عفونت و سلولیت در دندانپزشکی

عفونت و سلولیت در دندانپزشکی : در ابتدا باید متذکر شویم که سلولیت نوعی عفونت است. یکی از مهمترین اعضای صورت دندان است که باید در حفظ و نگه داری آن بسیار تلاش کرد زیرا بدون دندان مشکلات زیادی به وجود می آید. یکی از راه های نگه داری دندان ها مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است.

عفونت و سلولیت در دندانپزشکی

لثه و دندان در معرض خطر عفونت و بیماری های فراوانی می باشند.

پیدا کردن دلیل اصلی عفونت دهان و دندان یکی از مهم ترین مواردی که در، درمان عفونت دندان اهمیت دارد، که البته رسیدن به علت واقعی عفونت امری مهم و دشوار است.

در بسیاری از موارد وجود دندان پوسیده ای که مدت ها درمان نشده است می تواند دلیل عفونت باشد.

در موارد دیگر دندان عقل نهفته در لثه یا دندان ترک خورده می تواند دلیل عفونت باشد.

با توجه به این که دندانپزشکی روز به روز پیشرفت می کند، برای درمان عفونت راه های بسیاری وجود دارد ، برای درمان عفونت حتی راه های خانگی هم وجود دارند که تاثیر گذار هستند.

هر ناحیه یا قسمت از دهان می تواند مستعد عفونت باشد وعلائم عفونت : تب کردن، دندان  درد، تورم صورت، تورم گردن و بوی بد دهان و … می باشد.

انواع عفونت دندان :

التهاب استخوان : هنگامی که عفونت در استخوان نگهدارنده اطراف دندان به صورت محدود بماند التهاب استخوان رخ می دهد. عوارض آن حساسیت دندان نسبت به ضربه است. فرد در این شرایط احساس می کند که دندان مقداری از حفره ی خود بیرون زده است.

سلولیت : هنگامی که عفونت از استخوان خارج شود و به بافت نرم وارد شود موجب ایجاد تورم می شود. در این شرایط عفونت در یک محل باقی نمی ماند .

آبسه : اگر عفونت در یک محل و چرک هم در همان محل وجود داشته باشد آبسه تشکیل می شود.

در بعضی شرایط آبسه عضلات را تحت فشار قرار می دهد به گونه ای که فرد نمی تواند به راحتی دهان خود را باز و بسته کند.

علائم سلولیت دندان :

• درد در قسمتی از دهان که دچار عفونت شده است.
  • بوی بد دهان یکی دیگر از علائم سلولیت می باشد.
  • درصورتی که عفونت درمان نشود، ممکن است حالت تهوع، تب ، لرز و استفراغ اتفاق می افتد.

دارو های موثر در درمان سلولیت :

دراین شرایط معمولا آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار می گیرد و توصیه می شود از دارو هایی که دکتر تجویز نکرده است استفاده نشود.