دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشک اطفال خوب

فهرست مطالب

دندانپزشک اطفال خوب در کرج کیست ؟

دندانپزشکی کودکان از جمله رشته هایی است که به موضوعات مربوط به کودکان و سلامت دهان و دندان آن ها مربوط می شود ، والدینی که قصد بردن کودک خود به دندانپزشکی را دارند به دنبال یک دندانپزشک اطفال خوب هستند. در مقالات مرتبط با دندانپزشک کودکان درباره نحوه انتخاب و ویژگی های یک دندانپزشک خوب صحبت کردیم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن ها مراجعه کنید.

 

دندانپزشک اطفال خوب

چگونه می توان متخصص دندانپزشک اطفال شد ؟

فرد پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی و دادن آزمون وارد مقطع تخصصی دندانپزشکی کودکان شده و در آن مقطع به مدت سه سال آموزش های تئوری و عملی لازم را می بیند و بعد از دادن آزمون بورد تخصصى به عنوان متخصص دندانپزشک کودکان می تواند فعالیت کند. دکتر ماندانا حجازی یکی از بهترین دندانپزشکان اطفال در کرج می باشند که در مطب خود خدمات مربوط به دندانپزشکی را ارائه می کنند.

یک دندانپزشک اطفال خوب چه خدماتی را انجام می دهد ؟

  • جرمگیری دندان

همانطور که می دانید به رسوبی که بر روی دندان ها وجود دارد جرم گفته می شود جرم روی دندان باعث بد رنگی دندان و بوی بد دهان می شود و در صورتی که به موقع از بین نرود باعث پوسیدگی دندان می شود.

کودک با مراجعه به دندانپزشک اطفال خوب ، جرمگیری دندان را انجام داده و سلامت و بهداشت دهان او حفظ می گردد. از علل ايجاد جرم در كودكان مى توان به بهداشت ضعيف دهان و دندان يا تركيبات بزاق اشاره نمود. گاهى نيز دندانهاى در حال رويش به دليل عدم استفاده حين جويدن ، جرم مي گيرند كه بعد از رويش كامل دندان ، اين مشكل برطرف خواهد شد.

  • فضا نگهدار دندان

در مواقعی که کودک دندان خود را به دلایل مختلف از دست بدهد، یک دندانپزشک اطفال خوب استفاده از فضانگهدار را به او توصيه می کند تا فضای دندان برای رشد دندان دائمی حفظ گردد. استفاده از انواع فضانگهدار و تشخيص كاربرد هر يك از آن ها بسته به شرايط كارى تخصصى است كه بعد از مراجعه به يك متخصص دندانپزشكى اطفال خوب تجويز و استفاده خواهد شد.

گاهى برخى والدين استفاده از اين فضانگهدارها را كارى بى دليل مى دانند. اما بايد به اين والدين گوشزد نمود كه در صورت عدم استفاده از اين وسايل در زمان درست خود ،  دندان هاى كودكانشان حركت نموده و فضاى مورد نياز براى رويش ساير دندان هاى دائمى از دست خواهد رفت و بنابراين نياز به درمان هاى طولانى مدت و پر هزينه براى برگرداندن دندان ها به وضعيت قبلى خواهد بود.

 

 

  • ارتودنسی پیشگیری

از دیگر خدماتی که یک متخصص دندانپزشکی کودکان خوب در مطب خود  ارائه می کند ارتودنسی دندان است ، برخی از کودکان به دلایل مختلف دچار بهم ریختگی دندان می شوند که با مراجعه به دندانپزشک خوب می توانند باعث بهبود آن شوند. در مواقعی که با روش های پیشگیری بهم ریختگی دندان درمان نشود متخصص دندانپزشکی کودکان ، کودک را به یک متخصص ارتودنسی خوب و باتجربه معرفی می کند تا تحت درمان قرار گیرد.

بنابراين بودن يك متخصص ارتودنسى در كنار يك متخصص دندانپزشكى كودكان در يك كلينيك تخصصى دندانپزشكى كودكان بسيار با اهميت است ، زيرا هر دو در جريان روند درمان كودك قرار گرفته و مى توانند به صورت تيمى اقدام به درمان كودك نمايند.

  • عصب کشی دندان

در مواقعی که پوسیدگی به عصب دندان رسیده باشد دندان پزشک پس از معاینه و بررسی میزان پوسیدگی آن را برداشته و اقدام به پر کردن کانال های دندان می کند. گاهى دندانپزشكان عمومى به دليل عدم آگاهى و تجربه ، دندان هاى به شدت پوسيده يا داراى آبسه را غيرقابل نگهدارى دانسته و اقدام به كشيدن دندان مى كنند.

اما همانطور كه توضيح داده شد حفظ دندانهاى شيرى براى كاركرد ، زيبايي و حفظ نظم و ترتيب دندان هاى دائمى ضرورى مى باشد. بنابراين با مراجعه به بك متخصص دندانپزشكى كودكان خوب ، مى توان دندان را عصب كشى نمود و حفظ كرد.

دندانپزشک خوب در کرج

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی كه قصد انجام درمان های دندانپزشکی را دارید به یک متخصص یا فوق تخصص مراجعه کنید تا با خیال آسوده درمان های مورد نیاز شما انجام شود.

تعدادى دندانپزشك كودكان خوب در كرج مانند ساير شهرها مشغول به كار مى باشند كه والدين مى توانند بر اساس شناخت از كار و تجربه ايشان ، نزديكى به محل زندگى خود ، پرس و جو از دوستان و آشنايانى كه قبلاً به متخصص دندانپزشكى كودكان مراجعه نموده بودند ، يكى از اين متخصصين را انتخاب كنند.

محيط درمان ، كادر با تجربه و خوش برخورد ، درمان مناسب همگى از عواملى است كه مى تواند در انتخاب يك متخصص دندانپزشكى كودكان خوب دخيل باشد. بسيارى از كودكان ممكن است با يك دندانپزشك ارتباط مناسبى برقرار كنند و با برخى نتواند كنار بيايند بنابراين نظر كودكان خود را براى انتخاب يك دندانپزشك كودكان جويا شويد و در صورتى كه ساير عوامل دلخواه شما را نيز داشت ، به ايشان مراجعه نماييد.

دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج می باشند که در دانشگاه مشغول تدريس نيز مى باشند و با دانش و آگاهی به روانشناسی کودکان اقدام به درمان آن ها می کند.

دندانپزشک اطفال خوب

انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال

  1. برای انتخاب یک متخصص دندانپزشک کودکان ( اطفال ) راه های متفاوتی وجود دارد که می توان از متداول ترین آن ها به پرس و جو از دوستان آشنایان یا جستجو در گوگل اشاره کرد.
  2. والدین پس از اینکه لیستی از بهترین دندانپزشک کودکان تهیه نمود درباره آن ها تحقیق می کند و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها می رود.
  3. در جلسه مشاوره تمامی سوالات و انتظارات خود را به دندانپزشک مورد نظر بگویید تا او به درستی شما را راهنمایی کند.
  4. پس از آن کودک خود را برای آشنایی با دندانپزشک مورد نظر و مشاهده محیط ببرید و پس از آن نظر کودک را درباره دندانپزشک بپرسید.
  5. به این نکته توجه کنید زمانی که کودک دندانپزشک خود را انتخاب کند هنگام مراجعه برای درمان و ویزیت دیگر رفتارهای نامناسبی از خود نشان نمی دهد.

ویژگی های بهترین دندانپزشک کودکان

  1. یک دندانپزشک اطفال خوب باید صبور باشد و به روانشناسی کودکان مسلط باشد تا بتواند به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کرده و کودک را درمان کند.
  2. باید برخورد مناسبی با والدین و خود کودک داشته باشد.
  3. با توجه به شرایط بیمار بهترین روش درمانی را انتخاب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر دندانپزشک کودکان می توانید به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

 

مراقبت از دندان کودکان

باید بگوییم مراقبت از دندان کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد و این امر نیازمند همکاری بینی والدین و دندانپزشک کودکان می باشد. دندانپزشک با استفاده از تکنیک های جلوگیری از پوسیدگی دندان از دندان های کودک حفاظت می کند و والدین با نظارت و رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان سعی می کنند از بروز آسیب در دندان های کودک جلوگیری کنند.

سوالات رایج دندانپزشکی اطفال

هزینه درمان توسط دندانپزشک اطفال خوب چقدر می باشد ؟

هزینه درمان دندانپزشکی با توجه به نوع عارضه و طول درمان ، هزینه های درمانی و غیره تعیین می شود. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه را ملاک انتخاب دندانپزشک کودکان قرار ندهید و تجربه ، مهارت و تبحر ، برخورد او با کودک و غیره را ملاک انتخاب قرار دهید.

بهترین راه برای درمان دندان های شیری ، کشیدن یا پر کردن است ؟

برخلاف تصورات عامه مردم حفظ دندان های شیری کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دندانپزشک اطفال تمام تلاش خود را می کند تا دندان های کودک را حفظ کند بنابراین پر کردن و حفظ دندان های شیری مسلما راه بهتری می باشد.

روکش دندان شیری چیست ؟

برای حفظ و جلوگیری از شکستن دندان های شیری کودکان ، از روکش دندان استفاده می شود لازم به ذکر است روکش دندان های شیری همزمان با خود دندان می افتند.

فلوراید چیست و چه تاثیری بر روی دندان های کودکان دارد ؟

فلوراید ، ماده ای معدنی است که در طبیعت به شکل های گوناگون یافت می شود استفاده از این ماده به استحکام مینای دندان کمک کرده و آن ها را در مقابل پوسیده شدن مقاوم می کند.

دندانپزشک اطفال خوب

آیا کودکان نیز باید از نخ دندان استفاده کنند ؟

بله استفاده از نخ دندان برای دندان های شیری و دائمی ضروری می باشد و والدین باید تا زمان یادگیری کودکان ، این کار را برایشان انجام دهند.

برای جلوگیری از پوسیده شدن دندان های کودکان چه راهی را پیشنهاد می دهید ؟

استفاده از مسواک و نخ دندان به طور مداوم ، بهترین روش برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های کودکان است.

از چه سنی دندان های شیری شروع به افتادن می کنند ؟

افتادن دندان های شیری کودکان ، حدودا از سن ۶ سالگی شروع شده و تا ۱۲ الی ۱۳ سالگی ادامه دارد لازم به ذکر است احتمال این که دندان های شیری کودکان زودتر از این موعد نیز شروع به افتادن کنند ، وجود دارد.

از چه سنی دندان های دائمی شروع به رشد می کنند ؟

اولین دندان دائمی که جزء مهم ترین دندان ها می باشد و معمولا از سن ۶ سالگی شروع به رويش مى نمايد.

رویش دندان های شیری کودکان از چه زمانی شروع می شود ؟

در زمان تولد نوزاد ، تمامی دندان های شیری در استخوان فک کودک وجود دارند اما رویش آن ها از سن ۶ ماهگی شروع می شود و معمولا در سن ۳ سالگی رشد تمامی دندان های شیری کودک پایان یافته است.

آیا دندان های شیری نیز نیاز به عصب کشی دارند ؟

بله دندان های شیری ، تمام اجزای دندان های دائمی را دارند بنابراین در صورت وجود مشکل می توان از روش درمانی عصب کشی استفاده کرد لازم به ذکر است که عصب کشی دندان های شیری ، متفاوت با دندان های دائمی می باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات