دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

فهرست مطالب

بهترین متخصص ارتودنسی اطفال کرج کیست ؟

بهتر است بدانید اولين ويزيت ارتودنسى كودكان در سن ٧ سالگى انجام مى شود. بسيارى از مشكلات در اين سن قابل شناسايي هستند.  در اين سن، متخصص ارتودنسی اطفال کرج با بررسى و معاينه كودك، مشكلات كودك را شناسايي كرده و در صورتى كه اين مشكلات نياز به درمان با وسايل و دستگاه هاى مخصوص در اين سنين را داشته باشد، اقدام به درمان كودك مى نمايد.  والدینی که قصد انجام ارتودنسی در کودکان خود را در شهر کرج دارند بهتر است یه بهترین متخصص ارتودنسی اطفال کرج مراجعه کنند.

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که دندانپزشک کودکان تشخیص دهد که کودک نیاز به ارتودنسی دندان دارد بهتر است در همان سنین پایین انجام شود چرا که در سنین پایین سرعت بهبودی بالاتر و میزان عارضه و غیره کمتر می باشد.

البته درمان در اين سنين تنها محدود به مواردى مى باشد كه بتوان به دليل رشد كودك ، مشكلات را حل نمود. معمولاً بسيارى از مشكلات عمده در اين سنين درمان مى شوند و در صورت وجود مشكلات جزئي ، اين درمان ها به سنين بالاتر موكول مى شود.

معمولاً مشكلات موجود در فكين كودكان در اين سنين قابل درمان است و در صورت درمان نشدن، نيازمند انجام جراحى در سنين بالاتر خواهند بود.

متخصص ارتودنسی اطفال کرج با توجه به شدت عارضه و ناهنجاری فکی و دندانی از یکی از روش های درمان ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک استفاده می کند. در ارتودنسی کودکان علاوه بر درمان نامرتبی دندانی ، اصلاح طرح لبخند نیز انجام شده و پوسیدگی ها و جرم دندان نیز رفع می گردد.

چه کسی درمان ارتودنسی کودکان را انجام می دهد ؟

والدین با مراجعه به متخصص ارتودنسی اطفال کرج می توانند اطلاعات لازم در خصوص درمان ارتودنسی و ارتودنسی پیشگیری به دست مى آورند. تشخيص درست و درمان مناسب ارتودنسى به دليل ماهيت پيچيده رشد و تكامل دندان ها و فكين كودكان بسيار پيچيده و دشوار است. بنابراين براى انجام درمان ارتودنسى كودك خود به بهترين متخصص ارتودنسى كودكان مراجعه نمائيد تا بهترين نتيجه را از درمان به دست آوريد.

درمان هاى ارتودنسى ، درمان هاى طولانى مدت هستند، بنابراين به دليل زمان طولانى درمان و نياز به ويزيت هاى ماهيانه بهتر است درمان در شهر محل زندگى انجام شود.

درمان ارتودنسی شما را بهتر است در شهری که زندگی می کنید انجام دهید به عنوان مثال اگر ساکن کرج هستید بهتر است به متخصص ارتودنسی خوب در کرج مراجعه کنید چرا که در این صورت رفت آمده شما راحت تر بوده و می توانید با خیال آسوده جلسات ویزیت را بروید و در صورت بروز عارضه ای دندانپزشک در دسترس شما می باشد.

 

 

متخصص ارتودنسی اطفال کرج و فردیس

دکتر ماندانا حجازی جزء بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج می باشند که پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی و ورود در دوره تخصص واحدهای تئوری و عملی خود را به خوبی سپری کرده  و چندين سال است كه به درمان كودكان مشغول مى باشد.

والدین می توانند برای معاینه و ویزیت دندان ها ، کودک خود را به بهترین کلینیک ارتودنسی در کرج نزد متخصص ارتودنسی اطفال کرج ببرند . كلينيك ارتودنسى كودكان دکتر ماندانا حجازى نيز در كرج مى باشد و به درمان ارتودنسى كودكان از سنين پائين مى پردازند و در صورتى كه در سنين بالاتر هم نياز به ادامه درمان داشته باشند تحت نظارت يك متخصص ارتودنسي درمان مى شوند.

در اين مجموعه والدين بدون نگرانى از روند درمان ارتودنسى ، اطمينان حاصل مى كنند كه تا بزرگسالى كودكانشان، تحت نظارت دقيق و منظم خواهند بود و كودك هيچگاه حين درمان رها نخواهد شد.

فواید درمان ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی در سنین کودکی و در زمان مناسب ، می تواند در درمان مشکلات زیر به متخصص ارتودنسی کمک کند :

  • کنترل و هدایت رشد فک در کودک
  • جلوگیری از آسیب دیدن دندان های جلو آمده
  • اصلاح عادت های غلط مانند مکیدن انگشت
  • اصلاح باز ماندن دهان و فاصله افتادن بین لب ها
  • عدم نیاز به درمان های تهاجمی ، مانند جراحی در آینده

مزایای ارتودنسی کودکان

علاوه بر صاف کردن دندان ها و تراز شدن آن ها توسط درمان ارتودنسی ، این روند می تواند مزایای زیر را برای فرزند شما به دنبال داشته باشد :

باز کردن کام

باز کردن کام پیش از موعد در کودک ، می تواند از بهم ریختگی دندان ها و مشکل کراس بایت جلوگیری کند. باز شدن کام تا آن جایی اهمیت دارد ، که عدم باز شدن آن می تواند سبب شود ، دندان های کودک کج شوند و یا حتی اصلا در نیایند.

درمان ناهنجاری های بایت

متداولترین مشکلات بایت ، که می توانند در فک ها درد و اختلال عملکردی ایجاد کنند ، کراس بایت ، آندربایت و اوربایت هستند. درمان های ارتودنسی و تجهیزات آن از جمله بریس ها ، می توانند سبب تغییر در جهت رشد فک شده و همچنین باعث شوند ، فک ها در آینده عملکرد مطلوب تری داشته باشند.

کاهش ریسک بیماری های دهان و دندان

ارتودنسی به کودکان کمک می کند ، که دندان های صاف و یک دستی داشته باشند و همین امر سبب می شود که تمیز کردن دندان ها ، راحت تر صورت بگیرد. باکتری ها می توانند به راحتی در میان دندان های کج و بهم ریخته ایجاد شوند ؛ چرا که نامرتب بودن دندان ها سبب می شود ، برخی از قسمت های دندان هنگام تمیز کردن ، از دسترس کودک خارج شود و همین امر خطر پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه ، را به دنبال دارد.

ارتودنسی از طریق تراز نمودن دندان ها ، رعایت بهداشت دهان و دندان را برای کودک آسانتر می کند و در نتیجه ، از پوسیدگی دندان ها و بیمار شدن لثه ها در سنین بالاتر ، پیشگیری می کند.

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

افزایش اعتماد به نفس کودک

ارتودنسی به فرزند شما کمک می کند ، که با داشتن دندان های مرتب و لبخندی زیباتر ، در جمع همسالان خود احساس ناراحتی و خجالت نکند ، و همین امر سبب می شود که اعتماد به نفس او تقویت شود. حس اعتماد به نفس ایجاد شده توسط درمان ارتودنسی در کودک ، در سنین نوجوانی و بزرگسالی او نیز ادامه می یابد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

با عقب افتادن درمان ارتودنسی و موکول کردن آن ، به سنین بالاتر مشکلات دندان ها نیز افزایش می یابد ، و همین امر سبب می شود ، درمان ارتودنسی در سنین بزرگسالی هزینه های بیشتری را به فرد تحمیل کند. همچنین درمان های ارتودنسی پیشگیری در کودکی ، معمولا به مدت زمان کمتری نیاز دارند ؛ در حالی که افزایش مشکلات در سنین بالاتر ، زمان بیشتری را نیز برای درمان ارتودنسی می طلبد.

در چه مواردی از ارتودنسی پیشگیری در کودکان استفاده می شود ؟

  • در مواقعی که دندان شیری به دلیل برخورد ضربه ، یا پوسیدگی و سایر عوامل از بین رفته باشد.
  • در مواقعی که دندان شیری زودتر يا دیر تر از زمان موعد خود بیافتد.
  • زمانى كه فك بالا يا پائين تنگ تر از حالت معمول خود هستند.
  • زمانی که دندان های کودک جلو يا عقب باشند. زمانى كه دندان ها نسبت به يكديگر موقعيت نامناسبى داشته باشد و رابطه معمول آن ها بر عكس شده باشد كه تحت عنوان كراس بايت نام برده مى شود.
  • زمانی که فک کودک جلو یا عقب باشد.
  • در برخی مواقع دندان اضافه در دهان کودک وجود دارد که در این صورت نیز از ارتودنسی پیشگیری استفاده می شود.
  • برخی از کودکان به طور مادرزادی تعداد دندان های شان کمتر می باشد.
  • عادات بد دهانی که برخی از کودکان به آن دچار هستند مانند مکیدن انگشت.

انواع روش های درمان ارتودنسی :

بهم ريختگى و نامرتب بودن دندان ها يا مشكلات فكى ( عقب يا جلو بودن فك ) نيازمند درمان ارتودنسى مى باشند. بر حسب نوع و شدت مشكل و سن بيمار درمان ارتودنسى با روش هاى مختلف انجام مى شود.  برای درمان ارتودنسى همانطور که گفته شد از دو روش ارتودنسى ثابت یا ارتودنسی متحرک استفاده می شود.

 

 

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

ارتـودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت ، براکت ها بر روی دندان نصب می شود و بیمار نمی تواند آن ها را از دهان خود خارج کند. اين روش معمولاً زمانى انجام مى شود كه دندان ها دچار چرخش و نامرتبى باشند و مشكلى در فك بيمار وجود نداشته باشد.

اين درمان معمولاً بعد از رويش كامل دندان هاى دائمى و در سنين بالاتر انجام مى شود. البته تمامى مشكلات بيماران را نمى توان با ارتودنسى ثابت يا متحرك برطرف نمود. گاهى براى به دست آوردن نتيجه مناسب از درمان، نياز به انجام جراحى فك همراه ارتودنسى نيز مى باشيم.

مراقبت های بعد از ارتودنسی

  • رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از انجام ارتودنسی ، اهمیت بسیار بالایی دارد و سهل انگاری در رعایت بهداشت دندان ها می توانند منجر به بروز مشکلاتی هم چون پوسیدگی دندان ها و غیره شود.
  • افرادی که ارتودنسی انجام داده اند ، باید جهت بهداشت دهان و دندان خود از ابزارهای مخصوص استفاده کنند.
  • استفاده از دهان شویه ، تاثیر به سزایی در بهداشت دهان و دندان کودکانی که ارتودنسی انجام داده اند دارد بنابراین بهتر است آن ها به طور روزانه از دهان شویه استفاده کنند.
  • در صورتی که درد کودک بعد از انجام ارتودنسی غیر قابل تحمل بود ، والدین باید به پزشک معالج او اطلاع داده و در صورت اجازه پزشک از مسکن جهت رفع درد کودک استفاده کنند.
  • کودکانی که ارتودنسی انجام داده اند ، باید از خوردن مواد غذایی سفت هم چون سیب ، هویج ، ته دیگ و از این قبیل موارد خودداری کنند ؛ لازم به ذکر است والدین می توانند برخی از میوه های سفت هم چون سیب ، هویج و غیره را رنده کرده و سپس به کودکان خود بدهند.
  • کودکانی که ارتودنسی انجام داده اند ، باید از انجام ورزش های رزمی که احتمال وارد شدن ضربه به دهان آن ها وجود دارد ، خودداری کنند و در صورتی تمایل به انجام از محافظ دهان استفاده کنند.

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

نکات ارتودنسی

  • در صورتی که کودکان از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند ، بهتر است در حین انجام شنا آن را از دهان خود خارج کنند ؛ چرا که وجود ارتودنسی متحرک در دهان در حین شنا احتمال دارد تنفس آن ها را با مشکل مواجه کند.
  • در صورتی که از ارتودنسی متحرک جهت رفع نامرتبی دندان های خود استفاده می کنید ، باید دقت کنید هنگامی که پلاك ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کرده اید ، حتما در محفظه مخصوص خود قرار دهید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکلی برای کودکتان ، سریعا به دندانپزشک معالج وی مراجعه کنید.
  • لازم به ذکر است استفاده از نخ دندان جهت رعایت بهداشت دندان ها در دوران ارتودنسی ، الزامی می باشد.
  • محلول آب نمک ، کمک شایانی به بهداشت دهان و دندان می کند ؛ بنابراین بهتر است کودک شما از محلول آب نمک جهت قرقره کردن دهان خود استفاده کنند.
  • تمیز کردن دندان ها بعد از مصرف مواد غذایی ، الزامی می باشد ؛ بنابراین در رعایت این مسئله سهل انگاری نکنید.

متخصص ارتودنسی اطفال کرج

ارتودنسی متحرک

ارتودسنی متحرک همانطور که از نامش مشخص است می توان در مواقع خوردن غذا و مسواک زدن از دهان خارج نمود و پس از آن مجدداً در دهان قرار داد.

اين وسايل معمولاً زمانى استفاده مى شوند كه مشكلاتى در فك وجود داشته باشد و به دليل سن پائين كودك و رشد فكين ، امكان اصلاح اين مشكلات در سنين پائين وجود دارد. گاهى با اين وسايل نيز مى توان دندانهاى عقب يا جلو را با استفاده از فنر يا پيچ جابجا نمود.

به طور كلى اين وسايل براى موارد مشخص و معمولاً در سنين پائين قابل استفاده است.

قیمت ارتودنسی در کرج چقدر می باشد ؟

والدین با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی اطفال در کرج و پس از معاینه و بررسی هزینه درمان ارتودنسی را جویا شوند. به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً با انجام ارتودنسى پيشگيرانه مى توان بسيارى از مشكلات را برطرف نمود و بنابراين نيازى به صرف هزينه هاى بيشتر در آينده نخواهد بود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات