک بدهید.

همچنین برای اینکه کودک را با محیط دندانپزشکی آشنا کنید می توانید از او بخواهید هنگام مراجعه برای معاینه شما را همراهی کند و در آن جلسه کودک را با آن محیط آشنا کنید.

در صورت داشتن سوال در رابطه با موارد فوق می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنید.

هزینه بهترین دکتر دندانپزشک کودکان چقدر است؟

هزینه درمان توسط متخصص دندانپزشک کودکان با توجه به دستمزد دندانپزشک ، جلسات معاینه ، نوع عارضه و روش درمانی تعیینن می شود.

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات