دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال

فهرست مطالب

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال

والدین جهت حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان کودکان بهتر است به بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کنند تا او با استفاده از وسایل و تکنیک های مخصوص اقدام به پیشگیری و درمان آسیب های دندانی در دهان کودک کند.

یک متخصص دندانپزشک کودکان پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی آزمون دوره تخصص را می دهد و پس از قبولی در دوره تخصص دندانپزشکی کودکان شروع به تحصیل می کند.

دوره تخصص حدود سه سال طول می کشد و در این دوره فرد با تمام بیماری های دهان و دندان کودکان و راه های درمان آن ها آشنا شده و با روانشناسی کودکان و نحوه برخورد با آن ها را فرا می گیرد.

 

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال

 

روانشناسی در دندانپزشکی کودکان :

یک متخصص دندانپزشکی کودکان آموزش های لازم را در خصوص به کار بردن کلمات مناسب برای درک بهتر کودک را دیده است و به خوبی می داند در صورتی که کودک دچار ترس و اضطراب شده باشد چگونه اقدام به آرام کردن او کند.

یک متخصص دندانپزشکی در صورتی که کودک بسیار ترسیده باشد در جلسه اول هیچ خدمات دندانپزشکی انجام نمی دهد و ابتدا سعی می کند که او را با محیط دندانپزشکی و اهمیت انجام خدمات دندانپزشکی آشنا کند.

رفتار مناسب سن کودک :

یک متخصص دندانپزشکی خوب می داند که چه برخوردی با کودکان در گروه های سنی مختلف داشته باشد و رابطه صمیمی با کودک برقرار می کند تا او دیگر ترسی برای درمان نداشته باشد و کودک را تشویق به همکاری در درمان و رعایت بهداشت دهان و دندان خود می کند.

خدمات دندانپزشک اطفال چیست؟

  • کشیدن دندان
  • فیشور سیلانت
  • جرمگیری و بروساژ دندان
  • ارتودنسی پیشگیری
  • عصب کشی
  • فلورایدتراپی
  • هدایت رفتاری کودکان

چرا مراقبت از دندان کودکان حائز اهمیت می باشد؟

سالم بودن دندان های شیری سلامت و زیبایی دندان های دائمی را تضمین می کند به همین علت است که به والدین توصیه می شود کودک خود را با رویش اولین دندان شیری به دندانپزشکی اطفال ببرند تا در صورتی که کودک نیاز به انجام دندانپزشکی پیشگیری داشت انجام شود و در بزرگسالی دندان های سالم و طرح لبخند زیبایی داشته باشد.

درباره مراقبت از دندان کودکان مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود می باشد که می توانید با مراجعه به آن اطلاعات خوبی به دست آورید.

 

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال

 

چگونه باید بهترین دندانپزشک اطفال را انتخاب کرد؟

  1. برای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از متداول ترین آن ها پرس  و جو از دوستان یا جستجو کردن در گوگل می باشد.
  2. یکی از مواردی که باید در انتخاب دندانپزشک کودکان والدین دقت کنند این است که آیا دندانپزشک مورد نظر دارای تخصص دندانپزشکی کودکان می باشد یا خیر.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین دندانپزشکان کودک در محل سکونت تان درباره آن ها تحقیق کرده و سپس برای اطمینان از انتخاب خود برای مشاوره به آن جا بروید.
  4. حتما در جلسه مشاوره کودک خود را نیز ببرید تا در آن جا جستجو کرده و با دندانپزشک مورد نظر آشنا شود تا در جلسات معاینه و درمان برخوردهای نامناسبی نشان ندهد.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری- دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات