دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشکی اطفال کرج

یکی از مسائلی که اغلب والدین با آن مواجه می شوند ، انتخاب یک دندانپزشکی اطفال خوب جهت چکاپ و درمان است ، بردن کودکان به دندانپزشکی مخصوص آن ها به دلایل مختلفی بسیار مهم است. حال ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که چگونه می توان یک دندانپزشک اطفال خوب در کرج را انتخاب کرد ؟ بهترین دندانپزشکی اطفال کرج کیست ؟ بهترین دندانپزشکی کودکان در گوهردشت کرج کدام است ؟ در ادامه  این مقاله از دکتر ماندانا حجازی ، به پاسخ سوالات فوق خواهیم پرداخت.

 

دندانپزشکی اطفال کرج - دکتر حجازی

 

فهرست مطالب

دلایل توصیه برای بردن کودک به دندانپزشکی کودکان چیست ؟

محیط دندانپزشکی اطفال کرج ، مخصوص کودکان طراحی شده و کودک با وارد شدن به آن محیط ، استرس و ترس زیادی نخواهد داشت. دندانپزشکی که در دندانپزشکی اطفال ، فعالیت می کند به صورت تخصصی در این زمینه تحصیل کرده و تخصص یافته است. تمامی تجهیزات دندانپزشکی ، مخصوص کودکان است. دندانپزشک کودکان ، به دلیل گذراندن دوره روانشناسی کودک ، نحوه برخورد با کودک را دانسته و به راحتی با صحبت کردن می تواند میزان استرس او را کاهش دهد.

انتخاب بهترین دندانپزشکی اطفال کرج

برای انتخاب یک دندانپزشکی خوب و مجهز در کرج راه های متفاوتی وجود دارد ؛ از جمله پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل. حتما پس از تهیه لیستی از اسامی بهترین دندانپزشکان اطفال در کرج ، درباره میزان تحصیلات ، سوابق کاری و غیره تحقیق کنید و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید. به این نکته توجه داشته باشید ؛ پس از بررسی تمامی موارد در رابطه با دندانپزشک کودکان مورد نظر و تایید او ، کودک خود را نزد او برده و نظر او را بپرسید ؛ چرا که ، کودک می خواهد توسط آن دندانپزشک تحت درمان قرار گیرد ؛ بنابراین ، باید نسبت به آن دندانپزشک احساس ترس و غیره نداشته باشد.

ویژگی بهترین دندانپزشکی اطفال کرج

  • بهترین دندانپزشک ، کسی است که سلامت بیمار را در اولویت خود قرار دهد نه منافع مالی.
  • دندانپزشک اطفال ، باید صبور باشد و با آرامش با کودک برخورد کند.
  • دندانپزشکی اطفال کرج ، باید خوش اخلاق باشد تا باعث ترس کودک نشود.
  • دندانپزشک ، باید به طور کامل در رابطه با مراقبت های قبل و بعد از اعمال دندان پزشکی ، به والدین کودک توضیح دهد.

 

 

در یک دندانپزشکی اطفال چه خدماتی ارائه می شود ؟

از جمله مهم ترین خدماتی که در یک مرکز دندانپزشکی کودکان ارائه می شود ، عبارتند از :

  1. جلوگیری از پوسیدگی دندان های کودک با استفاده از روش هایی ؛ همچون فیشور سیلانت یا فلورایدتراپی
  2. از بین بردن پوسیدگی موجود در دندان های کودک و در صورت نیاز انجام عصب کشی دندان
  3. کشیدن دندان کودک و قرار دادن فضانگهدارنده در دهان او
  4. دندانپزشکی تحت بیهوشی برای کودکان اجازه درمان به دندانپزشک کودکان نمی دهد.
  5. جرم گیری و بروساژ دندان
  6. ارتودنسی پیشگیری در صورت مشاهده ناهنجاری در فک و دندان
  7. درمان آبسه و شکستگی دندان

درباره هر یک از موارد فوق در مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است ؛ توضیحات جامعی ارائه شده که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا اینستاگرام سوالات خود را با ما درمیان گذاشته و پاسخ آن ها را دریافت کنید.

بهترین دندانپزشک کودکان کرج

دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشکی کودکان ، دندانپزشکی اطفال کرج ، بهترین دندانپزشک اطفال در استان البرز بوده و توانایی بسیاری در ایجاد روابط صمیمی با کودکان دارند ؛ از این رو ، کودکانی که جهت امور دندانپزشکی به ایشان مراجعه می کنند ، نه تنها دیگر از امور دندانپزشکی ترسی ندارند ، بلکه به این زمینه علاقمند نیز می شوند.

در ذیل ، به خدماتی که توسط دکتر ماندانا حجازی ارائه می شود ، اشاره شده است :

  • فیشور سیلانت
  • فلوراید تراپی
  • درمان پوسیدگی دندان
  • عصب کشی دندان
  • روکش دندان
  • درمان آبسه لثه
  • جرمگیری و بروساژ
  • ارتودنسی پیشگیری
  • آموزش صحیح مسواک زدن
  • دندانپزشکی زیبایی
  • فضا نگه دارنده ها
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان ها ، زمانی رخ می دهد که میناى دندان ، در اثر اسیدهای ایجاد شده توسط باکتری ها نرم شده و سبب آسیب دیدگی ساختار دندان ها می شود. در صورت عدم درمان به موقع ، میناى آسیب دیده دندان ها ، سبب ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها شده و به مرور زمان بزرگتر می شوند ، حتی در بسیاری از مواقع می توانند منجر به نابودی دندان ها نیز شوند. بنابراین ، تشخیص و درمان به موقع پوسیدگی دندان ها ، از اهمیت به سزایی برخوردار است. بروز پوسیدگی در دندان ها ، علاوه بر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند ، در اثر کاهش مواد معدنی دندان ، رژیم غذایی ناسالم و از این قبیل موارد نیز رخ دهد. از شایع ترین علائم بروز پوسیدگی در دندان ها ، می توانیم به احساس درد ، افزایش حساسیت دندان ها در حین مصرف مواد غذایی سرد و گرم ، ایجاد حفره های دندانی و غیره اشاره کنیم. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با پوسیدگی دندان در کودکان ، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

 

 

عصب کشی دندان

منظور از عصب کشی دندان ها ، بیرون کشیدن ریشه دندان و سپس تمیز و همچنین فرم دادن به کانال دندان ها و در نهایت پر کردن دندان به منظور جلوگیری از ورود باکتری ها به دندان می باشد. در واقع هدف از عصب کشی دندان ، نگه داشتن دندان بدون عصب زنده ، در دهان بوده و سبب کاهش دردهای احتمالی در حین مصرف مواد عذایی می شود. حال ، برای بسیاری از والدین سوال پیش می آید که مگر دندان های شیری نیز عصب دارند که نیاز به عصب کشی دندان می باشد ؟ در پاسخ به این پرسش ، باید ذکر شود که بله ؛ دندان های شیری تمامی اعضا دندان های دائمی را دارا می باشند.

فیشور سیلانت

فیشور سیلانت ، به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها در دوران کودکی انجام می شود ؛ با انجام این روش ( به وسیله یک ماده هم رنگ دندان ، که نام آن فیشور سیلانت می باشد ) شیارهای موجود در دندان ها را از بین می برند ، با انجام این کار می توان از ماندن باقی مانده غذا و میکروب ها در داخل دندان جلوگیری کرد ؛ بنابراین ، احتمال پوسیدگی دندان کمتر می شود. مدت زمان انجام فیشور سیلانت ، طولانی نمی باشد و حداکثر به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد ؛ همچنین ، بدون بی حسی انجام می شود. بهترین سن برای انجام فیشور سیلانت ، بین ٦ تا ١٢ سالگی می باشد ، زیرا سن رشد دندان های دائمی از ٦ سال به بعد می باشد. از مزایای فیشور سیلانت ، می توان به مواردی ؛ همچون تراش نخوردن دندان ها ، بدون درد ، بدون بی حسی ، جلوگیری از پوسیدگی و غیره اشاره کرد.

فلوراید تراپی

یکی دیگر از راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان ، انجام روش فلوراید تراپی می باشد.

فلوراید چیست ؟

فلوراید ، یک ماده معدنی می باشد که در طبیعت به وفور یافت می شود ، از مواد غذایی که فلوراید در آن ها موجود می باشد می توان به چای ، آب ، سبزیجات و غیره اشاره کرد. فلوراید ، در بسیاری از خمیر دندان ها نیز وجود دارد ؛ اما استفاده از آن خمیر دندان ها ، برای کودکان به طور روزانه نیاز به اجازه دندانپزشک دارد.

مراحل انجام فلوراید تراپی

در ابتدا باید دندان ها به وسیله مسواک کاملا تمیز شوند ؛ سپس باید دندان ها با استفاده از گاز استریل خشک شوند ، بعد از تمیز و خشک شدن دندان ها ، پزشک اقدام به آغشته کردن دندان ها به فلوراید می کند ، پس از گذشت مدتی دندان پزشک با استفاده از گاز استریل و پنبه اقدام به پاک کردن اضافه های ژل فلوراید می کند. بعد از انجام فلورایدتراپی ، تا ۳۰ دقیقه پس از آن بیمار باید از خوردن و آشامیدن خودداری کند. بیمار پس از گذشت این زمان ترجیحا از مواد سفت و داغ استفاده نکند . فلوراید تراپی در کودکان ، را می توان در سنین پائین نیز انجام داد ؛ اما انجام آن در سنین پائین بر حسب رعایت بهداشت و ریسک پوسیدگی در بیمار توسط دندانپزشک کودکان توصیه و تجویز می شود.

 

 

روکش دندان

روکش دندان در کودکان ، با اهداف متفاوتی ؛ از جمله ترمیم دندان آسیب دیده ، حفاظت از دندان در برابر پوسیدگی ، درمان دندان پوسیده و از این قبیل موارد انجام می گیرد. روکش دندان ، انواع متفاوتی دارد که برخی از آن ها ، عبارت اند از : روکش فولاد ضد زنگ ، روکش های زیرکونیا و غیره. متخصص دندانپزشک اطفال ، با توجه به شرایط کودکان استفاده از یکی از بهترین روکش های دندان ، را پیشنهاد می دهد. لازم به ذکر است ، روکش تنها از دندان روکش شده محافظت کرده و تاثیری بر روی سایر دندان ها ندارد و کودکان ، به منظور محافظت از دندان های خود باید بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایند.

درمان آبسه لثه

آبسه دندان یا لثه ، در اثر بروز عفونت عمیق در دندان یا بافت های اطراف آن رخ می دهد و در صورت بی توجهی به آن ، امکان پخش شدن عفونت در سایر نقاط بدن وجود دارد. دندانپزشکی اطفال کرج ، در زمان مواجه با عفونت و آبسه دندان و لثه با توجه به شرایط بیمار ، یکی از بهترین روش های درمانی را انتخاب می کنند ؛ برخی از روش های معمول به منظور درمان عفونت و آبسه دندان و لثه ، عبارت اند از : عصب کشی ، کشیدن دندان ، تخلیه عفونت آبسه و غیره.

جرمگیری و بروساژ

امکان رفع جرم دندان از طریق مسواک زدن وجود نداشته و بدین منظور باید جرمگیری توسط متخصص دندانپزشک کودکان کرج انجام گیرد ؛ بدین ترتیب ، می توان به رفع جرم های موجود بر روی دندان پرداخت. بروساژ یا پولیش دندان ، پس از جرمگیری انجام می گیرد و به رفع تمامی رنگدانه و رسوبات بر روی دندان ها پرداخته و بدین ترتیب دندان ها سفید و زیبا می شوند.

 

 

ارتودنسی پیشگیری

در صورتی که دندانپزشکی اطفال کرج ، در حین معاینه دندان کودکان متوجه ناهنجاری ها در دهان و دندان آن ها گردد ؛ توصیه به مراجعه نزد متخصص ارتودنسی ، می کند و بدین ترتیب ، در صورت نیاز به منظور جلوگیری از بروز مشکلات جدی در آینده ، انجام ارتودنسی پیشگیری به آن ها پیشنهاد می گردد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات