دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

فهرست مطالب

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی : كودكان براى داشتن سلامت و رشد مناسب خود نيازمند مراقبت و توجه در تمام زمينه ها از جمله مراقبت هاى پزشكى هستند.

به دلیل ناهنجارها و مشکلاتی که ممکن است به طور ناگهانی در کودکان به وجود آید والدین به دنبال یک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی خوب در نزدیکی محل سکونت خود هستند تا با مراجعه به او بتوانند در هر زمانی مشکل فرزند خود را برطرف کنند.

بسيارى از والدين در درمان دندانهاى شيرى كودك خود غفلت مى كنند. عدم درمان دندانهاى شيرى ، در بعضى مواقع سبب بروز واكنش هاى شديد عفونتى خواهد شد كه از آن به عنوان سلوليت ياد مى شود.

در اين مواقع درمان اورژانسى دندان بسيار ضروروى است و گاهى تأخير در درمان عواقب بدى به دنبال دارد. بنابراين وجود يك درمانگاه شبانه روزى كودكان اهميت دارد تا در موتقع نياز و اورژانسى به اين مراكز مراجعه نمود.

در یک کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی باید متخصص دندانپزشکی اطفال مجربی در آنجا فعالیت کند و نحوه برخورد با کودکان را بداند تا بتواند به درستی با آن ها ارتباط برقرار نماید.

در دندانپزشکی کودکان شبانه روزی باید تمامی خدمات دندانپزشکی که در ادامه مقاله مطرح می کنیم ارائه شود.

 

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

 

خدمات دندانپزشکی کودکان شبانه روزی به شرح ذیل می باشد:

  • جرمگیری دندان

به رسوباتی که بر روی دندان به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به وجود می آید جرم گفته می شود، جرم دندان یکی از عوامل مهم در پوسیدگی دندان محسوب می شود که در صورت زیاد بودن آن باعث درد دندان نیز می شود.

در صورتی که بر روی دندان کودک شما جرم وجود دارد حتما برای برداشتن آن به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا آن را با روش مخصوص از بین ببرد.

  • فلورایدتراپی

همانطور که می دانید مینای دندان جزء سخت ترین مواد معدنی موجود در بدن محسوب می شود که در صورت مراقبت نکردن از آن ممکن است از بین برود ، فلورایدتراپی یکی از روش های ایمن برای حفظ مینای دندان می باشد.

باید بگوییم فلوراید در برخی از خمیر دندان ها موجود می باشد و مانع از پوسیدگی دندان می شود و در مواقعی که کودک نیاز داشته باشد همچنین این ماده به صورت ژل نیز وجود دارد که دندانپزشک کودکان میزان دوز مشخصی را تجویز می کند تا کودک استفاده نماید.

همچنین از این ماده به صورت وارنیش فلوراید نیز استفاده می شود.

  • ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی کودکان از دیگر خدماتی است که در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کودکان ارائه می شود.

ارتودنسی باعث رفع نامرتبى ها و ناهنجاری های فکی می شود و مدت زمان درمان آن حدود ۸ الی ۲۶ ماه می باشد و مدت آن بستگی به شدت عارضه دارد.

  • اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند باعث بهتر شدن چهره فرد می شود و شامل اقدامات متنوعی می باشد از جمله رفع بدرنگی های دندان ، رفع نامرتبی های دندان ، روکش دندان و غیره.

 

 

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

 

خدمات دیگری نیز در دندانپزشکی کودکان ارائه می شود از جمله :

  • کشیدن دندان
  • هدایت رفتاری کودکان
  • فیشورسیلانت ( شيار پوش)
  • ترمیم و بازسازی دندان
  • عصب كشى دندان شيرى

بهترین دندانپزشکی کودکان شبانه روزی در کرج :

بسيارى از والدين در درمان و مراقبت از دندانهاى شيرى كودك خود كوتاهى مى كنند ، زيرا آنها تصور مى كنند دندانهانى شيرى در سن ٧-٨ سالگى مى افتند، بنابراين مراقبت و درمان آنها اتلاف هزينه است.

اما بايد ياد آور شد كه مراقبت از دندانهاى شيرى علاوه بر ايجاد زيبايي، رشد مناسب فكين و دندانهاى دائمى ، سبب ايجاد عادت بهداشتى مناسب در كودك از سنين پائين مى شود كه تا بزرگسالى نيز ادامه مى يابد.

همچنين همانطور كه قبلاً گفته شد وجود دندانهاى شيرى براى رويش مناسب و مرتب دندانهاى دائمى ضرورى است ودر صورت از دست رفتن آنها، نيازمند صرف هزينه و زمان براى  رويش مناسب دندانهاى دائمى خواهيم بود. بنابراين يافتن يك درمانگاه دندانپزشكى شبانه روزى براى مراقبت ودرمان دندانهاى شيرى كودكان ضرورى است.

برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در کرج می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.

به این نکته توحه داشته باشید که در دندانپزشکی کودکان شبانه روزی بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان فعالیت کنند و نحوه برخورد با کودکان را بدانند تا باعث ترس و اضطراب کودکان نشوند.

 

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

 

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی در کرج

بسيارى از كودكان  زمانيكه به دليل يك مشكل در دندان خود دچار شرايط اورژانسى درمان مى شوند، به دليل وجود درد معمولاً چند روزى است كه غذا نخورده اند و خوب نخوابيده اند وبه دليل شرايط خود بيحال و بى قرار هستند.

درمان در چنين شرايطى نيازمند داشتن مهارت و تخصص دندانپزشكى كودكان مى باشد. زيرا كودكان به دليل درد خود گاهاً بدرفتارى مى نمايند و دندانپزشك اطفال در صورتى كه توانايي كنترل چنين شرايطى را نداشته باشد ممكن است  عدم درمان  منجر به بد تر شدن شرايط بيمارى و عواقب خطرناك تر بشود.

بنابراين در اين شرايط حتماً به يك متخصص دندانپزشكى اطفال خوب مراجعه نمائيد.

یک کلینیک دندانپزشکی کودکان باید مجهز باشد و کارکنان آن رفتار مناسبی با بیماران داشته باشند.

برای زمان و هزینه ای که بیمار می کند ارزش قائل شده و بهترین خدمات را به او ارائه دهند.

یک فضای مخصوص برای انتظار کودکان مشخص کرده و اسباب بازی ها و پوستر شخصیت های کارتونی مورد علاقه آن ها را آنجا قرار دهند.

هزینه دندانپزشکی کودکان شبانه روزی چقدر می باشد؟

هزینه درمان دندانپزشکی کودکان با توجه به دستمزد بهترین دندانپزشک کودکان ، نوع درمان و تعداد جلسات مراجعه و غیره تعیین می شود.

 

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات