دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

بهترین دندانپزشک اطفال

فهرست مطالب

بهترین دندانپزشک اطفال

در این مقاله نکات مهم در انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال را با شما درمیان می گذاریم. همانطور که می دانید کودکان جزء مهم ترین بخش تشکیل دهنده جامعه هستند به همین علت حفظ سلامت آن ها بسیار مهم می باشد، یکی از دشوارترین وظایف والدین که امروزه به آن بسیار اشاره می شود مراقبت از بهداشت دهان و دندان کودکان می باشد.

والدین به منظور مراقبت از سلامت دهانی کودک خود را بهتر است نزد بهترین دندانپزشک اطفال ببرند تا دندان های آن ها معاینه شده و در صورت وجود پوسیدگی و نامرتبی برطرف شود.

متخصص دندانپزشکی اطفال

دندانپزشکی اطفال یکی از رشته های دندانپزشکی می باشد که به بهداشت دهان و دندان كودكان و نوجوانان می پردازد.

یک دندانپزشک پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی که ۶ سال می باشد با دادن آزمون تخصص و قبولی می تواند پس از ۳ سال تخصص دندانپزشکی کودکان را بگیرد و شروع به فعالیت در این حوزه کند.

در دوره دندانپزشکی کودکان علاوه بر آموزش روش های مختلف برای درمان دندان های کودکان سالم و معلول آموزش هایی نیز در خصوص روانشناسی کودکان می بینند.

 

بهترین دندانپزشک اطفال

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان :

  • بهترین دندانپزشک اطفال پس از گذراندن دوره های آموزشی خود می تواند اقدام به تاسیس کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان کند.
  • یکی کلینیک دندانپزشکی کودکان باید دارای محیطی جذاب برای کودکان باشد تا آن ها با مراجعه به آن جا احساس ترس و اضطراب نکنند.
  • به عنوان مثال پوسترهای مورد علاقه کودکان را بر روی دیوارهای کلینیک نصب کنند.
  • اسباب بازی هایی را کودکان دوستان دارند در اتاق انتظار قرار دهند تا آن ها با آن وسایل سرگرم شوند تا نوبت شان شود.
  • دستگاه های دندانپزشکی کودکان باید مناسب آن ها باشد تا کودک اذیت نشود.

خدمات دندانپزشکی کودکان

روکش دندان شیری

در بسیاری از مواقع ، شاهد خواهیم بود که در اثر پوسیدگی یا شکستگی ، بخش اعظمی از دندان از بین رفته می رود ؛ در این زمان با روکش دندان ، می توان سطح دندان را پوشاند و مانع از آسیب دیدگی و پوسیدگی مجدد دندان ، شد .
لازم به ذکر است ، روکش دندان در کودکان با بزرگسالان ، متفاوت می باشد ؛ بنابراین حتما بدین منظور ، به متخصص دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید .

جرمگیری دندان

منظور از جرم دندان ، پلاک های نرم و چسبنده موجود در مواد غذایی می باشد که بر روی دندان ها چسبیده و به تدریج سفت می شوند ؛ به طوری دیگر با مسواک زدن ، از بین بردن نمی روند و موجب بروز بسیاری از مشکلات ؛ از جمله پوسیدگی ، بیماری های لثه و از این قبیل موارد می شوند ؛ بنابراین به سادگی با انجام جرمگیری می توان سلامت دندان ها را حفظ کرد.

فلوراید تراپی

فلوراید چیست ؟ فلوراید ، یک ماده معدنی طبیعی است که در آب ، بسیاری از غذاها ، در پوسته زمین و در سطحی وسیع در سراسر طبیعت ، یافت می شود ؛ فلوراید ، اغلب به منابع آب نوشیدنی و خمیر دندان برای کودکان و بزرگسالان اضافه می شود.

انجام فلوراید تراپی ، موجب افزایش مقاومت دندان ها در برابر باکتری ها و همچنین ، اسیدهای مواد غذایی می شود و بدین ترتیب ، از دندان ها در برابر پوسیدگی محافظت می کند.

انجام فلوراید تراپی توسط متخصص دندانپزشک کودک ماهر و با تجربه ، دارای اهمیت به سزایی می باشد ؛ بنابراین ، در انتخاب دندانپزشک اطفال ، بسیار دقت کرده و یکی از بهترین ها را برگزینید.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران و کرج

برای انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال در کرج یا تهران راه های متفاوتی وجود دارد از جمله پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل .

پس از تهیه لیستی از بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان ، با كودک خود به آن جا رفته و با او مشاوره کنید، به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک را به خود کودک بسپارید تا به راحتی اجازه درمان را به دندانپزشک خود بدهد.

به کودک خود اجازه دهید در محیط دندانپزشکی بگردد تا هنگام مراجعه برای درمان و معاینه احساس ترس نکند.

 

بهترین دندانپزشک اطفال

 

نکاتی که بهترین دندانپزشک اطفال به والدین باید بگوید به شرح ذیل می باشد:

  1. در صورتی که والدین کودک شیر خواره دارند از دادن شیر در هنگام خواب به او پرهیز کنند.
  2. شیر دادن شبانه با شیشه شیر باعث بروز پوسیدگی دندان های کودک می شود، به همین علت پس از هر بار شیر دادن دندان های کودک را با دستمال نرم تمیز کنید.
  3. برای کودک برنامه غذایی مناسبى تهیه شود که در آن مواد قندی و نشاسته کمتر باشد.
  4. کودک را از دکتر دندانپزشک نترسانند و اجازه این کار را نیز به کسی ندهند.
  5. کودک خود را با محیط دندانپزشکی و دندانپزشک آشنا کنید تا هنگام مراجعه به متخصص دندانپزشکی کودکان رفتارهای نامناسبی از خود نشان ندهند و در درمان دندانپزشکی همکاری کنند.
  6. برای این که کودک تشویق به رعایت بهداشت دهان و دندان خود شود، بهتر است والدین با او همراهی داشته باشند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات