دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

متخصص دندانپزشکی اطفال کرج

فهرست مطالب

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال کرج کیست ؟

دندان ها ، جزء مهم ترین عضوهای بدن است ؛ به همین علت ، به والدین توصیه می شود برای اینکه کودک شان دارای دندان های سالم و زیبا در بزرگسالی باشد ، آن ها را نزد متخصص دندانپزشکی اطفال کرج ببرند ، تا به دندان های آن ها رسیدگی شود. والدین ، به این نکته توجه داشته باشند که کودک خود را بهتر است برای درمان نزد یک متخصص دندانپزشکی اطفال ببرند ؛ چرا که دندانپزشک کودکان ، نحوه برخورد و دانش کافی در خصوص درمان های مخصوص کودکان را دارد و می تواند بهترین روش درمانی را برای او انتخاب کند.

همچنین به دلیل اینکه متخصص دندانپزشکی کودکان ، آموزش های لازم در خصوص روانشناسی کودکان و نحوه برخورد با آن ها را دیده و می تواند مانع از ترس و اضطراب کودک شود و او را برای درمان آماده نماید.

 

متخصص دندانپزشکی اطفال کرج

بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال کرج

والدین ، در خصوص درمان دندان های کودک خود بهتر است به دندانپزشکی که نزدیک محل سکونت آن ها است ، مراجعه کنند تا به راحتی بتوانند جلسات معاینه و درمان را به طور مرتب بروند و در صورت بروز مشکلات ناگهانی دهان و دندان ، دسترسی سریع به متخصص دندانپزشکی کودک خود داشته باشند.

دکتر ماندانا حجازی ، یکی از بهترین متخصصین دندانپزشک اطفال در کرج می باشند ، که پس از اتمام دوره دندانپزشکی با رتبه عالی در دوره تخصص دندانپزشکی اطفال پذیرفته شده و این دوره را با موفقیت سپری کرده است.

ایشان با دادن آزمون بورد تخصصی توانسته اند ، بورد تخصصی دندانپزشکی کودکان خود را بگیرند و در حال حاضر به عنوان مدرس در دانشگاه و دندانپزشکی شبانه روزی کودکان در کرج ، فعالیت می کنند.

انتخاب متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

  • برای انتخاب یک متخصص دندانپزشکی اطفال در کرج راه های متفاوتی وجود دارد که از متداول ترین آن ها می توان به پرس و جو از دوستان و آشنایان و جستجو در گوگل اشاره کرد.
  • شما با مراجعه به وب سایت دندانپزشک اطفال مورد نظرتان می توانید درباره آن ها اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.
  • همچنین می توانید برای مشاوره از طریق تماس تلفنی یا شبکه های اجتماعی با آن ها ارتباط برقرار کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک اطفال را به کودک خود بسپارید و به همین منظور او را به مطب دندانپزشک مورد نظر برده تا با او صحبت کند.
  • در صورتی که کودک دندانپزشک خود را انتخاب کند ، هنگام مراجعه و درمان رفتارهای غیر عادی نشان نمی دهد و کمتر دچار استرس و ترس می شود.

متخصص دندانپزشکی اطفال کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

  • یک مرکز یا درمانگاه دندانپزشکی کودکان کرج باید دارای چهار فضای مجزا باشد.
  • محیط دندانپزشکی باید به گونه ای باشد که کودک در آن جا احساس خستگی و کلافگی نکند ؛ به همین منظور توصیه می شود که اتاق انتظار کودکان جدا بوده و در آن از پوسترها و اسباب بازی های مورد علاقه کودکان استفاده شود.
  • اتاق انتظار کودکان باید از اتاقی که درمان و معاینه دندان انجام می شود ، فاصله داشته باشد تا صدای دستگاه باعث ترس کودک نشود.
  • همچنین یک مرکز دندانپزشکی کودکان باید دستگاه های مخصوص برای درمان کودکان خاص و ناتوان داشته باشد تا بتوان دندان آن ها را به راحتی و بدون اذیت شدن درمان کرد.

هزینه متخصص دندانپزشکی اطفال چقدر می باشد ؟

هزینه درمان توسط متخصص دندانپزشکی اطفال در هر کودک متفاوت است .

ویژگی متخصص دندانپزشکی اطفال

  1. بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال ، پزشکی است که توانایی ایجاد حس اعتماد و صمیمت در کودکان را داشته باشد و بتواند آن ها را به امور دندانپزشکی علاقمند کند.
  2. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید علاوه بر در نظر گرفتن وضعیت حال دندان های کودکان ، وضعیت آینده دندان های آن ها را نیز در نظر بگیرد.
  3. متخصص دندانپزشک کودکان ، پزشکی است که از تحمیل روش های درمانی اضافی به والدین خودداری کرده و بهترین روش درمانی را در کوتاه ترین زمان به آن ها پیشنهاد دهد.
  4. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید توانایی بر طرف کردن ترس کودکان را داشته باشد.
  5. متخصص دندانپزشک کودکان ، باید در برابر کودکان صبور بوده و در برابر بازیگوشی و ترس کودکان با آرامش با آن ها رفتار کند.

خدمات متخصص دندانپزشکی اطفال

دکتر ماندانا حجازی ، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان ، دارای بورد تخصصی و عضو هیئت علمی دانشگاه می باشند و خدماتی که در ذیل به آن ها اشاره شده است را ارائه می دهند :

  • ارتودنسی اطفال
  • فیشور سیلانت
  • فلوراید تراپی
  • فضانگهدارها
  • روکش دندان شیری
  • عصب کشی دندان شیری
  • دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی

فیشورسیلانت

منظور از فیشور سیلانت ، یک لایه جهت محافظت بر روى دندان ها می باشد که به منظور کاهش پوشیدگی دندان ها استفاده می شود ؛ این روش درمانی ایمن و بدون درد می باشد و باید توسط متخصص دندانپزشک اطفال ، انجام گیرد.

فیشور سیلانت ، ماده اى سفيد رنگ بر روى شيار دندان ها است كه با قرار گیری بر روی دندان ها ، از ورود مواد غذایی و باکتری در شیارهای دندان ها جلوگیری کرده و بدین ترتیب از بروز پوسیدگی در دندان ها جلوگیری می کند.

سن مناسب مراجعه به متخصص دندانپزشک کودکان

طبق توصیه دندانپزشکان اطفال ، بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک کودکان ، پس از رویش اولین دندان شیری می باشد.

بسیاری از والدین به وضعیت دندان های شیری ، اهمیت نشان نمی دهند ؛ چرا که آن ها را بی اهمیت می دانند ، در صورتی که این گونه نیست و دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردارند ؛ زیرا در صورت پیشرفت خرابی دندان های شیری ، خرابی آن ها به دندان های دائمی رسیده و در این صورت احتمال خراب شدن آن ها نیز وجود دارد.

در صورت از بین رفتن دندان های شیری نیز فضای خالی به وجود آمده توسط سایر دندان ها اشغال شده و بدین ترتیب فضای کافی جهت رویش دندان های دائمی ، وجود نداشته و دندان ها نامرتب می شوند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات