دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشک اطفال کیست

فهرست مطالب

بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

دندانپزشک اطفال کیست ؟ دندانپزشک اطفال ، یکی از شاخه های دندانپزشكی می باشد که با کودکان از رویش اولین دندان تا نوجوانی سروکار دارد ؛ دندانپزشک اطفال پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی با گذراندن آزمون ورودی وارد دوره تخصصی شده و پس از ۳ سال و گذراندن آزمون بورد تخصص می تواند دانشنامه خود را دریافت نماید.

دندانپزشک کودکان ، در زمینه سلامت دهان و دندان کودکان مشغول به فعالیت است و با تجربه و دانشي که دارد ، می تواند ناهنجاری و آسیب هایی که در دهان و دندان کودک به وجود آمده است را رفع کند ؛ یک دندانپزشک اطفال خوب باید به علم روانشناسی کودکان آشنا بوده و برخورد صحیح با کودکان را بداند تا بتواند اعتماد آن ها را جلب کند.

 

نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان چه زمانی می باشد ؟

دندانپزشک اطفال کیست ؟ دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشک کودکان و نوجوانان به والدین توصیه می کند ، بهترین زمان برای معاینه دندان های کودکان زمانی است که اولین دندان کودک شروع به رویش می کند.

در صورتی که کودک از زمان اولین رویش دندان تحت معاینه و نظارت دندانپزشک اطفال قرار گیرد ، اگر دچار ناهنجاری فکی یا دندانی باشد در سنین کم پیشگیری و درمان شده و در بزرگسالی نياز به درمان های پيچيده ندارند.

شاید این زمان برای نخستین ویزیت زود به نظر برسد اما از همین سنین پایین کودک با دندانپزشکی اطفال آشنا شده و آموزش های رفتاری مناسب برای رفتن به دندانپزشکی را پیدا می کند.

برخی از والدین این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

  • باید به آن ها گفت برای انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • دندانپزشک اطفال باید برخورد مناسبی با والدین داشته باشد و در صورتی که والدین در خصوص بهداشت و آسیب دندان های کودک سهل انگاری کرده بودند آن ها را سرزنش نکند.
  • محیط دندانپزشکی کودکان مجهز بوده و فضای مناسب برای کودکان را داشته باشد.
  • یک دندانپزشک کودکان خوب نباید درباره همکاران خود بدگویی کند.
  • یک دندانپزشک اطفال خوب نباید مدت طولانی انتظار را به بيماران تحميل كند ؛ زيرا كودكان تحمل كمی دارند و به سرعت حوصله شان سر رفته و كم طاقت می شوند.
  • متخصص دندانپزشک کودکان ، باید با کودک صادق باشد و در صورتی که قرار است دردی را تحمل کند شدت و علت آن را به کودک بگوید.
  • در مقابل کودک از مسائلی که مناسب سن او نیست ، صحبت نکند.
  • راهنمایی های مورد نیاز برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان را به والدین آموزش دهد.

بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

برخی از والدین ممکن است ، این سوال در ذهن شان ایجاد شود که در ناحیه ای که سکونت دارند ، بهترین دندانپزشک اطفال کیست تا کودک خود را نزد آن ببرند ؛ در مقالاتی که درباره بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال صحبت کرده ایم درباره نحوه انتخاب و ویژگی های بهترین دندانپزشک کودکان صحبت کرده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

دندانپزشک اطفال کیست ؟ دکتر ماندانا حجازی یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان در کرج می باشند که دارای بورد تخصصی دندانپزشکی کودکان بوده و همچنین ، به عنوان مدرس در دانشگاه نیز مشغول به فعالیت می باشند ؛ والدین محترم برای مراجعه به مطب ایشان می توانند آدرس و شماره تماس را در وب سایت مشاهده کنند.

دندانپزشک اطفال کیست

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی

دندانپزشکی کودکان شبانه روزی به منظور ارائه خدمات در تمامی ساعات شبانه روز برای والدین ایجاد شده است تا والدین در صورتی که کودک شان دچار آسیب های دندانی شد به راحتی بتوانند به دندانپزشکی کودکان مراجعه کنند ؛ در کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان تمامی خدمات مورد نیاز برای درمان دندان ارائه می شود.

در دندانپزشکی کودکان چه خدماتی ارائه می شود و بهترین دندانپزشک اطفال کیست ؟

معاینه و ارزیابی دقیق ناهنجاری و آسیب های دهان و دندان کودکان

  • جرم گیری و فیشور سیلانت
  • فلورایدتراپی
  • فضانگهدارنده ها
  • دندانپزشکی زیبایی
  • ارتودنسی پیشگیری
  • و غیره

ارتودنسی کودکان

زمانی که بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال تشخیص دهد که کودک شما نیاز به درمان ارتودنسی پیشگیری دارد ، به شما یک متخصص ارتودنسی خوب را معرفی می کند تا شما با مراجعه به او بتوانید از بروز ناهنجاری های فکی و دندانی در سنین بزرگسالی فرزند خود پیشگیری کنید.

یک متخصص ارتودنسی کودکان پس از معاینه با استفاده از وسایل مخصوص ارتودنسی و تعیین طول درمان یک برنامه مشخص برای کودک تان تهیه می کند ؛ شما بهتر است برای این که درمان کودک تان موفق آمیز باشد ، روند درمان را پیگیری کرده و کودک خود را در رعایت بهداشت دهان و دندان کمک کنید.

دندانپزشک اطفال کیست ؟

فلوراید تراپی

فلوراید ، یک ماده‌ معدنی بوده که در پوسته زمین وجود دارد و در طبیعت به وفور یافت می ‌شود ؛ در اغلب مواقع ، به منظور جلوگیری از بروز پوسیدگی در دندان ها فلوراید را به آب آشامیدنی اضافه می ‌کنند ؛ فلوراید ، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز فواید بسیاری دارد.

در بسیاری از خمیر دندان ها نیز ماده معدنی فلوراید وجود دارد ، اما افراد باید دقت کنند که استفاده از ديگر محصولات فلوراید تنها پس از معاينه و تجويز توسط دندانپزشک استفاده شود ؛ چرا که استفاده بیش از حد از فلوراید ، نیز سبب ايجاد مشكل براى افراد می شود.

فلوراید تراپی ، حتی برای کودکانی که پوسیدگی دندان نیز ندارند ، استفاده می شود ؛ چرا که با استفاده از این روش می توان از پوسیدگی دندان های آن ها جلوگیری کرد.

متخصص دندانپزشک کودکان ، توصیه می کند خمير دندان حاوى فلورايد ، در کودکانی که توانایی تف کردن را ندارند ، استفاده نشود ؛ چرا که وارد شدن فلوراید به بدن در طولانى مدت سبب ايجاد مسموميت مى شود.

هنگامی که متخصص دندانپزشک اطفال ، روش فلوراید تراپی را به عنوان یک روش درمانی به والدین معرفی می کند ؛ بسیاری از آن ها در رابطه با عوارض ناشی از آن اظهار نگرانی می کنند ، در این باره باید ذکر شود که فلوراید تراپی ، هیچ گونه عوارضی برای بیماران ندارد.

دندانپزشک اطفال کیست

فضا نگهدارنده ها

فضا نگهدارنده ها ، به دو نوع فضا نگهدارنده متحرک و ثابت تقسیم می شوند ؛ زمانی روش درمانی فضا نگهدارنده ها ، به والدین پیشنهاد می شود که کودکان به دلایلی دندان های شیری خود را زودتر از موعد اصلی از دست دهند ؛ در این مواقع از فضا نگهدارنده ها جهت نگه داری فضای خالی جهت رویش دندان های دائمی استفاده می شود ؛ در صورتی که از فضا نگهدارنده ها استفاده نشود امکان این که فضای خالی موجود در دهان توسط دندان های دیگر پر شود ، بسیار زیاد است.

در این صورت دیگر فضای خالی جهت رویش دندان دائمی وجود نداشته و دندان دائمی با کمبود فضا مواجه می گردد و در این حالت دندان ها بر روی هم رفته و نامرتبی دندان ها رخ می دهد و کودک در بزرگسالی نیاز به روش درمانی ارتودنسی جهت رفع نامرتبی های دندان خود پیدا می کند ، بنابراین فضا نگهدارنده یک روش پیشگیری می باشد.

سفید کردن دندان کودکان چگونه است ؟

برخی از والدین ، از بد رنگی دندان های کودک خود ناراضی بوده و در پی رفع بد رنگی ها و سفید کردن دندان آن ها هستند ؛ در ذیل ، به طور مختصر در ارتباط با بروساژ ، توضیح خواهیم داد.

بروساژ ، به منظور رفع بد رنگی های سطحی دندان کودکان ، انجام می گیرد ؛ بدین صورت که متخصص دندانپزشک کودکان ، با استفاده از ابزار مخصوص و خمیر بروساژ ، بد رنگی دندان های کودکان را از بین می برد.

منظور از جرمگیری دندان کودکان چیست ؟

پلاک های چسبنده مواد غذایی و نوشیدنی ها ، به دندان ها چسبیده و به مرور زمان ، به تدریج سفت می شوند که به آن ها ، جرم دندان می گویند ؛ لازم به ذکر است جرم دندان ، با استفاده از مسواک از بین نمی رود.

جرمگیری دندان ، دارای اهمیت به سزایی است ؛ چرا که عدم انجام آن ، منجر به افزایش احتمال بروز پوسیدگی در دندان ها می شود.

بنابراین ، با جرمگیری دندان می توان از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کرد ؛ علاوه بر آن ، جرمگیری دندان ، از بروز بیماری های لثه نیز جلوگیری می کند.

عصب کشی دندان کودکان

از طریق عصب کشی دندان ، می توان دندان های آسیب دیده را حفظ کرد و به درمان پوسیدگی دندان ها ، پرداخت .

آیا عصب کشی برای دندان های شیری نیز انجام می شود ؟ بله .

در نهایت ، به تمامی والدین توصیه می شود ، به منظور سلامت دندان کودکان خود آن ها را هر شش ماه یک بار به منظور چکاپ ، نزد متخصص دندانپزشک اطفال ، ببرنند ؛ بدین ترتیب ، می تواند از بروز بسیاری از عواقب جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات