دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین متخصص دندانپزشک اطفال

دکتر ماندانا حجازی بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، از بهترین دندانپزشکان اطفال در کرج ، سال ها تجربه کار در این زمینه را داشته و نمونه کارهای موفق بسیاری ، را در کارنامه کاری خود ثبت کرده اند ؛ با مراجعه به اینستاگرام دکتر ماندانا حجازی ، از بهترین متخصصان دندانپزشکی کودکان می توانید ، اطلاعات بیشتری در رابطه با ایشان کسب کرده و همچنین ، نمونه کارهایشان را نیز مشاهده نمایید. در ذیل ، به برخی از خدمات دکتر حجازی متخصص دندانپزشکی اطفال ، اشاره شده است.

  • فلوراید تراپی
  • جرمگیری
  • فیشور سیلانت
  • ارتودنسی پیشگیری
  • درمان تحت بیهوشی
  • فضا نگه دارنده ها
  • و از این قبیل موارد

فهرست مطالب

بهترین متخصص دندانپزشک اطفال - دکتر حجازی

انتخاب بهترین متخصص دندانپزشک اطفال

دندانپزشک اطفال ، در حوزه سلامت بهداشت دهان و دندان کودکان فعالیت می کند ، بهترین متخصص دندانپزشک اطفال در کرج فردی می باشد ، که رفتار مناسبی با کودک داشته باشد و بتواند ، بهترین روش درمانی را برای او انتخاب کند. در مواقعی که والدین به دنبال متخصص دندانپزشک اطفال خوب در کرج هستند ، می توانند از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید ، یا در گوگل جستجو نمایید ؛ والدین بهتر است پس از تهیه لیستی از متخصصین دندانپزشکی کودکان در نزدیکی محل سکونت خود ، درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری آن ها تحقیق کند و پس از آن کودک خود را ، برای درمان هر ۴ الی ۶ ماه یک بار برای چکاپ و درمان نزد او ببرند. دندانپزشک اطفال ، یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی می باشد ؛ دندانپزشکانی که قصد تحصیل در این زمینه را دارند ، باید یک دوره ۳ ساله تخصصی در رابطه با دندانپزشک کودکان ، را پشت سر بگذارند.

بهترین دندانپزشک اطفال

بهترین دندانپزشک کودکان ، توانایی حل مشکل کودکان در کم ترین زمان با بهترین روش درمانی را دارد ؛ دکتر ماندانا حجازی ، دندانپزشکی اطفال ، از جدیدترین روش های درمانی و روانشناسی هنگام رویارویی با کودکان استفاده می کنند ، این موضوع سبب می شود ، ذهنیت کودکان از دندانپزشکی تغییر کرده و حتی به امور دندانپزشکی ، علاقمند شوند.

انتخاب بهترین متخصص دندانپزشک اطفال

یافتن بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کزج ، اهمیت بسیاری دارد ؛ چرا که اولین تجربه مراجعه به دندانپزشک در ذهن کودکان باقی می ماند ؛ علاوه بر تجربه اولین مراجعه به دندانپزشک ، والدین نیز نقش به سزایی در شکل گیری ذهنیت کودکان در رابطه دندانپزشکی دارند ؛ به همین علت توصیه می شود که جهت تنبیه کودکان ، آن ها را از امور پزشکی نترسانید. والدین ، جهت یافتن بهترین دندانپزشک کودکان در شهر خود می توانند ، به جستجو در موتورهای جستجو پرداخته یا از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه اطلاعات دارند ، کمک بگیرند ؛ لازم به ذکر است پس از یافتن دندانپزشک کودکان ، بهتر است اولین مراجعه تنها به انجام چکاب و معاینات ختم شود و در صورت رضایت از دندانپزشک ، روش های درمانی مورد نیاز در جلسات بعدی انجام شوند.

اولین ویزیت توسط بهترین متخصص دندانپزشک اطفال

یک دندانپزشک کودکان خوب ، به والدین توصیه می کند ، که برای نخستین ویزیت کودک خود را قبل از یک سالگی به کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان در کرج ببرند. شاید برخی از والدین گمان کنند ، که این زمان بسیار زود می باشد ؛ در حالی که برای یادگیری موارد مربوط به بهداشت دهان و دندان کودکان ، بررسی وجود پوسیدگی دندان و غیره بهترین زمان می باشد ؛ والدین بهتر است بدانند که پوسیدگی ، به گونه های متفاوتی باعث آسیب رساندن به دندان های نوزادان و کودکان می شود و در صورت بروز پوسیدگی ، کمتر از شش ماه لایه سخت و بیرونی دندان از بین رفته و علاوه بر دندان درد و غیره ، دهان کودک بوی بدی می دهد.

 

بهترین متخصص دندانپزشک اطفال - دکتر حجازی

در چه مواردی باید به بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید ؟

درباره خدماتی که در دندانپزشکی کودکان ارائه می شود ؛ در مقالات مختلف توضیحاتی را مطرح نموده ایم ؛ اما بهتر است ، بدانید که در برخی از مواقع فوریت هایی در دندانپزشکی اطفان وجود دارد ، که عبارتند از :

  • دندان درد
  • آبسه و سلولیت دندانی
  • شکستگی و جدا شدن دندان کودکان
  • جابه جا شدن دندان
  • شکستگی تاج دندان
  • شکستگی ریشه
  • کوفتگی دندان
  • و غیره.

بنابراین در شرایط فوق مراجعه به بهترین متخصص دندانپزشک اطفال در کرج ضرورت پیدا می کند.

مراقبت های لازم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به شرح ذیل می باشد :

توصیه های دکتر حجازی ، بهترین متخصص دندانپزشک اطفال کرج :

  1. بهترین دکتر دندانپزشک کودکان ، در جلسه مشاوره و معاینه به والدین رعایت موارد ذیل را توضیح می دهد ؛ تا از بروز پوسیدگی دندان در نوزادان و کودکان جلوگیری شود.
  2. مادران پس از هر بار شیر دادن به کودک ، با یک گاز استریل دندان ها و لثه کودک را تمیز کنند ، چرا که در کودکان زیر سه سال شیردهی در زمان خواب ، یکی از عوامل پوسیدگی دندان محسوب می شود.
  3. با رویش اولین دندان کودک ، از مسواک های نرم و سایز کوچک برای تمیز کردن دندان روییده شده ، استفاده کنید.
  4. کودک تا سن ۶ سالگی نمی تواند ، خود دندان هایش را مسواک بزند و والدین باید خود ، اقدام به مسواک زدن دندان های کودک شان کنند.
  5. پس از شش سالگی والدین مسواک زدن را به کودک خود آموزش داده ، و تا مدتی او را همراهی کنند ؛ تا به درستی مسواک زدن را یاد بگیرد.
  6. در صورتی که کودک از مسواک و نوشابه استفاده می کند ، والدین بهتر است از نوع بدون قند آن برای کودک تهیه کنند ، تا دندان هایش دچار پوسیدگی نشود.

ویژگی بهترین متخصص دندانپزشک اطفال کرج

  1. بهترین دندانپزشک اطفال کرج ، شخصی است که توانایی برقرار کردن ارتباط با کودکان و همچنین ، ایجاد فضای صمیمانه را داشته باشد ، تا کودک بتواند به وی اعتماد کند.
  2. دندانپزشک اطفال ، باید منبع آرامش باشد ، تا بتواند کودکان را از هر گونه استرس دور کنند.
  3. بهترین دندانپزشک کودکان در کرج ، کسی است که با بررسی های مورد نیاز بهترین روش درمانی را به بیماران پیشنهاد داده ، و در کم ترین زمان مشکل آنان را بر طرف کند و همچنین ، از تحمیل روش های اضافی به آن ها خودداری کند.
  4. دندانپزشک اطفال ، باید علاوه بر تمرکز بر روی درمان مشکل فعلی کودکان ، به سلامت دندان های آن ها در آینده نیز فکر کند.
  5. دندانپزشک اطفال ، باید والدین را از نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان مطلع کرده و در این باره ، به آن ها آموزش دهد.

 

 

درمان پوسیدگی دندان کودکان توسط بهترین متخصص دندانپزشک کودکان

در صورتی که دندان کودک تان دچار پوسیدگی شد ، سریعا او را نزد بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ببرید ، تا پس از معاینه بهترین روش درمانی برای او انتخاب شود ؛ در مقاله مربوط به درمان پوسیدگی دندان کودکان ، به طور کامل توضیحاتی را مطرح نموده ایم ، که می توانید به آن مراجعه کنید.

خدمات بهترین متخصص دندانپزشک اطفال

فلوراید تراپی

می توان گفت که فلوراید تراپی ، یکی از مهم ترین خدمات دندانپزشکی اطفال می باشد ؛ چرا که ، با نفوذ به مینای دندان و افزایش مقاومت دندان ها ، از بروز پوسیدگی در آن ها جلوگیری می کند ؛ فلوراید ، ماده ای معدنی است که در آب نیز وجود دارد ، و منجر به بروز هیچ عارضه ای در کودکان نمی شود ؛ فلوراید ، علاوه بر آب در برخی از خمیر دندان ها و دهانشویه ها نیز وجود دارد ؛ لازم به ذکر است که استفاده از این ماده ، باید زیر نظر متخصص دندانپزشکی اطفال باشد.

جرمگیری دندان کودکان

پلاک های نرم و چسبنده موجود در نوشیدنی ها و مواد غذایی ، به دندان ها چسبیده و به تدریج ، به جرم دندان تبدیل می شوند ؛ امکان از بین بردن جرم دندان با مسواک وجود نداشته و بدین منظور ، باید حتما به دندانپزشک مراجعه کرد ؛ جرم دندان ، منجر به بروز پوسیدگی دندان می شود ؛ از این رو جرمگیری دندان کودکان ، از اهمیت به ویژه ای برخوردار می باشد و به هیچ عنوان ، نباید در ارتباط با آن سهل انگاری کرد.

فیشورسیلانت یا شیارپوش

منشأ پوسیدگی دندان کودکان ، وجود شیارهایی عمیق در دندان های آن ها است ، که نمی توان به کمک مسواک زدن آن ها را تمیز کرد. در روش فیشورسیلانت یا شیارپوش کردن دندان ها ، دندانپزشک اطفال این شیارها را مهر و موم می کند و به این طریق ، از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. این شیار پوش ها که از مواد همرنگ دندان تهیه می شوند ، می توانند کلیه شیارهای دندانی عمیق را پوشش داده ، و با جلوگیری از ورود مواد اسیدی و تکثیر باکتری ها در درون شیارها ، از ایجاد پوسیدگی دندان در داخل شیارها جلوگیری کنند. از آن جایی که فیشورسیلانت ، بدون هیچ گونه تزریق سرنگ و یا تراش دندان انجام می شود ؛ کودکان از این روش ترسی نداشته و در هنگام شیارپوش کردن دندان ها ، دردی را احساس نمی کنند.

 

 

دندانپزشکی بدون درد در کودکان

بیهوشی در دندانپزشکی کودکان یا دندانپزشکی بدون درد ، یکی از خدمات ارائه شده دندانپزشکی توسط بهترین متخصص دندانپزشک اطفال در سال های اخیر است ، که سبب می شود کودکان به راحتی از خدمات دندانپزشکی بهره مند شده ، و در حین دریافت خدمات دردی را تحمل نکنند. برای اینکه دندانپزشکی بدون درد ، عوارضی را برای کودک ایجاد نکند ، باید توسط متخصص دندانپزشکی بیهوشی کودکان ، دارای مهارت و تجربه انجام شود.

فضانگهدارنده دندان کودکان

دندان های شیری کودکان برای رویش دندان های دائمی ، فضای کافی و مناسب را در اختیار آن ها قرار می دهند ، و از بروز مشکلات در رویش دندان های دائمی ، جلوگیری می کنند. در صورتی که دندان شیری کودک پیش تر از موعد مقرر بیفتد ، سبب می شود دندان های شیری دیگر این فضا را پر کرده ، و برای دندان دائمی که بعدها در زمان اصلی خود رویش می یابد ، فضای کافی برای رویش وجود نداشته نباشد. این امر سبب می شود که دندان های کودک ، دچار به هم ریختگی شده و بعدا لازم باشد ، والدین برای مرتب کردن دندان های کودک ، مجبور به تقبل هزینه های بالای درمان ارتودنسی شوند. فضانگهدارنده دندان شیری ، که با عنوان ارتودنسی پیشگیری در کودکان نیز شناخته می شود ، برای نگهداری فضای خالی دندان شیری افتاده به کار می رود ، و مانع از ایجاد به هم ریختگی در دندان ها و کج درآمدن ، دندان های دائمی می شود.

روکش دندان شیری

در صورتی که بهداشت دهان و دندان ، به صورت مناسب توسط کودکان رعایت نشود ، سبب می شود که باکتری ها در دندان ها تجمع کرده ، و سبب پوسیدگی دندان های شیری شوند. به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان های شیری ، بر روی آن ها از روکش هایی استفاده می شود. برای اینکه روکش ها به دندان های شیری بچسبند ، از چسب هایی استفاده می شود که فلوراید آزاد می کنند ، و در زمان افتادن دندان های شیری این روکش ها نیز می افتند.

 

 

عفونت دهان و دندان کودک

درد شدیدی که از دهان کودک ، به سمت گوش و گردن او گسترش می یابد ، شایع ترین نشانه عفونت دندان کودک و ایجاد آبسه در آن می باشد. در موارد آبسه های شدید دندانی و بروز تورم در صورت کودک ، والدین می توانند با تجویز دندانپزشک اطفال خوب در کرج ، از آنتی بیوتیک ها در او استفاده کنند. به منظور تشخیص منشأ عفونت دندان و برطرف کردن مشکل آبسه و کیست های دندانی ، باید کودک را نزد متخصص دندانپزشکی اطفال ببرید ، تا اقدام درمانی مناسب برای رفع عفونت ، مانند عصب کشی دندان شیری یا کشیدن دندان شیری عامل عفونت ، توسط دندانپزشک انجام شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات