دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

راه‌هاي مقابله با ترس كودكان از دندانپزشكي

فهرست مطالب

راه‌هاي مقابله با ترس كودكان از دندانپزشكي

بهتر است کودکان قبل از ۱ سالگی به دندانپزشک اطفال مراجعه کنند، برخی از کودکان برای مراجعه به دندانپزشکی ترس دارند به همین دلیل در این مقاله درباره راه‌هاي مقابله با ترس كودكان از دندانپزشكي برای شما صحبت خواهیم کرد.

 

راه‌هاي مقابله با ترس كودكان از دندانپزشكي

 

قدم اول

ابتدا لازم است قبل از مراجعه به مطب، با کودک خود صحبت کنید و سعی کنید ترس هایش را برای شما بازگو کند.

می توانید هنگامی که شما به دندانپزشک مراجعه می کنید کودک را با خود همراه کنید.

حتی تماشای کودکانی که به آرامی برای درمان به دندانپزشکی مراجعه کرده اند و دندانپزشک درحال درمان دندان های آن ها می باشد می تواند در وی تاثیر بگذارد.

قدم دوم

به هیچ عنوان کودک را از دندانپزشک و آمپول زدن نترسانید زیرا این ترس ها برای همیشه در کودک باقی می ماند.

برخی کودکان عادت دارند هنگامی که والدین با آن ها به داخل مطب جهت درمان مراجعه می کنند داد و بیداد کنند و یا جیغ بزنند به همین دلیل بهتر است در این زمان کودک را به دندانپزشک و دستیار او بسپارید تا با روش هایی که آموزش دیده اند این مشکل را برطرف کنند.

قدم سوم

خوب است کودک تصور نکند که برای مراجعه به دندانپزشک و همکاری با او به وی رشوه می دهید. این کار غلطی است که برخی والدین برای این که کودکان همکاری لازم را با دندانپزشک خود داشته باشند انجام می دهند.

قدم چهارم

اگر کودک شما به بیماری هایی مانند صرع، دیابت، عقب ماندگی ذهنی و … مبتلا است به هیچ وجه از دندان پزشک او این موضوع را پنهان نکنید زیرا ممکن است این امر بر روی روند درمان کودک شما تاثیر بگذارد.

کشیدن دندان شیری کودکان

دندان های شیری به کودکان در جویدن غذا ها کمک می کنند، همچنین این دندان ها از فضا برای دندان های اصلی محافظت می کنند. اگر دندانی زود تر از زمان موعود کشیده شود احتمال دارد برای دندان اصلی مشکل پیش بیاید.

زمان دندان درآوردن دندان در کودکان

نمی توان به صورت دقیق گفت که کودکان در چه زمانی دندان هایشان رشد می کنند زیرا در هر فردی این زمان متفاوت است.

کودکان به صورت معمول چند روز قبل از رشد دندان هایشان درقسمت خط لثه دچار ناراحتی می شوند که شدت و میزان این ناراحتی در افراد متفاوت می باشد.

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

(ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکــش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات