دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج کیست ؟ والدینی که به دنبال بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان کرج هستند ، بهتر است این مقاله را مطالعه کنند تا اطلاعات مفیدی درباره نحوه انتخاب متخصص دندانپزشکی کودکان و معیارهای انتخاب او به دست آورند. بهتر است بدانید یک متخصص دندانپزشکی اطفال ، پس از اتمام دوره دندانپزشکی عمومی خود با شرکت در آزمون تخصص می تواند یکی از ده رشته تخصصی دندانپزشکی را انتخاب کند که دندانپزشکی کودکان نیز جزء آن ها باشد.

 

فهرست مطالب

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج - دکتر حجازی

خدماتی که در مرکز دندانپزشکی کودکان در کرج ، ارائه می شود :

  • ارتودنسی کودکان
  • ارتودنسی پیشگیری
  • فلورایدتراپی
  • جرمگیری
  • سفید کردن دندان
  • اصلاح طرح لبخند
  • عصب کشی
  • کشیدن دندان
  • هدایت رفتاری کودکان
  • و غیره.

در مورد خدمات ارائه شده در دندانپزشکی کودکان ، به طور جداگانه در مقالات جامعی توضیح داده ایم و در وب سایت موجود است ، برای مطالعه می توانید به آن ها مراجعه کنید.

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج – فردیس

فردیس ؛ جزء یکی از مناطق پرجمعیت کرج می باشد ، کسانی که در این منطقه می خواهند کودک خود را به دندانپزشکی کودکان ببرند ، در یافتن دندانپزشکی اطفال فردیس دچار مشکل خواهند شد . چرا که تعدادی کلینیک دندانپزشکی در فردیس کرج وجود دارد که خدمات دندانپزشکی کودکان را به بیماران ارائه می کند. اما متأسفانه هیچ مطب دندانپزشکی اطفال در فردیس وجود ندارد. بنابراین ، بسیاری از والدین برای یافتن متخصص دندانپزشکی کودکان به کرج مراجعه کنند. دکتر ماندانا حجازی جزء یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان هستند که در کرج فعالیت می کنند. مردم کرج می توانند با تماس با کلینیک و مراجعه حضوری اقدام به معاینه و درمان مشکلات دندانی و دهانی کودک خود کنند.

 

 

دندانپزشکی شبانه روزی کودکان در کرج

گاهی به دلیل سهل انگاری یا عدم توجه به بهداشت دهان و دندان کودکان ، پوسیدگی هایی در دندان کودکان ایجاد می شود که در صورت عدم درمان می تواند به سرعت منجر به ایجاد درد دندان شیری ، آبسه دندان شیری و در آخرین مرحله تبدیل به سلولیت شود. بنابراین ، بسیاری از مواقع به دلیل ایجاد ناگهانی این عوارض ، والدین ممکن است برای کاهش درد کودکان خود به دنبال یک دندانپزشکی شبانه روزی کودکان در کرج باشند ، زیرا بسیاری از کودکان ممکن است به دلیل درد دندان از خوردن و آشامیدن خودداری کنند که خود این وضعیت، شرایط را بدترکرده و منجر به تب شدید و بی حالی در کودک می شود. همچنین ؛ این عفونت ها می تواند به سرعت پیشرفت کرده و منجر به وخیم تر شدن اوضاع شود. بنابراین ، يافتن يك كلينيك شبانه روزى كودكان در كرج می تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف نماید.

نحوه انتخاب متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج

در مقالات مرتبط درباره نحوه انتخاب دندانپزشک کودکان و ویژگی های او صحبت کردیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید ، اما حتما به موارد ذیل توجه داشته باشید : متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج تنها به درمان کودکان می پردازد ولی یک دندانپزشک در کرج ممکن است که علاوه بر کودکان ، اقدام به درمان بزرگسالان نیز نماید. عنوان جراح و دندانپزشک تنها به کسانی اطلاق می شود که بعد از یک دوره شش ساله عنوان دکترای دندانپزشکی عمومی را به دست آورده اند اما یک متخصص دندانپزشکی کودکان بعد از شش سال ، سه سال نیز دوره تخصص دندانپزشکی کودکان را گذرانده است ؛ بنابراین تنها کسانی که در مهر خود از عنوان متخصص استفاده می کنند ، دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان می باشند.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج - دکتر حجازی

 

هنگام انتخاب دندانپزشک اطفال ، حتما نظر کودک خود را بپرسید و اجازه دهید کودک تان محیط دندانپزشکی را مشاهده کند و تصمیم بگیرد. والدین خود با متخصص دندانپزشکی اطفال صحبت کرده و رفتار او را بررسی کنند. محیط دندانپزشکی را نیز مشاهده کنید که مناسب کودک شما باشد و تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان را داشته باشد. حتما محیط دندانپزشکی دارای اتاق انتظار جداگانه و مخصوص کودکان باشد تا آن ها در آنجا متوجه گذر زمان نشوند. محیط دندانپزشکی برای کودکان معلول و ناتوان نیز مناسب باشد.

هدایت رفتاری کودکان در دندانپزشکی

امروزه آموزش هایی که به والدین و کودکان داده می شود باعث شده که کودک از مراجعه به دندانپزشکی لذت ببرد و نسبت به قبل دچار ترس و اضطراب نشود. برای هدایت رفتاری کودکان ، فرد باید درک کافی از نوع رفتارهای کودک داشته باشد ، یک متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان در دوره تخصص خود با روانشناسی کودکان آشنا شده و به همین علت می تواند والدین را به درستی راهنمایی کند و میزان ترس و اضطراب در کودک را کاهش دهد. طبق بررسی های انجام شده متخصصین متوجه شده اند که منشاء اصلی نگرانی های کودک هنگام مراجعه به دندانپزشکی ، خانواده است. به عنوان مثال برخی از والدین برای تهدید کودک اقدام به ترساندن کودک از آمپول و دکتر می کنند که این باعث ایجاد ذهنیت منفی و ترسناک در کودک می شود. همچنین برخی از والدین از تجربیات بد خود را از دندانپزشکی در مقابل کودک بازگو می کنند که می تواند در کودک استرس ایجاد کند. بنابراین توصیه ما به والدین محترم این است که هنگام صحبت و برخورد با کودک دقت کافی را داشته باشند.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج - دکتر حجازی

مواردی که باعث کاهش ترس کودک از متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج می شود به شرح ذیل است :

  • محیط دندانپزشکی کودکان به گونه ای طراحی شده باشد که مناسب کودکان باشد و کودک با حضور در آن محیط احساس آرامش کند.
  • والدین برای آشنایی کودک با محیط دندانپزشکی برای او ویدیوها و کتاب های مرتبط تهیه کنند یا اسباب بازی های دندانپزشکی خریده و درباره دندانپزشکی و فواید مراجعه به آن به کودک توضیح دهند.
  • خاطرات و تجربیات بد خود را به کودک تعریف نکنند و اجازه ندهند اطرافیان شان نیز این کار را انجام دهند.
  • کودک را به هیچ وجه از دکتر و آمپول نترسانید.

با رعایت موارد فوق دیگر هنگام مراجعه به متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج ، کودک رفتارهای نامناسبی از خود نشان نمی دهد و باعث می شود که با معاینه و درمان به موقع دندان های زیبایی در کودکی و بزرگسالی داشته باشد.

اهمیت مراقبت از دندان از نظر متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج

مراقبت از دندان ها جزء مهم ترین مواردی است که والدین باید به آن توجه کنند و به کودک خود نیز آموزش دهند.

  1. در دوران کودکی والدین باید با رعایت مواردی که دندانپزشک توضیح می دهد سلامت دندان های کودک را حفظ کند بنابراین در موقع خواب از دادن شیر و شیشه شیر یا پستانک به کودک خود پرهیز کنید.
  2. پس از هر بار شیر دادن با یک دستمال مرطوب و نرم لثه کودک را تمیز کنید.
  3. پس از رویش دندان های کودک با مسواک های انگشتی برای مسواک زدن دندان های کودک استفاده کنید و با بزرگ تر شدن کودک نحوه صحیح مسواک زدن را به او آموزش دهید.
  4. همچنی با رویش اولین دندان های شیری کودک را برای معاینه و چکاپ به بهترین دندانپزشکی اطفال در کرج ببرید.

 

 

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج

دکتر ماندانا حجازی ، از بهترین متخصص های دندانپزشکی کودکان در کرج ، سالیان بسیاری است در این زمینه ، در حال فعالیت می باشند ؛ در ذیل ، به برخی از خدماتی که توسط ایشان ارائه می شود ، اشاره شده است ؛ با ما همراه باشید .

عصب کشی دندان

در مواقعی که میزان پوسیدگی دندان کودکان ، بسیار بوده ؛ به طوری که به عصب آن برسد ؛ درمان به موقع ، اهمیت به سزایی دارد ؛ چرا که ، می تواند منجر به بروز عواقب جبران ناپذیری گردد ؛ بنابراین ، به والدین توصیه می گردد ؛ به هیچ عنوان ، در درمان دندان های شیری و دائمی کودکان بی توجه نباشند ؛ چرا که ، حفظ سلامت هر دو نوع این دندان ها ، اهمیت بسیاری دارد. در برخی از مواقع ؛ والدین ، تمایل به کشیدن دندان شیری خراب دارند ؛ در این باره لازم به ذکر است ، حفظ دندان های شیری ، اهمیت به سزایی دارد و تنها در صورتی که هیچ راه درمانی وجود نداشته باشد ؛ بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج ، اقدام به کشیدن دندان شیری می کند.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج - دکتر حجازی

ارتودنسی پیشگیری

در صورتی که بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال کرج ، پس از انجام معاینات مورد نیاز تشخیص دهد ؛ کودک ، به ارتودنسی پیشگیری نیاز دارد ؛ او را به متخصص ارتودنسی ، معرفی می کند و بدین ترتیب ، با انجام این روش درمانی در بزرگسالی ، دیگر نیاز به ارتودنسی و همچنین ، جراحی نخواهد بود .

فیشورسیلانت

فیشورسیلانت ؛ روشی جهت محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی می باشد ؛ بدین طریق که با پر کردن شیارهای ریز دندان ها ، از ورود و باقی ماندن باکتری و مواد غذایی در میان آن ها جلوگیری کرده و بدین ترتیب ، از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری می شود . لازم به ذکر است ؛ امکان دریافت نتایج مطلوب از این روش درمانی در دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند ، وجود نخواهد داشت ؛ در واقع ، همانطور که در فوق به آن اشاره شد ؛ فیشورسیلانت ، روشی پیشگیرانه است و با انجام آن می توان از مشکلات دندانی در آینده ، جلوگیری کرد . لازم به ذکر است ؛ ماده فیشورسیلانت ، همرنگ دندان ها بوده و به همین علت ، ظاهر آن ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج - دکتر حجازی

هزینه درمان دندانپزشکی کودکان توسط متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج چقدر می باشد ؟

باید در نظر داشت برخلاف تصور عموم مردم که صرف هزینه برای دندان های شیری که قرار است در آینده بیوفتند، کاری بیهوده است، وجود دندان های شیری تضمین کننده رویش مناسب و صحیح دندان های دائمی در آینده است و در صورت زود از دست رفتن این دندان ها ، رویش دندان های دائمی دچار اختلال خواهد شد. همچنین ایجاد یک عادت بهداشتی در کودکی مانند مراقبت از دندان ها و مسواک زدن سبب می شود در آینده نیز کودک از دندان های دائمی خود مراقبت کند. پوسیدگی های دندان های شیری در صورت عدم درمان سبب خواهد شد که باکتری های همچنان در دهان کودک باقی بمانند و بعد از رویش دندان های دائمی در صورت تغذیه و بهداشت نامناسب این باکتری ها با فعالیت خود سبب پوسیدگی دندان های دائمی شوند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات