دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

دندانپزشک اطفال در کرج

فهرست مطالب

دندانپزشک اطفال در کرج

دندانپزشک اطفال در کرج : امروزه با افزایش سطح آگاهی و دانش ، خانواده ها به سلامت و بهداشت دهان و دندان توجه ویژه ای دارند به همین علت هم سعی می کنند بهترین دندانپزشک و دندانپزشکی را برای معاینات دندان کودک خود انتخاب کنند.دندانپزشک اطفال در کرج

حال این سوال در ذهن آن ها ایجاد می شود که بهترین دندانپزشک اطفال در کرج کیست و چه مشخصاتی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دندانپزشکان زیادی در استان البرز فعالیت می کنند که دکتر ماندانا حجازی متخصص دندانپزشک اطفال در کرج و نوجوانان یکی از بهترین آن ها می باشد.

ایشان در سال ١٣٨٣در دوره دندانپزشکی عمومی قبول شدند، دکتر ماندانا حجازی ، دندانپزشک اطفال در کرج در دوره دندانپزشکی عمومی به عنوان دانشجوی ممتاز و فعال در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی انتخاب شدند.

در سال ١٣٩١ دکتر ماندانا حجازی در آزمون دستياری با رتبه خوبی پذیرفته شده و دوره تخصص دندانپزشکی کودکان را با موفقیت سپری کردند و در سال ١٣٩٤نیز در آزمون بورد تخصصی قبول شده و به عنوان هيئت علمی دانشكده دندانپزشکی قزوین مشغول به کار شدند.

ایشان همچنین در استان البرز به عنوان بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان مشغول به ارائه خدمات به مراجعین خود هستند.

انتخاب یک دندانپزشک اطفال خوب

برا ی انتخاب یک دندانپزشک اطفال امروزه با گسترش فضای اینترنت افراد به راحتی می توانند با جستجو در گوگل لیستی از بهترین آن ها را تهیه کنند و پس از مطالعه رزومه و میزان تحصیلات آن ها می توانید بهترین شان را انتخاب کنید و پس از آن کودک خود را نزد او ببرید.

در انتخاب دندانپزشک اطفال حتما به این نکته مهم توجه کنید که نظر کودک تان را بپرسید چرا که او می خواهد توسط دندانپزشک معاینه شود و تحت درمان قرار گیرد بنابراین باید حس خوبی نسبت به آن داشته باشد تا رفتارهای نامناسبی از خود نشان ندهد.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید دندانپزشک کودکانی که انتخاب می کنید رفتار مناسبی با کودک داشته باشد و باعث ترسیدن کودک نشود.

خدماتی که در دندانپزشکی کودکان ارائه می شود:

در مقالات متعددی که تهیه شده و در وب سایت موجود است در خصوص خدمات ارائه شده در دندانپزشکی اطفال توضیحاتی را مطرح نموده ایم اما به طور خلاصه می توان موارد ذیل را نام برد:

  • ارتودنسی پیشگیری در کودکان
  • ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان
  • دندانپزشکی تحت بیهوشی
  • رفع عادات دهانی
  • انجام خدمات دندانپزشکی برای کودکان خاص و معلول
  • فیشورسیلانت
  • فلورایدتراپی
  • عصب کشی دندان
  • فضانگهدارنده
  • ترمیم زیبایی در کودکان
  • روکش دندان شیری در کودکان
  • سفید کردن دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات فوق می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

ارتودنسی پیشگیری در کودکان

در بسیاری از مواقع دندانپزشک کودکان ، توصیه به مراجعه نزد متخصص ارتودنسی به منظور بر طرف کردن ناهنجاری های فک و دندان با ارتودنسی پیشگیری ، می کند ؛ چرا که گفته می شود رفع مشکلات دهان و دندان در سنین پایین ، سبب می شود تا در بزرگسالی دیگر نیاز به انجام جراحی فک و از این قبیل درمان ها نباشد.

امروزه انجمن ارتودنسى آمريكا توصيه مى كند كه اولين ويزيت ارتودنسى كودكان در سنین ۷ سالگی در زمان رویش اولین دندان دائمی ، انجام گيرد.

در مواردی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، نیاز به انجام ارتودنسی پیشگیری می باشد :

  1. کوچک بودن فک بالایی
  2. نامرتبی دندان ها
  3. رشد ناهماهنگ فک بالا و پایین
  4. و غیره

ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده

مینای دندان ، بسیار مستحکم می باشند ؛ اما با این حال امکان آسیب دیدگی در اثر وارد شدن ضربه خارجی به دهان و از این قبیل موارد وجود دارد ؛ لازم به ذکر است دندان های پوسیده یا آن هایی که قبلا پر شده اند ، نسبت به سایر دندان ها بسیار آسیب پذیرتر خواهند بود.

در این زمان مراجعه به متخصص دندانپزشکی اطفال ، به منظور ترمیم و بازسازی دندان های آسیب دیده الزامی می باشد.

دندانپزشک کودکان با توجه به میزان آسیب دیدگی دندان ، روش درمانی مورد نظر را انتخاب می کند ؛ برخی از روش های درمانی مورد نیاز در این زمان عبارت اند از : تغییر شکل ، صیقل دادن ، باندینگ ، پر کردن و از این قبیل موارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

از رایج ترین مشکلات در میان کودکان ، بروز پوسیدگی دندان است ؛ چرا که بسیاری از والدین به علت عدم اهمیت به دندان های شیری ، نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان توجه نشان نمی دهند ؛ اما لازم به تذکر است میزان اهمیت دندان های شیری ، به اندازه دندان های دائمی بوده و احتمال اینکه خرابی دندان های شیری به دندان های دائمی نیز آسیب برساند ، بسیار زیاد است.

متخصص دندانپزشکی کودکان ، به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان روش های درمانی بسیاری را پیشنهاد می دهد ، که برخی از آن ها عبارت اند از : فلوراید تراپی ، فیشور سیلانت و غیره.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات