دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشک کودکان خوب

از آنجایی که امروزه بخش مهمی از جامعه را کودکان تشکیل داده اند ، علاوه بر مسائل رفاهی و تربیتی ، محافظت از سلامت آن ها نیز اهمیت بسیاری دارد، یکی از موارد مهم که والدین باید به آن توجه کنند ، بهداشت دهان و دندان کودکان است. والدین نیاز دارند برای محافظت از سلامت دهان و دندان کودکان خود ، آن ها را نزد دندانپزشک کودکان خوب ببرند ، تا وضعیت دندان های آن ها به ایده آل ترین شکل ممکن مورد بررسی قرار گیرد. برای ارائه اطلاعات بیشتر به ادامه این مقاله ازمقالات دکتر ماندانا حجازی توجه فرمایید.

دندانپزشک کودکان خوب

حال ممکن است ، این سوال در ذهن تان ایجاد شود که چگونه می توان یک دندانپزشک کودکان خوب را در میان دندانپزشکانی که وجود دارد انتخاب کرد ؟ باید پاسخ دهیم ، برای انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.

پس از تهیه لیستی از بهترین دندانپزشکان یا کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان ، درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره به بهترین آن ها مراجعه کنید ؛ پس از اینکه دندانپزشک و کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کردید ، برای اینکه نظر کودک خود را نیز بدانید ؛ او را برای مشاهده و آشناییی با محیط دندانپزشکی ، ببرید و پس از آن نظر کودک خود را نیز بپرسید ، در این صورت ، کودک هنگام مراجعه برای معاینه یا درمان رفتارهای نامناسب از خود نشان نمی دهد.

فهرست مطالب

ویژگی های دندانپزشک کودکان خوب

از آنجا که انتخاب دندانپزشک کودکان ، بسیار حائز اهمیت می باشد و برای اینکه والدین ، به درستی بتوانند یک دندانپزشکی اطفال را انتخاب کنند ؛ در مقالات متعددی درباره نحوه انتخاب و ویژگی های او صحبت کرده ایم که می توانید ، برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط با آن مراجعه کنید.

انتخاب دندانپزشک کودکان خوب

یافتن بهترین دندانپزشک کودکان ، از اهمیت به سزایی برخوردار است ؛ چرا که اولین مراجعه به دندانپزشک ، می تواند سبب تجربه ای لذت بخش یا منجر به بروز احساسات ناخوشایند در کودکان شده و تا سالیان سال این احساسات همراه آن ها باشد ؛ از این رو والدین باید در انتخاب دندانپزشک اطفال ، بسیار دقت کنند.

یافتن بهترین دندانپزشک اطفال ، نیازمند جستجو بسیار می باشد ، والدین می توانند به این منظور به جستجو در اینترنت پرداخته و هم چنین از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه اطلاعات دارند ، کمک بگیرند .

پس از یافتن دندانپزشک اطفال ، بهتر است والدین در رابطه با سوابق کاری و تحصیلات ایشان نیز تحقیق کنند.

والدین در زمان مراجعه به دندانپزشک اطفال ، باید محیط  و هم چنین رفتار دندانپزشک و پرسنل دندانپزشکی را با کودکان در نظر بگیرند.

اطلاع از میزان رضایت سایر مراجعه کنندگان ، نیز می تواند تاثیر به سزایی در انتخاب دندانپزشک کودکان داشته باشد .

وظایف دندانپزشک کودکان خوب چیست ؟

نکته ای که در دندانپزشکی کودکان ، اهمیت به سزایی دارد ، در این باره می باشد که دندانپزشک اطفال ، باید علاوه بر رفع مشکلات فعلی کودکان ، وضعیت آینده دندان های آن ها را نیز در نظر گرفته و اقداماتی را جهت سلامت آن ها در آینده انجام دهند.

دندانپزشک اطفال ، باید با در نظر گرفتن سن کودکان ، ساده ترین و بهترین راه درمانی را به والدین پیشنهاد دهند.

دکتر ماندانا حجازی ، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان ، يكى از بهترین دندانپزشکان کودکان در کرج ، می باشند و تجربیات بسیاری را در ارتباط با کودکان دارند ؛ از این رو ، می توانند به راحتی سبب ایجاد احساسی صمیمانه بین خود و کودکان شده و آن ها را علاقمند به امور دندانپزشکی کنند ؛ از این رو ، والدین می توانند با اطمینان خاطر درمان دندان کودکان خود را به ایشان بسپارند .

دکتر ماندانا حجازی ، ارائه دهنده خدماتی هستند که در ذیل به آن ها اشاره شده است :

  • درمان پوسیدگی دندان کودکان
  • عصب کشی دندان ( پالپوتومی و پالپکتومی )
  • روکش دندان در کودکان
  • درمان آبسه لثه در کودکان
  • فلوراید تراپی
  • فیشور سیلانت
  • جرمگیری و بروساژ
  • ارتودنسی پیشگیری
  • آموزش صحیح مسواک زدن به کودکان
  • دندانپزشکی زیبایی کودکان
  • فضا نگه دارنده ها
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی
  • و غیره

خدمات دندانپزشک کودکان خوب

  • فیشورسیلانت

در برخی از مواقع ، شاهد وجود شیارهایی عمیق بر روی دندان های کودکان هستیم که با استفاده از مسواک به خوبی تمیز نمی شوند ؛ به همین علت در صورت عدم درمان به موقع ، امکان بروز پوسیدگی از درون همین شیارها وجود دارد ؛ دندانپزشک کودکان ، به منظور جلوگیری از بروز این مسئله ، روش درمانی فیشورسیلانت را پیشنهاد می دهد.

فیشور سیلانت چیست ؟ فیشور سیلانت ، ماده ای همرنگ دندان ها بوده که شیارهای ایجاد شده بر روی دندان ها را پر می کند و بدین ترتیب مانع از ورود باکتری و اسیدها درون شیارها شده و در نهایت از بروز پوسیدگی دندان ، جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است ، در روش درمانی فیشورسیلانت ، هیچ گونه نیاز به تراش دندان نمی باشد ؛ از این رو ، کودک در حین انجام آن دردی را احساس نمی کند.

  • درمان پوسیدگی دندان در کودکان

به والدین توصیه می گردد ، سریعا جهت درمان دندان کودکان خود اقدام نمایند ؛ چرا که عدم درمان به موقع ، می تواند منجر به بروز مشکلات وسیع تر شده و نیازمند روش های درمانی پیچیده تر باشد.

برای مثال ، در صورتی که والدین اقدام به درمان پوسیدگی دندان در مراحل اولیه نکنند ؛ دندان ، نیاز به عصب کشی پیدا می کند ؛ در حالی که در مراحل اولیه ، مشکلات بروز یافته با پر کردن دندان بر طرف می شده است.

  • فلوراید تراپی

فلوراید ، ماده ای معدنی بوده که منجر به تقویت مینای دندان می شود و بدین ترتیب ، احتمال بروز پوسیدگی در دندان ها ، بسیار کاهش می یابد ؛ توصیه می گردد براى انجام فلورايدتراپى به بهترین متخصص دندانپزشک اطفال ، مراجعه نمایید.

دندانپزشکی کودکان بدون درد یا دندانپزشکی تحت بیهوشی

دندانپزشکی تحت بیهوشی ، در کودکانی انجام می گیرد که به هیچ عنوان امکان ارائه خدمات دندانپزشکی به راحتی در آن ها وجود ندارد ؛ لازم به ذکر است دندانپزشک اطفال ، تمام تلاش خود را کرده تا با کودکان ارتباط برقرار نماید و خدمات دندانپزشکی را بدون بیهوشی برای آن ها انجام دهد و در صورتی که ، کودکان به هیچ عنوان همکاری نکند ، این روش درمانی را پیشنهاد می دهد.

رفتار یک دندانپزشک کودکان خوب چگونه می باشد؟

  • یک دندانپزشک خوب باید در اولین ملاقات با کودک رفتار مناسبی داشته باشد و بتواند با او ارتباط برقرار کند تا کودک اجازه درمان و معاینه دندان هایش را به دندانپزشک بدهد.
  • دندانپزشک اطفال خوب باید زمان کافی را برای درمان دندان های کودک بگذارد.
  • در صورتی که والدین در رعایت بهداشت دهان خود سهل انگاری کرده بودند با آن ها رفتار بدی نداشته باشد.
  • وقت شناس باشد.
  • صادق باشد و در صورتی که قرار است کودک دردی را احساس کند صادقانه به او بگویید.

بهترین زمان برای مراجعه به یک دندانپزشک اطفال خوب

بسیاری از والدین این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که کودک خود را از چه سنی برای درمان و معاینه باید به دندانپزشکی ببرند.

باید به آن ها بگوییم که با رویش اولین دندان شیری کودک والدین باید او را برای معاینه به دندانپزشک اطفال ببرند، چرا که سلامت دندان های شیری باعث رویش دندان های دائمی می شود.

و پس از آن والدین هر ۴ الی ۶ ماه یک بار باید کودک را برای معاینه به دندانپزشکی ببرند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات