دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

فهرست مطالب

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج : شهر فردیس در اوایل سال ۱۳۹۶ از کرج جدا شده و به عنوان یک شهرستان مستقل در نظر گرفته شد. این شهرستان از شهرستان های پر جمعیت ایران است و دارای نیازهای شهری بسیار زیادی است.

از جمله این نیازها می توان به نیازهای درمانی به خصوص نیازهای درمانی دندانپزشکی اشاره نمود. تعدادی کلینیک دندانپزشکی در فردیس کرج وجود دارد. در این کلینیک های دندانپزشکی در فردیس خدمات مختلفی از جمله درمانهای درمانهای جراحی، پروتز، ارتودنسی، ترمیم و زیبایی، درمان ریشه و دندانپزشکی کودکان انجام می شود.

مطب متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

بسیاری از این خدمات در مطب های دندانپزشکی نیز به صورت تخصصی و توسط یک متخصص دندانپزشکی انجام می شود.

اما متأسفانه هیج مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان در فردیس وجود ندارد. البته تعدادی متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج در کلینیک های دندانپزشکی در روزهای محدودی مشغول به کارهستند.

اما همانگونه که قبلاً گفته شد درمان دندانپزشکی کودکان نیازمند وجود محیط کودکانه و مخصوص کودکان است تا آنها بدون ترس و اضطراب در کنار سایر دوستان و همسالان خود تحت درمان قرار بگیرند.

اما درمان در کلینیک های دندانپزشکی معمولاً در محیط هایی انجام می شود که شاید مناسب کودکان نباشد و یا حتی بر میزان ترس و اضطراب آنها بیفزاید. وجود سرو صداى ناشى از دستگاه هاى دندانپزشكى، ديدن بيماران بزرگسال كه براى انجام درمان مراجعه نموده اند سبب خواهد شد كه كودكان براى انجام درمان همكارى نكنند.

بنابراین والدین گاهاً در جستجوی یک متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج هستند. اما با  توجه به عدم وجود یک مطب تخصصی دندانپزشکی کودکان ، مجبور مى شوند به كرج بروند.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

 

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج از جمله مراکز دندانپزشکی است که والدین می توانند با جستجو در گوگل و یا دوستان و یا دندانپزشکان مورد اعتماد خود پیدا کنند. همانطور که گفته شد با توجه به جمعیت بالای استان البرز و عدم وجود تعداد كافى از مراكز ارائه دهنده خدمات تخصصی دندانپزشکی در این استان، بسیاری از افراد برای دریافت خدمات تخصصی به شهر کرج مراجعه می نمایند.

اما نکته حائز اهمیت این است که بسیاری  مراکز دندانپزشکی تحت عنوان مرکز دندانپزشکی کودکان مشغول به کار می باشند، اما تنها در تعدادی از آنها متخصص دندانپزشکی کودکان وجود دارد.

همانطور که قبلاً گفته شد، درمان دندانپزشکی کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد، چرا که بسیاری از افراد اولین تجربه دندانپزشکی خود را در سنین پایین به دست می آورند و در صورتی که آماده سازی برای درمان به درستی توسط دندانپزشک کودکان انحام نشود، ترس و اضطراب از دندانپزشکی در کودک باقی خواهد ماند و شاید امکان درمان توسط اشخاص دیگر را نیز از بین ببرد و حتی اثرات این ترس و اضطراب تا بزرگسالی همراه کودک باقی بماند.

بنابراین توصیه می شود با توجه به اهمیت درمان دندانپزشکی در سنین پائین، حتماً کودک خود را نزد یک متخصص دندانپزشکی کودکان ببرید. والدین با جستحوی نام دندانپزشک می توانند در رابطه با تحصیلات و تخصص دندانپزشک اطلاعات دریافت کنند.

یک متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج حتما در تابلوی خود عنوان متخصص دندانپزشکی کودکان را ذکر می کند و حتی این عنوان در مهر او نیز نوشته شده است.

بنابراين بايد توجه نمود كه در بسيارى از تبليغاتى كه با عنوان مركز دندانپزشكي كودكان ديده مى شود، صرفاً درمان كودكان انجام مي شود نه يك درمان تخصصى!

دندانپزشک اطفال خوب در کرج

دندانپزشکی اطفال تخصصی است که یک دندانپزشک پس از گذراندن دوران عمومی خود و قبولی در آزمون تخصص به مدت سه سال به آموزش  و یادگیری جنبه های مختلف درمان کودکان می پردازد.

در طی این دوران دندانپزشک اطفال با علم روانشناسی کودک و آشنایی با مراحل تکامل کودکان آشنا می شود. اهمت این مسئله در زمان آشنایی با کودک و آماده سازی کودک برای درمان خودنمایی می کند.

کودکان دارای خلق و خوهای متفاوتی هستند و کار کردن با هریک از آنها نیازمند داشتند تجربه و علم روانشناسی است. بسیاری از کودکان برای آماده سازی و شروع درمان تنها نیازمند آشنایی و دوستی هستند.

اما برای اماده سازی برخی از کودکان نیازمند داشتن رفتاری قاطع و محکم ولی در عین حال همراه با محبت و تشویق هستیم. اینکه در برخورد با هر کودک از چه روشی استفاده کنیم، مسئله ای است که یک دندانپزشک اطفال خوب را از بقیه متمایز می کند.

همچنين آشنايي با روش هاى مختلف درمان كودكان كه نتايج رضايت بخشى نيز در آينده داشته باشد، مسئله اي است كه تنها يك متخصص دندانپزشكىي كودكان به واسطه آموزش هاى دوره تخصص خود قادر به انجام آن مى باشد.

 

 

دندانپزشک اطفال

براى مثال بسيارى از دندانپزشكان ممكن است باقدام به درمان ريشه و پر نمودن دندانهاى شيرى كنند ولى از آنجايي كه قادر به استفاده از روكش هاى دندان هاى شيرى نيستند و در اين زمينه تخصص ندارند، سبب شوند كه دندان شيرى درمان شده با وجود نياز به روكش تنها با مواد ترميمى پر شود و اين تشخيص درمانى استباه سبب خواهد شد دندان در آينده نيز به دليل شكست ترميم و يا پوسيدگى مجدد، نياز به درمان مجدد داشته باشد.

بنابراين علاوه بر مهارت هاى ارتباطى يك دندانپزشك اطفال ، آنها قادر خواهند بود كه طرح درمان مناسبى براى كودك تهيه كنند كه از صرف هزينه و وقت در آينده جلوگيرى شود. بنابراین یافتن یک دندانپزشک اطفال خوب در کرج نیازمند بررسی و تحقیق می باشد.

محیط دندانپزشکی نیز از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه نمود. محیط شاد و کودکانه که باعث شود کودکان در مدت انتطار برای درمان سرگرم شوند و متوجه گذر زمان نشود و یا برای درمان بی قراری نکنند، از موارد مهمی است که باید به ان توجه نمود.

وجود پرسنل مجرب و آموزش دیده نیز از دیگر مواردی است که می تواند اعتماد شما را برای شروع درمان جلب کند. بنابراین در وهله اول داشتن تخصص و مهارت در انجام کار و سپس بررسی سایر

عوامل ذکر شده می تواند به شما در انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب در کرج یاری رساند.

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج دکتر حجازی

مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج دکتر حجازی با داشتن پرسنل مجرب و اموزش دیده در رابطه با کار خود و فضایی شاد و مناسب کودکان، محیط مناسبی را برای درمان کودکان شما فراهم نموده است. ایشان در مرکز تخصصی خود به ارائه خدمات مختلفی می پردازد.

درمانهای پیشگیری مانند ارتودنسی پیشگیری ، درمان شیارپوش ( فیشورسیلانت) دندانهای دائمی و شیری و فلورایدتراپی از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

درمان ارتودنسی پیشگیری در این مرکز با حضور تیم تخصصی دندانپزشکی شامل متخصص ارتودنسی کودکان و فوق تخصص ارتودنسی و جراحی فک انجام می شود. وجود این تیم تخصصی سبب خواهد شد که کودکان از سنین پائین تحت نظر قرار بگیرند و در سن مناسب اقدامات پیشگیرانه و یا درمانی انجام شود. همچنین در صورت نیاز به درمان ارتودنسی در سنین بالاتر به دلیل بودن سوابق بیمار و آگاهی از روند درمان کودک توسط تیم تخصصی ، درمان کودک تا حصول نتیجه مناسب ادامه خواهد یافت.

از ديگر خدماتى كه در اين مركز ارائه مى شود مي توان به درمان هاى ترميمى، عصب كشي ، جرمگيرى و غیره اشاره نمود.  بنابراين در اين مركز دندانپزشكى كودكان مى توانيد از همان ابتداى رويش دندانها با مراجعات منظم از سلامت دهان و دندان كودك اطمينان حاصل نماييد و با دريافت اطلاعات كافى در رابطه با تغذيه و بهداشت كودكان، عادات بهداشتى مناسبى را در كودك خود ايجاد نماييد.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در فردیس کرج

 

خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی کودکان ارائه می شود؟

در یک کلینیک دندانپزشکی کودکان تمامی خدمات مربوط به دندانپزشکی ارائه می شود که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

حفظ و نگهداری از دندان های جزء مهم ترین وظایف دندانپزشک و والدین و کودک محسوب می شود به همین علت با مراجعه به موقع به دندانپزشکی برای معاینه ، دندانپزشک اطفال می تواند در صورت نیاز از روش های مربوط به پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده کند.

فلورایدتراپی و فیشورسیلانت از جمله تکنیک های مربوط به پیشگیری از پوسیدگی و آسیب به دندان ها می باشد که در آن وارنیش فلوراید را بر روی سطح دندان ها می زنند و این کار مقاومت دندانها را در مقابل پوسیدگی دندان افزایش می دهد.

اما فیشورسیلانت یا شیار پوش ماده ای است که بر روی دندان های آسياب برای پر کردن شیارهای دندان زده می شود تا مواد خوراکی در بین شیارهای موجود بر روی دندان آسیاب گیر نکند و باعث پوشیدگی دندان های نشود.

  • ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری زمانی انجام می شود که متخصص دندانپزشکی کودکان در جلسات معاینه متوجه وجود ايراداتى در رشد دندان ها و فک می شوند در این صورت کودک را برای درمان و بررسی دقیق تر نزد یک متخصص ارتودنسی خوب و مجرب می فرستند تا در صورت نیاز اقدام پیشگیری انجام شود.

انجام ارتودنسی پیشگیری باعث می شود که روند رشد دندان ها مرتب انجام شود و دیگر کودک در سنین بالا نیازی به ارتودنسی و جراحی فک نداشته باشد.

  • کشیدن دندان

زمانی که دندان به مقدار زیادی از بین رفته باشد یک دندانپزشک کودکان خوب و مجرب تمام سعی خود را می کند که دندان را در دهان کودک حفظ کند.

اما در صورتی که با روش های ترمیمی نتواند آن را در دهان حفظ نماید مجبور به کشیدن آن می شود.

زمانی که دندان شیری کشیده می شود، دندانپزشک کودکان برای اینکه فضای کافی برای رشد دندان دائمی را حفظ نماید از دستگاه فضا نگهدار استفاده می کند.

فضا نگهدار ها مانع از حرکت دندان به سمت فضای خالی شده و به این ترتیب فضای کافی برای رشد دندان دائمی در دهان کودک حفظ می شود.

اما در صورتی که دندان دائمی از دهان کشیده شود دیگر دندانی در ان جا رشد نخواهد کرد و آن فضا برای همیشه خالی خواهد ماند مگر اینکه فضانگهدار در آن فضا قرار داده شود.

درباره هر یک از خدمات فوق به طور جامع در مقالات متعددی که تهیه شده و در وب سایت موجود است توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

 

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات