دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

تبخال در کودکان

فهرست مطالب

تبخال در کودکان

تبخال در کودکان نوعی بیماری واگیر دار می باشد که عامل اصلی آن ویروس هرپس است که بسیار از والدین تصور می کنند که این بیماری باید همان تظاهراتی که در یک فرد بزرگسال داشته باشد در کودک نیز داشته باشد، اما علائم این بیماری در کودکان در سنین پایین تر کمی متفاوت تر می باشد.

اولین علائم این بیماری در کودک به صورت لثه های قرمز و متورم، تب و غیره هست که باعث نگرانی والدین می شود و همین امر موجب می شود کودک را به نزد پزشک ببرند و پزشک ممکن است به دلیل عدم تشخیص درست یا عدم برخورد زیاد با این بیماری آن را با نوعی بیماری عفونی دندان اشتباه گرفته و برای کودک آنتی بیوتیک تجویز کند.

اما بهتر است بدانید که درمان یک بیماری ویروسی معمولاً علامتی هست و برای کاهش علائم و دوره درمانی از داروهای ضد ویروسی استفاده می شود و طی یک الی دو هفته درمان می شود.

 

تبخال در کودکان

 

راه های درمان تبخال در کودکان به شرح ذیل می باشد:

  • در صورتی که تبخال زده اید از بوسیدن کودکان خودداری کنید.
  • از دادن مواد غذایی که باعث عود کردن تبخال در کودک می شود پرهیز کنید.
  • از به اشتراک گذاشتن وسایلی مانند لیوان ، قاشق و غیره با یک فرد مبتلا به تبخال پرهیز کنید.
  • از عواملی که باعث تحریک تبخال در کودکان می شود مانند استرس ، آنفلوآنزا و سرما خوردگی  دوری کنید.
  • همیشه برای کودکان تان از برق لب و کرم ضد آفتاب استفاده کنید چرا که نور خورشید یکی از عوامل تشدید کننده تبخال در آن ها می باشد.
  • در صورتی که کودک تان دچار تبخال شد مرتب دست های او را بشویید و از دست زدن به زخم پرهیز کنید.

روش های درمان تبخال در کودکان

سه بار در روز و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه یک حوله خنک و مرطوب را بر روی تبخال قرار دهید این کار باعث کاهش تورم و قرمزی می شود.

در صورتی که تبخال با تب همراه باشد توصیه می شود برای جلوگیری از کم آبی در بدن کودک به کودک مقدرا زیادی آب و مایعات بدهید.

برخی از پزشکان برای درمان این عارضه ویتامین ث کرم و پماد تجویز می نمایند که می توانید برای بهبودی تبخال کودک از آن ها استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیو دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان را مشاهده کنید و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام سوالات خود را بپرسید.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات