دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

جرمگیری و بروساژ دندان

فهرست مطالب

جرمگیری و بروساژ دندان

جرمگیری و بروساژ دندان کودکان یکی از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان می باشد که با مراجعه دوره ای به متخصص دندانپزشکی کودکان در صورت نیاز انجام داده می شود.

والدین به این نکته مهم توجه داشته باشند که پیشگیری بهتراز درمان می باشد، پیشگیری از پوسیدگی دندان تنها شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه نمی شود بلکه ویزیت های دوره ای نیز لازم است.

جرمگیری و بروساژ دندان به شرح ذیل می باشد:

زمانی که کودک با والدین خود به دندانپزشکی کودکان مراجعه می کند، پس از معاینه در صورتی که نیاز به جرمگیری داشته باشد اقدام به جرمگیری دندان می کند.

پس از اینکه جرمگیری انجام شد دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به بروساژ دندان می کند بروساژ دندان در واقع باعث سفيدتر شدن و زیباتر شدن دندان های کودک می شود.

در مقالات جداگانه ای که درباره جرمگیری دندان و بروساژ دندان تهیه شده به طور کامل درباره آن ها توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

 

جرمگیری و بروساژ دندان

 

مراقبت های بعد از جرمگیری و بروساژ دندان کودکان به شرح ذیل می باشد:

در صورتی که بعد از جرم گیری و بروساژ کودک دچار التهاب و ناراحتی لثه باشد با مشورت دندانپزشک کودکان به او مسکن بدهید و براى كاهش التهاب از دهانشويه استفاده نماييد.

پس از انجام جرم گیری و بروساژ دندان کودک بهتر است غذاهای نرم میل کند.

تا سه روز بعد از جرم گیری و بروساژ کودک دهان خود را با محلول آب نمک گرم شستشو دهد.

بار اول بعد از جرمگیری به آرامی مسواک بزنید.

عوارض جرمگیری و بروساژ چیست؟

برخی از والدین به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه گمان می کنند که جرمگیری دندان به مرور زمان باعث پوسیدگی می شود، در حالی که این چنین نبوده و هر فردی در سال باید ۲ بار جرمگیری را انجام دهد تا باکتری و جرم هایی که بر روی دندان تجمع یافته است از بین برود.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که کودک خود را برای انجام خدمات دندانپزشکی کودکان به بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان برده و مراقبت های قبل و بعد از آن را به طور کامل رعایت کنید کودک تان دندان های سفید و زیبایی خواهد داشت.

هزینه جرمگیری و بروساژ دندان چقدر می باشد؟

عواملی همچون روش درمانی ، نوع بیمه ، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان ، دستمزد دندانپزشک کودکان و غیره قیمت جرمگیری و بروساژ دندان را تعیین می کند.

 

جرمگیری و بروساژ دندان

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان در کرج

افرادی که ساکن کرج ، فردیس ، گلشهر و غیره هستند می توانند با مراجعه به کلینیک شبانه روزی که دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی کودکان در آن جا فعالیت می کنند اقدام به درمان مشکلات دندانی و دهانی کودک خود کنند.

به این نکته توجه کنید که برای درمان به هر کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره آن ها تحقیق کنید، همچنین نظر کودک خود را نیز بپرسید چرا که باعث می شود کودک هنگام مراجعه برای درمان رفتار نامناسبی از خود نشان ندهد.

 

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات