دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس

برخی از افراد که دچار ناهنجاری هایی در دندان و فک خود هستند و در کرج يا فرديس زندگی می کنند برای درمان به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس هستند تا با مراجعه به او ناهنجاری های دندان و فک خود را برطرف کنند. دکتر ماندانا حجازی بهترین متخصص ارتودنسی کودکان هستند ، که می توانید نمونه کارهای ایشان را در گالری سایت یا اینستاگرام مشاهده نمایید.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و فرديس

این مشکل ارتودنسی می تواند انواع مختلفی داشته باشد و صحیح ترین انتخاب در این مورد این می باشد که فرد بر اساس نوع مشکل (و البته سن خود) به یک متخصص دندانپزشکی کودکان خوب ، بهترين متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت خوب در کرج يا فرديس مراجعه کند.

فهرست مطالب

کلینیک ارتودنسی در کرج

برای حل مشکل فرد، بایستی مشكل ارتودنسی بر حسب نوع ناهنجارى موجود طبقه بندى شود و مراجعه كننده بر مبناى اين طبقه بندى تحت درمان ارتودنسى قرار گيرد.

همانطور که عنوان شد ارتودنسی باید در مجموعه ای انجام شود که با دارا بودن تمام متخصصین دندانپزشکی مرتبط با ارتودنسی همه انواع ارتودنسی را در بربگیرد.

کلینیک ارتودنسی دکتر اصلانی و دکتر حجازی تنها کلینیک تخصصی ارتودنسی کرج می باشد که در آن تمام متخصص های دندانپزشکی بصورت اختصاصی روی ارتودنسی فعالیت می کنند.

ارتودنسى در كودكان

اولين نوع مشكل ارتودنسى كه در اين طبقه بندى مورد بحث قرار مى گيرد مشكل ارتودنسى كودكان مى باشد.

اولین ویزیت ارتودنسی در سن ۷سالگی صورت می گیرد و هدف از انجام این ویزیت،تحت نظر گرفتن آن دسته از مشکلات ارتودنسی است که با افزایش سن، امکان تصحیح آنها از بین می رود.

در  اين کلینیک ارتودنسی کرج ، ارتودنسی دندان کودکان توسط دکتر ارتودنسی کودکان یعنی متخصص دندانپزشکی اطفال (دکتر ماندانا حجازی) به بهترین شکل انجام می شود. دکتر ماندانا حجازی بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج بوده و مدرس دانشگاه نیز می باشند.

این ارتودنسی در کودکان معمولاً توسط ارتودنسی متحرک (پلاک متحرک) انجام می شود.

پس از تحت نظر گرفتن فرد و انجام ارتودنسی اطفال توسط متخصص ارتودنسی کودکان ، دیگر مشکل ارتودنسی حادی باقی نخواهد ماند تا با افزایش سن امکان درمان آن از بین برود.

لازم به ذكر است دکتر ماندانا حجازی به همراه دکتر فرزین اصلانی در این زمینه کتابی جامع را به نام ( دستگاه های متحرک و نگهدارنده های ارتودنسی ) ترجمه نموده اند که برای دانشجویان دندانپزشکی قابل استفاده می باشد.

فواید ارتودنسی کودکان

کمک به بهبود سلامت و بهداشت دهان و دندان

بزرگترین مزیت ارتودنسی ، علاوه بر صاف و مرتب نمودن دندان ، آسان تر نمودن رعایت بهداشت دهان و دندان ، از طریق تراز نمودن دندان هاست. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن دندان ها ، در مواردی که دندان ها دچار شلوغی بوده و نامرتب باشند ، برای کودکان بسیار دشوار است. عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان موجب می شود ، که دندان ها دچار پوسیدگی شده و مشکلاتی برای سلامت دهان و دندان ، ایجاد شود.

کمک به بهبود گفتار و جویدن غذا

یکی دیگر از مزایای ارتودنسی ، که تاثیر مستقیمی بر روی سلامت کودکان می گذارد ، کمک به بهتر جویدن غذاست. در صورتی که دندان ها نامرتب باشند ، ممکن است غذا به درستی جویده نشود و در دراز مدت ، سبب ایجاد مشکلات گوارشی در کودک شود. همچنین قرار گرفتن دندان ها در موقعیت مناسب ، سبب می شود که کودک بتواند تلفظ صحیحی در ادای کلمات داشته باشد ، و همین امر سبب بهبود توانایی تکلم کودک می شود.

 

 

تقویت اعتماد به نفس

معمولا کودکانی که دارای مشکلات فکی و نامنظمی دندان ها هستند ، به سبب اینکه ممکن است مورد آزار و تمسخر هم سن و سال های خود قرار گیرند ، از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند. انجام درمان های ارتودنسی در سنین پایین سبب می شود ، که با منظم و مرتب کردن دندان ها و رفع مشکلات فکی ، کودک لبخند زیبایی داشته باشد و همین امر موجب می شود ، که کودک از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار باشد و این اعتماد به نفس ایجاد شده ، در بزرگسالی او نیز ادامه می یابد.

صرفه جویی در وقت

در صورتی که فرد دارای ناهنجاری های دهان و دندان باشد ، در نهایت باید برای درمان مشکلات و ناهنجاری ها ، درمان ارتودنسی را انجام دهد. در صورتی که درمان ارتودنسی در کودکی انجام نشود ، به ناچار در بزرگسالی باید انجام گیرد. ولی زمان آغاز درمان در ارتودنسی ، دارای اهمیت بسیاری است. در سنین کودکی ، ساختارهای دهان و دندان در حال رشد بوده و تکامل نیافته اند. همین امر سبب می شود که اصلاح مشکلات فک و دندان در سنین پایین ، در مدت زمان کوتاه تری انجام شود. موکول کردن ارتودنسی به سنین بالاتر ، چیزی جز دشواری ، زمانبر بودن و صرف هزینه زیاد در درمان ارتودنسی ، به دنبال ندارد.

صرفه جویی در هزینه

انجام ارتودنسی در بزرگسالی دشوارتر است ؛ همین امر سبب می شود بیماران نیاز به دفعات مراجعه بیشتری داشته باشند و به ناچار ، هزینه بیشتری نیز پرداخت کنند. زیرا ساختار دندان ها و فک ، در سنین بزرگسالی تکامل یافته و اصلاح ناهنجاری های آن ها ، امری سخت و زمان بر است ؛ که این امر هزینه های درمان ارتودنسی در بزرگسالی ، نسبت به ارتودنسی پیشگیری را چند برابر می کند.

مدت زمان درمان ارتودنسی در کودکان

با توجه به وضعیت دهان و دندان کودک ، نوع مشکلات و شدت آن ، مدت زمان درمان ارتودنسی در کودکان متفاوت است. در صورتی که کودک نیاز به استفاده از ابزار فضانگهدار دندان شیری یا وسیع کننده کام ، در سنین کم داشته باشد ، معمولا مدت زمان درمان ارتودنسی بین ۴ تا ۸ ماه طول می کشد. درمان ارتودنسی در سنین بالاتر و بر روی دندان های دائمی ، معمولا با بریس گذاری بر روی دندان ها انجام می شود. این درمان به ۶ ماه تا یک سال زمان نیاز دارد. زمان تقریبی درمان ارتودنسی کودکان ، تنها پس از معاینه او توسط متخصص ارتودنسی کودکان ، مشخص می شود و این زمان در هر کودکی متفاوت خواهد بود.

ارتودنسى نوجوانان و ارتودنسى در سنين بالا

پس از تکمیل ارتودنسی اطفال نوبت به حل مشکلات نامرتبی دندان ها می رسد که بایستی توسط ارتودنسی ثابت انجام شود. در این مرحله فرد بایستی به یک متخصص ارتودنسی خوب ارجاع شود.

دکتر فرزین اصلانی بهترین متخصص ارتودنسی کرج و مدرس دانشگاه در این کلینیک تخصصی ارتودنسی در کرج مسِئول انجام این ارتودنسی نوجوانان و ارتودنسی در سنین بالا می باشند.

در كنار تجربه بالاى اين دكتر ارتودنسى ،طراحى آرامش بخش محيط درمانى،مجهز بودن اين كلينيك ارتودنسى ، استريليزاسيون و بهداشتى بودن ابزارهاى ارتودنسى و كيفيت بالاى مواد مصرفى ارتودنسى موجب شده اين مجموعه تبديل به بهترين كلينيك ارتودنسى كرج شود.

ارتودنسى و جراحى فك ( ارتوسرجرى )

نوع دیگری از ارتودنسی وجود دارد که برای افراد دارای مشکل فکی درنظر گرفته می شود. این افراد بایستی جراح فک انجام دهند و انجام جراحی فک بدون ارتودنسی معمولاً توصیه نمی شود.

افراد نیازمند جراحى فك ،نیازمند ترکیبی از ارتودنسی و جراحی فک ( ارتوسرجرى يا جراحی ارتوگناتیک ) می باشند و كار آنها از یک سو با متخصص ارتودنسی و از سویی دیگر با جراح فک و صورت مرتبط می باشد.

انجام ارتودنسی پیچیده این افراد بایستی توسط متخصص ارتودنسی خوب و دوره دیده انجام شود.

دکتر فرزین اصلانی تنها فوق تخصص ارتودنسی در کرج و استان البرز می باشند که دوره فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک را در دانشكده دندانپزشكى شهيد بهشتى گذرانده اند و از تجربه کافی برای انجام این ارتودنسی جراحی فک برخوردار مى باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و فرديس

بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس برای جراحی فک

در ادامه  مقاله قصد داریم با بحث روی ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب کمک کنیم تا با آگاهی بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس را انتخاب کنید.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب به شرح ذیل می باشد:

یک متخصص ارتودنسی خوب باید سلامت بیمار را اولویت کاری خود قرار دهد و در تمام مراحل درمانی تعهد کاری خود را نشان دهد.

برخورد خوبی با بیمار داشته باشد و توضیحات کامل بخصوص در مورد پيچيده ترين نوع ارتودنسى يعنى ارتوسرجری ( ارتودنسي جراحي فك ) را بصورت مداوم در اختیار بیمار بگذارد.

بتواند در طول مسیر نسبتاً طولانی درمان،منبعی قوی از توصیه ها و راهنمایی ها را در اختیار بیمار بگذارد.

در مورد ارتودنسى دندان كودكان با متخصص دندانپزشكى اطفال و در مورد ارتودنسى جراحى فك با جراحان فک و صورت مجرب همكارى و آشنایی داشته باشد و بتواند به بیمار (بر حسب مشکل خاص وی) متخصص دندانپزشكى كودكان و جراح فک و صورت مناسب را معرفی نماید.

در حرفه خود باتجربه باشد و مهمتر از همه دانش کافی درباره انواع ارتودنسی (بخصوص جراحی فک) را داشته باشد.

یک متخصص ارتودنسی خوب زمان لازم را برای معاینه و بررسی روند درمان بیمار می گذارد و در صورتی که فرد سوالی داشت به سوالات او پاسخ می دهد.

همانطور که اشاره شد دکتر فرزین اصلانی تنها بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس می باشند که موفق به گذراندن دوره فوق تخصص ارتودنسی جراحی فک شده اند. ایشان اولین وب سایت فوق تخصصی ارتودنسی جراحی فک را در ایران بنیاد گذاشته اند که منبع اطلاعاتی کامل برای آن دسته از بیماران می باشد که در جستجوی جراحی فک می باشند.دكتر ماندانا حجازى نيز به عنوان بهترين متخصص دندانپزشكى كودكان در انجام ارتودنسى پيشگيرى ( ارتودنسى دندان كودكان ) با ايشان همكارى دارند.

نحوه انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس

  • برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی جراحی فک می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید، همچنین برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی می توانید در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از انتخاب متخصص ارتودنسی خوب درباره او تحقیق کنید و برای مشاوره به مطب او بروید.
  • در جلسه مشاوره درباره انتظارات تان از ارتودنسی كودكان،بزرگسالان یا جراحي فك با او صحبت کنید تا ارتودنتیست بتواند به خوبی شما را راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب خود با بیمارانی که در کلینیک حضور دارند، صحبت کنید و میزان رضایت آن ها را از انجام درمان نزد آن متخصص جویا شوید.
  • می توانید نمونه کارهای درمانی آن متخصص را درخواست کرده و مشاهده کنید.
  • برای مشاهده نمونه های درمانی دکتر فرزین اصلانی و دكتر حجازى می توانید به وب سایت ، اینستاگرام یا کانال تلگرام ایشان مراجعه کنید.

بهترين متخصص ارتودنسى فرديس

مشكلى كه براى ارتودنسى در فرديس وجود دارد اين است كه متخصص دندانپزشكى كودكان در فرديس مطب ندارد؛ كلينيك ارتودنسى ( مطب متخصص ارتودنسى ) نيز در فرديس داير نشده و جراح فك و صورت نيز در فرديس كرج مطب ندارد؛ازينرو براى درمانهاى ارتودنسى پيشگيرى طولانى مدت، درمان ارتودنسى پيچيده و تركيبى بخصوص ارتودنسى مخصوص به جراحى فك،به ساكنين فرديس توصيه مى شود كه از مراكز ارتودنسى كرج استفاده نمايند.

 

 

بررسی اقدامات قبل از انجام ارتودنسی ، توسط بهترين متخصص ارتودنسى فرديس

توجه به انتخاب ارتودنتیست : در نظر داشته باشید که انتخاب یکی از کاربلد ترین ارتودنتیست ها به بیمار بستگی داشته و باید دقت خود را برای یافتن دندان پزشکی که از دانش و مهارت فنی برخوردار است بالا ببرید . همچنین ارتودنتیست باید علاوه بر داشتن دانش و تجربه کاری ، از مهارت فنی قوی ای برخوردار بوده و بتواند با مراجعه کنندگان ارتباط خوبی برقرار کنند  .

مشاوره : گرفتن وقت مشاوره از منشی دندان پزشک ، جهت مشورت در رابطه با انتخاب نوع درمان ارتودنسی بسیار مهم می باشد . برای اینکار پزشک با تجویز عکس های رادیولوژی ، ساختار دندان ها و موقعیت فکتان را بررسی می کند . در زمان مشاوره با پزشک مواردی نظیر :

  • انتظار فرد از نتایج حاصل از ارتودنسی تا حد زیادی مشخص می شود .
  • از مدت زمان قرار گرفتن ارتودنسی بر روی دندان های مشخص اطلاع پیدا می کنید .
  • نسبت به مشکلات دندان هایتان ، به دید کاملی از هزینه های ارتودنسی خواهید رسید .
  • از زمان مراجعه به دندان پزشک برای تنظیم بریس ها مطلع می شوید .

معاینات پایه : یکی دیگر از مواردی که دندانپزشک پیش از انجام ارتودنسی بیمار را به انجام آن وادار می کند ، معاینه دهان و عکس برداری با استفاده از اشعه ایکس می باشد. حال تمام اقداماتی که قبل از قرار گرفتن بریس ها بر روی دندان ها باید انجام گیرد مشخص می شود . در صورتی که فرد دندان های اضافی داشته باشد ، پزشک باید آن ها را بکشد ؛ زیرا دندان ها نیاز به فضایی برای قرار گیری در موقعیتی مناسب خواهند داشت که در غیر اینصورت ، دندان ها به جلو رانده شده و لثه ها تحلیل می روند و ظاهر فرد در پی آن تغییرات بدی را به خود می گیرد .

قیمت ارتودنسی در کرج چقدر می باشد؟

برخی از افراد برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی کرج و فردیس ، هزینه پیشنهادی توسط آن ارتودنتیست را ملاک انتخاب خود قرار می دهند که کار درستی نیست و بهتر است ملاک انتخاب خود را مهارت و تجربه ارتودنتیست قرار دهند.

باید گفت دکتر فرزین اصلانی درباره هزینه ارتودنسی جراحی فک مقاله جامعی تهیه کرده و در وب سایت خود قرار داده است که برای کسب آگاهی می توانید به آن مراجعه کنید.

با مراجعه به دکتر فرزین اصلانی برای ارتودنسی می توانید از ارتودنسی اقساطی در کرج و همچنين ارتودنسى ارزان در كرج برای درمان ناهنجاری های دندان و فک خود استفاده کنيد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات