دندان پزشکی کودکان

دکتر حجازی

درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان

فهرست مطالب

درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان

نگهداری از کودکان ناتوان برای هر پدر و مادری مشکل آفرین می باشد اما عشق مادر و پدر باعث می شود که ان ها هر مشکلی را تحمل کنند و بیشتر از توان خود از فرزندشان نگهداری نمایند، اما با این وجود بروز مشکلات دهان و دندانی در این افراد بیش از افراد عادی مشاهده شده است، در این مقاله قصد داریم به درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان بپردازیم.

اقدامات لازم پیش از درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان :

در صورتی که کودک شما برای مراجعه به دندانپزشک اطفال دچار ترس و اضطراب شده است، او را به زور به کلینیک دندانپزشکی کودکان نبرید، در صورتی که صحبت های شما را متوجه می شود با او صحبت کرده و سعی در متقاعد کردن او کنید یا می توانید او را همراه خود و با بیان اینکه خود به دندانپزشکی نیاز دارید، ببرید.

هنگام حضور کودکان ناتوان در دندانپزشکی اطفال ، متخصص دندانپزشکی اطفال می داند که چگونه با کودک برخورد کند تا بتواند اعتماد او را برای درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان جلب نماید، چرا که دوره های مخصوص برخورد با این کودکان را گذرانده است و روانشناسی کودکان را می داند.

در برخی مواقع لازم است پیش از آغاز درمان اقداماتی انجام شود که در این صورت داروهایی را دندانپزشک کودکان تجویز می کند و به والدین می دهد درباره میزان مصرف داروها می توانید با متخصص دندانپزشک کودکان صحبت کنید.

 

درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان

 

در برخی مواقع ممکن است کودک نتواند بر روی صندلی آرام بنشیند که در این صورت دندانپزشک کودکان از وسایل مخصوص برای نگه داشتن کودک بر روی صندلی استفاده می کند.

در برخی مواقع برای درمان کودکان ناتوان ، متخصص دندانپزشکی اطفال از روش بیهوشی برای انجام درمان استفاده می کند.

ملاحظات خاص برای مراقبت دندانی کودکان ناتوان :

والدین بهتر است بهداشت دهان و دندان کودکان را رعایت کنند و برای این کار بهتر است خود دندان کودک شان را مسواک بزنند یا هنگام مسواک زدن نظارت کنند تا کودک به درستی اینکار را انجام دهد، همچنین می توانند برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود با کودک همراه شوند.

جلسات معاینه را به صورت مرتب بروند چرا که این کودکان بیشتر در معرض آسیب پوسیدگی دندان قرار دارند.

در درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان چه خدماتی ارائه می شود؟

هزینه درمان دندانپزشکی کودکان ناتوان چقدر می باشد؟

باید گفت هزینه دندانپزشکی کودکان با توجه به دستمزد متخصص دندانپزشک اطفال و نحوه درمان و شدت عارضه تعیین می شود.

 

دکتر ماندانا حجازی
متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان – دارای بورد تخصصی، عضوو هیئت علمی دانشگاه

( ارتودنسی اطفال – فیشور سیلانت – فلوراید تراپی – فضانگهدارها – روکش دندان شیری – عصب کشی دندان شیری – دنـدانپزشکی تحت بیهـوشی)