دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

کلینیک دندانپزشکی کودکان

فهرست مطالب

کلینیک دندانپزشکی کودکان

با رویش اولین دندان شیری در کودک والدین بهتر است برای اینکه کودک شان دندان های زیبا و سلامی داشته باشد او را به یک کلینیک دندانپزشکی کودکان خوب ببرند تا توسط بهترین دندانپزشک کودکان تحت معاینه قرار گرفته و نکات مربوط به بهداشت و دهان در کودکان را به آن ها آموزش دهد.

شاید برخی از والدین گمان کنند که چون دندان شیری پس از مدتی می افتد نیازی به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی کودکان و معاینه نیست در حالی که این چنین نبوده و سالم و مرتب بودن دندان های شیری باعث سلامت دندان های دائمی می شود.

والدین برای اینکه بتوانند به راحتی و در هر زمانی به دندانپزشک خود دسترسی داشته باشند به آن ها توصیه می شود به نزدیک ترین کلینیک دندانپزشکی کودکان به محل سکونت شان مراجعه کنند.

برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان راه های متفاوتی وجود دارد که در مقاله مربوط به آن توضیحاتی مطرح شده است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید و با توجه به نکاتی که در آن مقاله ذکر شده بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کنید.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی کودکان ارائه می شود :

از جمله خدماتی که در بهترین کلینیک دندانپزشک کودکان ارائه می شود به شرح ذیل می باشد.

تکنیک های جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان می باشد، به همین علت زمانی که کودک برای معاینه به دندانپزشکی کودکان برده می شود، دندانپزشک پس از معاینه از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان استفاده می کند.

فلوراید تراپی و فیشور سیلانت دو روش برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می باشد.

در فلوراید تراپی ، وارنیش فلوراید بر روی دندان های کودک مالیده می شود و باعث افزایش مقاوت دندان در مقابل پوسیدگی ها می گردد.

اما فیشور سیلانت که به معنای شیار پوش است برای جلوگیری از پوسیدگی بر روی دندان ها آسیاب زده می شود و به این ترتیب باعث پوشانده شدن شیار های موجود بر روی آن دندان ها شده و بنابراين دندان با گیر کردن مواد خوراکی در شیارها دچار پوسیدگی نمی شود.

عصب کشی دندان

در مواقعی که پوسیدگی دندان به قدری زیاد بوده که به ریشه دندان رسیده باشد دندان پزشک برای حفظ دندان در دهان کودک اقدام به عصب کشی می کند.

در این روش بخش پوسیده شده دندان با استفاده از دستگاه های مخصوص برداشته می شود و پس از تمیز نمودن کانال های دندان، با مواد مخصوصی پر می شود.

ارتودنسی پیشگیری

همانطور که از نام این روش مشخص است برای پیشگیری از نامرتبی های دندان انجام می شود، در این روش درمانی دندانپزشک اطفال خود در صورتی که مشاهده کند که دندان ها به صورت نامرتب رشد می کنند و در بزرگسالی باعث بروز مشکلاتی برای کودک می شود، کودک را به یک متخصص ارتودنسی خوب معرفی می کند تا با استفاده از ارتودنسی پیشگیری مانع از بروز عارضه های دهان و دندان شود.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات